• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Waar plaatsen modem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter kedawi
  • Startdatum Startdatum
K

kedawi

Hallo,

Ik krijg binnenkort mijn XL pakket thuis met 25 mb internet.
Nu heb ik een vraag, waar kan ik het beste de modem neerzetten.
In de meter kast (bij aop) of op de eerste verdieping waar de pc staat.
Maakt het wat uit voor de snelheid, bij de ene moet ik 10 meter coax trekken
en bij de andere optie 10 meter utp kabel.

groet Wim
 
Het beste is om de modem zo dichtbij mogelijk bij de aop te plaatsen
Inv, met het signaal
 
kedawi zei:
Hallo,

Ik krijg binnenkort mijn XL pakket thuis met 25 mb internet.
Nu heb ik een vraag, waar kan ik het beste de modem neerzetten.
In de meter kast (bij aop) of op de eerste verdieping waar de pc staat.
Maakt het wat uit voor de snelheid, bij de ene moet ik 10 meter coax trekken
en bij de andere optie 10 meter utp kabel.

groet Wim

Bij 10 meter coax krijg je veel sneller problemen als je een wat mindere kabel gebruikt. Bij een utp kabel ga je na 100 meter pas een klein beetje snelheidsverschil merken.

Gewoon de modem bij de AOP zetten en een utp kabel naar de pc trekken, dan heb je ook geen gezeur als er ooit signaal problemen komen en er moet een monteur komen :)
 
Rikrik zei:
Bij 10 meter coax krijg je veel sneller problemen als je een wat mindere kabel gebruikt.
Maar met een goede coax (Hirschmann of vergelijkbaar) heb je nergens last van als je het modem 10 meter van je AOP zet... :)
 
Brammetjee zei:
Maar met een goede coax (Hirschmann of vergelijkbaar) heb je nergens last van als je het modem 10 meter van je AOP zet... :)

Klopt, maar upc gaat zeiken als de modem niet direct bij de AOP word geplaatst :P (Teminste dat lees ik overal, heb zelf ook net pas mijn pakket besteld :P (Eindelijk snel internet in Tiel :D ))
 
Rikrik zei:
Klopt, maar upc gaat zeiken als de modem niet direct bij de AOP word geplaatst :P (Teminste dat lees ik overal, heb zelf ook net pas mijn pakket besteld :P (Eindelijk snel internet in Tiel :D ))
Laat je toch een registratie maken dat er in de meterkast (of waar je AOP maar binnenkomt) geen mogelijkheid tot plaatsing van de modem is?
 
Brammetjee zei:
Laat je toch een registratie maken dat er in de meterkast (of waar je AOP maar binnenkomt) geen mogelijkheid tot plaatsing van de modem is?

Hmm wist niet dat dat mogelijk was :P

Maarja is voor mij niet nodig, mijn AOP zit in de woonkamer :P
 
Zoals Rikrik al aangaf is het sowieso beter om een lange UTP te gebruiken dan een lange coaxkabel. Bovendien is UTP doorgaans ook dunner en flexibeler, dus makkelijker te trekken.
 
Bedankt voor jullie reacties.
Als je de juiste kabels gebruik zijn dus alle twee de opties mogelijk.
Voor dat ik de kabel trek zal ik ze eerst eens langs de trap omhoog leggen
kijken of er dan snelheids verschil is.

groet Wim
 
Terug
Bovenaan