• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Waardes Modem Arris TM 602b

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Wolter
  • Startdatum Startdatum
W

Wolter

Gezien er dan toch hier 2 modems op 1 groene kabel zit (gedeelde woningen met 1 hoofdaansluiting en geschikte versterker) zijn dit de waardes van mijn modem van bovenstaande type:

Downstream
Freq/Power: 514.750 MHz -4 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38 dB
Modulation: QAM256

Upstream
Freq/Power: 29.400 MHz 55 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)

Symbol Rate: 2560 kSym/sec

Modulation: QAM16

Bij de upstream is het wat hoog 55 dBmV

Maar is zeer stabiel en de snelheid is goed.

Coax.nl :

Er is 895.9 kilobyte gedownload in 0.63 sec.

Tijdens de laatste 639.9 kilobyte was
de snelheid 11.73 Mbit/s.

Dat is 11726 Kbps. (1431 KB/Sec).
en via bbnet.speedtest :

9587 kbps

Lijkt me niet slecht dacht ik maar wat me vraag nu is is dat of
het wel goed is dat dat modem met 55 dBmV staat te 'pompen'
en of het het maximum is en belangrijker ,is het niet schadelijk voor de levensduur van het modem?
 
Wolter zei:
en of het het maximum is en belangrijker ,is het niet schadelijk voor de levensduur van het modem?

Die levensduur is voor de abonnee toch niet belangrijk?
Indien defect zorgt UPC voor een nieuw modem.
Dat maximum is toch niet schadelijk voor het apparaat?
Ligt binnen de specificaties dus moet makkelijk kunnen.
Indien niet dat is het ding ongeschikt.
 
Het modem staat met 55 dBmV te zenden terwijl het maximum bij EuroDOCSIS 55,2 dBmV is... Bij een kleine dip in het netwerk zal jouw modem waarschijnlijk eerder uitvallen dan het modem van je buren...
 
sylvester(rr) zei:
Het modem staat met 55 dBmV te zenden terwijl het maximum bij EuroDOCSIS 55,2 dBmV is... Bij een kleine dip in het netwerk zal jouw modem waarschijnlijk eerder uitvallen dan het modem van je buren...
In dat geval zal het wel goed zitten.Dit modem draaid nu een week zonder uitval terwijl het andere(Thomson) modem op dezelfde groene kabel is al 4x uitgevallen dus ik ga er maar niks aan veranderen.Ik was benieuwd of het de levensduur verkort van het modem als ie op bijna max staat te zenden.
 
Nou tot op heden nog steeds geen uitval,de volle Down/upload snelheid.
Ik doe er verder maar niks meer aan en laat het zoals het is.

Is trouwens de Arris TM 602b geschikt voor ED 3.0???
of beter de vraag of dit modem wat op ED 2.0 staat nu ook
60 Mbit kan draaien?
 
Terug
Bovenaan