• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

vrije modemkeuze dichterbij?

Re:

Volgens mij gaat dit alleen over een router voor internet en niet om tv-modems.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het gaat om het aansluiten op een "netwerkaansluitpunt". Wat dat precies is, staat niet in die wet gedefinieerd en kan ook niet in een wet komen, daar is een nadere uitwerking voor nodig.

In de oude telefonie-/kabelTV dagen was dat strikt gedefinieerd in de vorm van een ISRA punt dan wel AOP. Met de introductie van Internet is niet verder gespecifieerd waar het aansluitpunt zich nu bevindt.

De oude ISRA en AOP gaan technische niet werken, een kabelmodem is nu eenmaal een echt ander apparaat dan een ADSL modem. Ik verwacht dan ook dat in een nadere uitwerking van de wet dit "netwerkaansluitpunt" achter een ADSL danwel kabelmodem komt te zetten.

En dan komt het er in de praktijk toch inderdaad neer op dat vrije routerkeuze achter het modem is. Wat betekent dat alles wat er achter zit voor de levering van multimediadiensten door de provider op een willekeurig ander modem moet kunnen werken.

Dan zou je in de toekomst TV diensten van KPN via een Ziggo Internetaansluiting moeten kunnen afnemen. Of het echt zo ver gaat komen is nog maar de vraag.
 
De Europese regelgeving is duidelijk. En al ingevoerd in Duitsland.
Je moet een eigen modem kunnen gebruiken en aansluiten op het aanwezige AOP. Dat wat er nu gebeurt zijn vertragingstactieken.
Als Ziggo zijn aansluitgegevens aan de fabrikanten ter beschikking stelt dan is er binnen heel korte tijd een voor Nederland aangepaste Fritz!Box modem te koop. En daar wil Ziggo niet aan.
 
Zie liever eens een goede en stabiele modem voor iedereen in plaats van dat iedereen een ander heeft. Dta gaat weer zorgen voor fragmentatie en snelheids verhoging zullen er dan ook minder nsel nog komen, omdat het dan nog langer getest moet gaan worden.
 
Welnee, dan komen er juist stabiele modems bij.
En die hoeven niet uitgebreid door Ziggo getest te worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Betwijfel dat echt. Lang geleden met toen nog PTT telecom moest je zelf voor je modem zorgen en dat liep ook niet altijd vlekkeloos qua behalen van je snelheid. Tevens zal men ook zijn beveilig dan beter moeten regelen. Nu kan je daar nog over klagen bij bv. Ziggo.
 
O, je hoeft me niet te geloven hoor, maar bij de Duitse 'versie' van Ziggo werkt het al wel zo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wij hebben het hier alleen over de modem, hoe zit het dan met de
set-top box , horizon en ci+. Moet deze ook huuren van Ziggo smart-card ist niet meer los te verkrijgen.
 
Terug
Bovenaan