Waar ligt het nu aan ? 3D buffert

Status
Niet open voor verdere reacties.

radio749

Forum Gebruiker
Berichten
24
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Wij hebben nu twee jaar een Samsung 3D tv (type UE46D6750WSXXN) deze is voorzien van SMART en bied ook de mogelijkheid aan via Explore 3D (via het smart tv menu) Korte 3D demo's, clips of docu af te spelen. Deze streamt hij via internet en geeft ook aan dat hoge snelheid nodig is voor het juist afspelen van 3D. Het eerste jaar werkte dit perfect en merkte ik zelfs niet dat hij alles afspeelde met als bron internet.
Maar ineens kwamen de problemen. Hij stopt met afspelen en geeft aan "Buffering" en na een paar minuten gaat hij weer door. Dan na een paar minuten weer bufferen en ga zo maar door.
Een grote ergernis !!.... Eerst kabels de schuld gegeven en vervangen. Toen vele malen contact gehad met Samsung, instelling zo instelling dan weer zo en dan weer reset en weer update.....(en het klokje van 10 cent per minuut tikt maar) Niet opgelost !!! Dan maar weer bij me zelf zoeken.......
Router de schuld gegeven en vervangen voor een dure Cisco van 185 euro die hd streaming aan kan en apparaten een prio kan geven.
We hebben hoge snelheid internet en met deze router moet het werken.

NIET DUS !!!! Samsung gebeld !!! weer dit en dat.
Eindelijk monteur op de stoep en die begreep het ook niet want alles was goed. Oke goede raad is duur...moederbord vervangen van de tv !!! en ja dan moet het toch echt werken...

NEE DUS !!!! Samsung weet het niet meer, ik weet het niet meer.
Schiet ons maar lek !!!
Geeft Ziggo soms gestoorde internet signaal ?
Wie heeft dit ook mee gemaakt of weet van deze problemen of nog beter een oplossing !!!
 
Ja, heb ik ook last van. Niet altijd, soms spelen de 3D demo's probleemloos af maar vaak is hij constant aan het bufferen. Ik heb type 55ES8000. Al verschillende firmware updates gehad maar niets heeft geholpen. Ik vermoed dat de problemen bij Samsung liggen.
Ik heb het zoeken naar een oplossing maar opgegeven. Gelukkig geen problemen met "gewone" 3D.
 
maar wie heeft nu een probleem

Bedankt voor je antwoord.
Maar wie heeft nu werkelijk een probleem ?
Ben ik dat omdat ik te veel eis of is het Samsung omdat deze mij een TV heeft verkocht met een 3D functie en zelfs de streaming aanlevert terwijl het niet werkt.
Dus moeten zij maar zorgen dat het werkt of de tv kosteloos omruilen voor een ander type waar het wel op werkt.
Of omruilen voor een model die geen 3D heeft met evt een terug betaling.
 
@radio749, geen dank.

Ik heb ook een Samsung, het beeld is super.
Maar de Smart functie en internet gebruik ik bijna niet, het is nog niet perfect. (lijkt Ziggo wel). :roll:

Ik weet niet of meerdere merken daar last van hebben.

Succes met je verdere actie.
 
Yep

Hallo radio749

Dit is de nieuwste firmware, T-GASDEUC-1024.0 heb je die erop zitten.

https://www.samsung.com/nl/support/model/UE46D6750WSXXN-downloads

De monteur heeft werkelijk alles geprobeerd.
Er valt dan ook niets te verwijten aan de service van Samsung en helemaal niet aan de monteur die hier was. Hij heeft 1 moederboard vervangen en alles opnieuw geinstaleerd (ook update)
Het viel ons wel op dat de tv eerder bedraad de fout in ging dan draadloos.
Ik als leek had dan ook het idee geopperd dat we helemaal verkeerd zaten te denken. Hij krijgt niet te weinig internet signaal (snelheid) maar te veel !!!
Hij weet niet wat hij er mee moet doen en komt in de problemen.
Deze conclusie heb ik getrokken omdat het bij draadloos langer duurde voor hij ging bufferen (de snelheid is dan ook lager)
De router staat 2 meter van de tv af (geeft deze geen storing)
Ik heb via de brouwser op de tv een speedtest gedaan (ziggo test) en er kwam 25 mb binnen (ik heb rond de 100 op mijn pc )

Wie het weet mag het zeggen :-)
 
3D via smart

Beste Hennie,

Niets te klagen over de beeldkwaliteit
Gewoon super !!! hoor je me ook niet over.
Maar wat gebeurt er als jij via SMART en dan 3D exploder een 3D film afspeelt (wel meerdere proberen)
Speelt deze zonder problemen (dus zonder te bufferen) in een keer af.
En wat voor internet gebruik je voor de tv? en welke provider
 
De monteur heeft werkelijk alles geprobeerd.
Er valt dan ook niets te verwijten aan de service van Samsung en helemaal niet aan de monteur die hier was. Hij heeft 1 moederboard vervangen en alles opnieuw geinstaleerd (ook update)
Het viel ons wel op dat de tv eerder bedraad de fout in ging dan draadloos.
Ik als leek had dan ook het idee geopperd dat we helemaal verkeerd zaten te denken. Hij krijgt niet te weinig internet signaal (snelheid) maar te veel !!!
Hij weet niet wat hij er mee moet doen en komt in de problemen.
Deze conclusie heb ik getrokken omdat het bij draadloos langer duurde voor hij ging bufferen (de snelheid is dan ook lager)
De router staat 2 meter van de tv af (geeft deze geen storing)
Ik heb via de brouwser op de tv een speedtest gedaan (ziggo test) en er kwam 25 mb binnen (ik heb rond de 100 op mijn pc )

Wie het weet mag het zeggen :-)

Waarom heb je een eigen router als je het duurste internet abbo hebt? Daar zit toch al een modem/router bij? En staat deze laatste dan in bridgemodus?
 
Hallo radio749

Bij mij moet hij ook bufferen hoor, zeer vervelend.
Ik heb van Ziggo Alles in 1 plus.
Heb ook even de speedtest gedaan, ik kom aan 18,2 Mbit's en pc 59,9 Mbit's
 
eigen router

Toen ik besloot kabel te nemen heten het hier nog Casper en toen naar Casema en later weer over naar Ziggo en over een tijdje zal het wel weer UPC heten.
Maar nooit een router gehad van de boys ...wel een modem.
Dus wat doe je dan als man je koopt er een.

Maar denk je dat een bepaalde instelling van de router of het aanwezig zijn van meerdere switch of routers die deze functie uitoefen binnen het netwerk invloed kunnen hebben op het signaal of het internet signaal kunnen verstoren.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan