• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

waar zijn m'n "news" zenders gebleven?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Remco747
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

Remco747

Ik heb het Ziggo digitale plus pakket en zou dus nieuws zenders moeten ontvangen op kanaal 501 t/m 508, maar alleen 503 (cnn) en 508 (weer en verkeer) doen het, de rest blijft het beeld op zwart. Hoe kan dat? Hebben meer mensen hier last van?
 
Wat voor digitale ontvanger gebruik je ?

Het zou kunnen dat een aantal zenders van frequentie gewisseld zijn en dat je ontvanger dit niet automatisch opgepikt heeft. De Ziggo gecertificeerde ontvangers zouden dit wel moeten doen. Je kunt eens proberen om de zenders opnieuw te laten zoeken.
 
Hebben ze ooit gewerkt? Als je net digitale TV hebt: heb je de juiste netwerk-id (9700 voor Assen) ingevuld bij de installatie?
 
Goeie tips van beide heren. Ik zal in het weekend eens verder onderzoeken.
 
De tips van beide heren opgevolgd, maar het heeft niet gewerkt. Nog steeds geen nieuws zenders. Ik heb een Sony tv met zo'n ingebouwde module met insteek card aan de zijkant van de tv. In Delft, waar ik eerst woonde, deden de nieuwszenders het wel, maar na mijn verhuizing naar Assen niet meer. Heeft het zin de helpdesk van Ziggo te bellen?
 
De tips van beide heren opgevolgd, maar het heeft niet gewerkt. Nog steeds geen nieuws zenders. Ik heb een Sony tv met zo'n ingebouwde module met insteek card aan de zijkant van de tv. In Delft, waar ik eerst woonde, deden de nieuwszenders het wel, maar na mijn verhuizing naar Assen niet meer. Heeft het zin de helpdesk van Ziggo te bellen?

Als je nog steeds dezelfde smartcard gebruikt, zou dat het euvel kunnen zijn. Het is goed mogelijk dat jou smartcard niet (goed) in het gebied van assen werkt. Voorheen had je zelfs meerdere types smartcard voor verschillende gebieden. Tegenwoordig is er geloof ik nog maar één type, maar die wordt volgens mij voor een bepaald ziggo gebied geprogrammeerd.
Ik zou even de helpdesk contacten om je smartcard opnieuw te laten activeren, met het verhaal dat je van Delft naar Assen bent verhuisd.
Wat ook nog mogelijk is dat door je verhuizing, je plus abbo niet goed verwerkt is, daar zou ik ook even naar vragen.
Je kan je gegevens ook op 'mijn ziggo' controleren en dáár evt. je smartcard proberen te heractiveren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan