• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Waar is de ondertiteling voor belgie op zenders 915 en 916 gebleven?

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

malovada

Sinds kort vind ik de groene knop niet meer op bovengenoemde zenders!
Ikmbenslechthoreden maak gebruik van interactieve recorder
 
Onduidelijk verhaal. Ik heb nu op Een HD ondertiteling op txt 888 en op Canvas HD zit die handel ingebakken. "Ik gebruik een interaktieve decoder" zegt ook niet zo veel... Dus tsja.

Sinds kort vind ik de groene knop niet meer op bovengenoemde zenders!
Ikmbenslechthoreden maak gebruik van interactieve recorder
 
Onduidelijk verhaal. Ik heb nu op Een HD ondertiteling op txt 888 en op Canvas HD zit die handel ingebakken. "Ik gebruik een interaktieve decoder" zegt ook niet zo veel... Dus tsja.

TS bedoelt kennelijk de SD kanalen, want die zitten op 915 en 916. Maar inderdaad, de DVB ondertiteling is verdwenen. En één zit weer op de aanvoer met die irritante WSS stippellijn. Ziggo is weer lekker bezig.
 
Cataforus weet wat ik bedoel!

Inderdaad Ziggo is weer lekker bezig.
Ziggo, svp gauw oplossen!!!
Ik moet vanwege mijn slechthorendheid veel missen van de Belgische Vlaamse televisie!!!
 
Ik bedoel RIPARIUS en niet Cataforus
 
steeds nieuwe tips maar niet de goede!!

:evil:
RE: PC5223 - Klacht - TV Digitaal - Storing: Verbinding en ontvangst [REF:34666​8815102]
Geachte mevrouw ,

Bedankt voor uw bericht van 6 november, waarin u aangeeft problemen te ervaren met de ondertiteling op bepaalde zenders.

Dit probleem lost u op door de ontvanger te herstarten. De snelste manier om de Cisco digitale ontvanger te herstarten is als volgt:
  1. Haal de stroom van de digitale ontvanger.
  2. Verwijder de smartcard.
  3. Sluit de ontvanger na 30 seconden weer aan op de stroom, maar plaats de smartcard nog niet.
  4. Wacht totdat de melding E04 Voer smartcard in op uw tv-scherm verschijnt.
  5. Voer nu de smartcard in.
Heeft bovenstaande niet geholpen, voert u dan de volgende handelingen uit:
  1. Haal de stroom van de digitale ontvanger.
  2. Verwijder de smartcard.
  3. Ontkoppel de COAX- (antenne)kabel van de ontvanger.
  4. Zet de stroom na 30 seconden terug op de digitale ontvanger.
  5. Druk op de MENU-knop van de afstandsbediening zodra de ontvanger herstart is.
  6. Ga naar Instellingen.
  7. Ga naar Systeem.
  8. Druk de OK-knop in.
  9. Ga naar Fabrieksinstellingen herstellen en druk de OK-knop in.
  10. De vraag of u zeker weet of u de instellingen wilt herstellen verschijnt nu.
    Kies Ja.
  11. Kies als taal Nederlands en druk de OK-knop in.
  12. Sluit de COAX- (antenne)kabel weer aan.
  13. Voer nu de smartcard in.
  14. Druk nu weer de OK-knop in.
  15. De instellingen die u nu invoert, zijn afhankelijk van de regio waarin u woont. Raadpleeg voor de juiste netwerkinstellingen de Handleiding Digitale Televisie.
    Let op: Na het invoeren van de Frequentie is het nodig om drie nullen in te voeren. Bijvoorbeeld 123.000.
  16. Druk nu weer de OK-knop in. De ontvanger begint nu met het zoeken van de zenders. Dit kan enkele minuten duren.
  17. Is de ontvanger klaar met zoeken, druk dan de OK-knop in.
  18. Het scherm Interactieve televisie installeren verschijnt nu met de tekst: ‘een ogenblik geduld a.u.b’.
    Op dit moment wordt interactieve televisie geïnstalleerd. Als er software updates beschikbaar zijn, zullen deze ook meteen worden geïnstalleerd. Het kan voorkomen dat tijdens de installatie het beeld even wegvalt en dat er in de display van de ontvanger tijdelijk tekens zichtbaar worden.
    Belangrijk: de ontvanger mag niet uitgeschakeld worden tijdens dit proces.
  19. Is de interactieve installatie voltooid is, druk dan de OK-knop in. De ontvanger schakelt automatisch over naar Nederland 1.
Ik hoop u hiermee naar wens te hebben geïnformeerd.

Heeft u nog vragen of opmerkingen? Dan beantwoorden wij deze graag via
Referentie: Klacht
> Product: TV Digitaal
> Onderwerp: Storing: Verbinding en ontvangst
>

Commentaar:
> Nee hoor, het is niet opgelost.

Het gaat niet om een film of een programma af te spelen maar om de ondertiteling te activeren op de groene knop bij zenders 915 en 916.


Graag goede oplossing..

Geachte heer van Daele,

Bedankt voor uw mail van 3 November waarin u aangeeft dat de groene knop op de zenders 915 en 916.

Graag wil ik u vragen het onderstaande stappenplan door te nemen:

Stap1. druk op menu en ga naar instellingen.

stap2. ga bij instellingen naar systeem en druk op ok.

stap3. ga vervolgens naar standaardinstellingen opnieuw instellen en druk op ok.

stap4. selecteer ja endruk weer op ok.

stap5. wacht tot het apparaat opnieuw is opgestart.

stap6. selecteer nederlands en druk op ok.

stap7. stel netwerk id 1111 in en netwerk frequentie 356000 druk vervolgens weer op ok.

wacht nu tot alle zenders zijn gevonden en druk weer op ok wacht daarna tot het apparaat klaar is met installeren van interactieve tv.

Controlleer dan nogmaals of u een film of programma kunt afspelen.

Voor het terugvragen van kosten die gemaakt zijn tijdens de storing verzoek ik u contact op te nemen met de administratie.

Hopend u hier voldoende mee te hebben geinformeerd.


Heeft u nog vragen? Ga dan naar
www.ziggo.nl/klantenservice voor informatie over onze producten en diensten. Stel hier uw vraag ook eens aan Tess, onze virtuele medewerkster. Zij staat 24 uur per dag voor u klaar.


Alles uitgevoerd. Installatie gelukt. MAAR HET PROBLEEM BLIJFT HETZELFDE.

NOG STEEDS GEEN ONDERTITELING OP DE ZENDERS BELGIE VLAAMS EN CANVAS!
svp GOEDE tip geven. Volgens mij heeft het met de afspraken te maken van Ziggo met de bovengenoemde zenders?
In elk geval goed onderzoeken en mij de JUISTE tip geven!
Het is niet dhr maar mevr. van Daele
Ik zet dit op de op forum discussie Ziggo!
Op 9 november 2012 09:32 schreef Ziggo Klantenservice <[email protected]> het volgende:
Geachte mevrouw van Daele,

Bedankt voor uw bericht van 6 november, waarin u aangeeft problemen te ervaren met de ondertiteling op bepaalde zenders.

Dit probleem lost u op door de ontvanger te herstarten. De snelste manier om de Cisco digitale ontvanger te herstarten is als volgt:
1. Haal de stroom van de digitale ontvanger.
2. Verwijder de smartcard.
3. Sluit de ontvanger na 30 seconden weer aan op de stroom, maar plaats de smartcard nog niet.
4. Wacht totdat de melding E04 Voer smartcard in op uw tv-scherm verschijnt.
5. Voer nu de smartcard in.
Heeft bovenstaande niet geholpen, voert u dan de volgende handelingen uit:
1. Haal de stroom van de digitale ontvanger.
2. Verwijder de smartcard.
3. Ontkoppel de COAX- (antenne)kabel van de ontvanger.
4. Zet de stroom na 30 seconden terug op de digitale ontvanger.
5. Druk op de MENU-knop van de afstandsbediening zodra de ontvanger herstart is.
6. Ga naar Instellingen.
7. Ga naar Systeem.
8. Druk de OK-knop in.
9. Ga naar Fabrieksinstellingen herstellen en druk de OK-knop in.
10. De vraag of u zeker weet of u de instellingen wilt herstellen verschijnt nu.
Kies Ja.

11. Kies als taal Nederlands en druk de OK-knop in.
12. Sluit de COAX- (antenne)kabel weer aan.
13. Voer nu de smartcard in.
14. Druk nu weer de OK-knop in.
15. De instellingen die u nu invoert, zijn afhankelijk van de regio waarin u woont. Raadpleeg voor de juiste netwerkinstellingen de Handleiding Digitale Televisie.
Let op: Na het invoeren van de Frequentie is het nodig om drie nullen in te voeren. Bijvoorbeeld 123.000.

16. Druk nu weer de OK-knop in. De ontvanger begint nu met het zoeken van de zenders. Dit kan enkele minuten duren.
17. Is de ontvanger klaar met zoeken, druk dan de OK-knop in.
18. Het scherm Interactieve televisie installeren verschijnt nu met de tekst: ‘een ogenblik geduld a.u.b’.
Op dit moment wordt interactieve televisie geïnstalleerd. Als er software updates beschikbaar zijn, zullen deze ook meteen worden geïnstalleerd. Het kan voorkomen dat tijdens de installatie het beeld even wegvalt en dat er in de display van de ontvanger tijdelijk tekens zichtbaar worden.
Belangrijk: de ontvanger mag niet uitgeschakeld worden tijdens dit proces.

19. Is de interactieve installatie voltooid is, druk dan de OK-knop in. De ontvanger schakelt automatisch over naar Nederland 1.
Ik hoop u hiermee naar wens te hebben geïnformeerd.

Heeft u nog vragen of opmerkingen? Dan beantwoorden wij deze graag via ziggo.nl/klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Commentaar:
> Nee hoor, het is niet opgelost.

Het gaat niet om een film of een programma af te spelen maar om de ondertiteling te activeren op de groene knop bij zenders 915 en 916.

Graag goede oplossing..

Geachte heer van Daele,



Bedankt voor uw mail van 3 November waarin u aangeeft dat de groene knop op de zenders 915 en 916.

Graag wil ik u vragen het onderstaande stappenplan door te nemen:

Stap1. druk op menu en ga naar instellingen.

stap2. ga bij instellingen naar systeem en druk op ok.

stap3. ga vervolgens naar standaardinstellingen opnieuw instellen en druk op ok.

stap4. selecteer ja endruk weer op ok.

stap5. wacht tot het apparaat opnieuw is opgestart.

stap6. selecteer nederlands en druk op ok.

stap7. stel netwerk id 1111 in en netwerk frequentie 356000 druk vervolgens weer op ok.

wacht nu tot alle zenders zijn gevonden en druk weer op ok wacht daarna tot het apparaat klaar is met installeren van interactieve tv.

Controlleer dan nogmaals of u een film of programma kunt afspelen.

Voor het terugvragen van kosten die gemaakt zijn tijdens de storing verzoek ik u contact op te nemen met de administratie.

Hopend u hier voldoende mee te hebben geinformeerd.


Heeft u nog vragen? Ga dan naar
www.ziggo.nl/klantenservice voor informatie over onze producten en diensten. Stel hier uw vraag ook eens aan Tess, onze virtuele medewerkster. Zij staat 24 uur per dag voor u klaar.

 
:evil:

svp GOEDE tip geven. Volgens mij heeft het met de afspraken te maken van Ziggo met de bovengenoemde zenders?
In elk geval goed onderzoeken en mij de JUISTE tip geven!

Het heeft niks te maken met 'afspraken' maar alles met knoeiwerk van Ziggo. Er hoort gewoon DVB ondertiteling aanwezig te zijn op alle Vlaamse zenders (3xSD en 2xHD) maar die is er niet meer. De VRT ondertitelt vrijwel alle Nederlandstalige progamma's. Sinds enige tijd kan men ook live programma's Nederlands ondertitelen. In het programma De zevende dag is ook al eens opgemerkt dat er vanuit Nederland klachten binnen kwamen over het ontbreken van de ondertiteling en dat dat toch echt aan de Nederlandse kabelexploitant bleek te liggen. Waarvan akte.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kun je niet gewoon via teletekst 888 de ondertitels aanzetten ?
Die zitten er bij mij gewoon bij namelijk.
 
Kun je niet gewoon via teletekst 888 de ondertitels aanzetten ?
Die zitten er bij mij gewoon bij namelijk.

Teletekst ondertiteling is nog aanwezig, maar wordt op mijn Humax niet meer apart gesignaleerd, zodat de knop voor ondertiteling aangeeft dat er 'geen ondertiteling' aanwezig is bij de VRT zenders, en dat klopt niet.

Natuurlijk blijft het mogelijk teletekst pagina 888 op te roepen zodat de ondertiteling van teletekst op het beeld wordt gesuperponeerd. Maar dat ziet er echt niet uit, omdat het lettertype van teletekst niet proportioneel is, geen transparante achtergrond kan geven bij de letters, en slechter leesbaar is.

De Humax kan de lelijke teletekst ondertiteling ook in een veel beter leesbaar proportioneel lettertype weergeven middels de toets voor ondertiteling, maar doet dit alleen als de aanwezigheid van de ondertiteling op teletekst ook wordt herkend, en dat is nu bij de VRT zenders niet meer het geval. Maar niet alleen wordt de teletekst ondertiteling niet meer gesignaleerd, ook is de vroeger aanwezige DVB ondertiteling geheel verdwenen. En dat deugt ook niet, want de VRT zendt die wél uit. Bij DVB ondertiteling is een goed proportioneel lettertype met een transparante achtergrond mogelijk, zodat de leesbaarheid uitstekend is en de kwaliteit niet onderdoet voor de 'gewone' ondertiteling zoals we die kennen van de Nederlandse en Vlaamse televisie bij programma's in een andere taal dan het Nederlands.

Ik wil bij deze dan ook een oproep doen aan de webcare medewerkers om dit probleem zo snel mogelijk onder de aandacht van Ziggo-technici te brengen, zodat het kan worden opgelost: de DVB ondertiteling moet terugkomen én de signalering van ondertiteling via zowel teletekst als DVB moet weer in orde komen. En dat voor alle vijf de VRT zenders (3xSD en 2xHD).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan