• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vreemde taal menu

  • Onderwerp starter Onderwerp starter CENTAUR
  • Startdatum Startdatum
C

CENTAUR

Mijn oma van 92 heeft al enkele jaren digitale tv en met haar 92 jaar kan ze er goed mee overweg, uitzending gemist en opnemen kan ze allemaal.
Alleen heeft ze wat vreemds , van de week kreeg ze alleen maar carchannel, hij sprong steeds terug op dat kanaal.
Ook de menu's waren plots in het engels, ik met haar telefonisch vanaf de fabrieksinstellingen opnieuw ingesteld.
(ja dat lukte haar met haar 92 jaar !)
Alles weer goed maar nu belde ze net weer, zelfde probleem maar nu is alles in het pools of zo.
Ik kan haar daar nu niet doorheen loodsen, ik ga morgen bij haar langs maar ik ken de taal die box heeft waarschijnlijk ook niet.

Dus mijn vraag is hoe kom ik weer terug bij de fabrieksinstellingen zonder dat ik de taal van de menu's ken??
Iemand een idee waarom de box vastloopt en alleen carchannel wil weergeven en de taal veranderd??

Hoop dat iemand tips heeft, alvast enorm bedankt.
hoop dat ik mijn omatje kan helpen want ze was gelijk depri.
Ze zit hele dagen achter dat ding.

Peter
 
Zover mij bekend zijn in alle talen de menu's gelijk.
Door gewoon op de juiste plaatsen in het menu te kiezen moet het lukken.

Anders kun je onderstaande proberen:
Stekker van de mediabox er min 30 sec uit halen. Druk op de Menu-button van de UPC afstandbediening en zet tegelijkertijd de stroom weer op de MediaBox.
De MediaBox moet nu terug naar de fabrieksinstellingen gaan.
 
Thanks Johnny, zie weer kansen. Ken het menu niet precies, heb zelf thuis 1 zonder DVR en de menu's zijn dus niet gelijk.
 
Het volgende van het forum van fok.nl gehaald, met dank aan de poster, funrider:

Probeer deze dingen even:

Geforceerde software-update, hoe werkt dat?
Als je mediabox flink is vastgelopen, of als je een software-update hebt gemist kun je de mediabox hard resetten middels een geforceerde software-update.

Je kunt een software-update als volgt forceren:

[*] Houdt knop X ingedrukt terwijl je de mediabox van de stroom afhaalt.
[*] Blijf knop X ingedrukt houden, en steek de stekker weer in het stopcontact.
[*] Wacht totdat er op je beeld "Software upgrade in process" staat, en laat knop X los.

Bij de Pace komt niets in beeld te staan.
De update binnenhalen duurt bij de Thomson een paar minuten, bij de Pace kan het 15 minuten duren.
Bij de HDTV DVR minimaal 30 seconden de stroom er af halen,dan de knop X indrukken.

knop X:
[*]Bij zwarte mediabox is dit de Ch- op de mediabox.
[*]Bij de zilverkleurige Thomson en Pace mediabox is dit het 'pijltje naar links'-knop (derde knop van rechts) op de mediabox.
[*]Bij de HDTV mediabox is dit het 'pijltje naar links'-knop (derde knop van rechts) op de mediabox.
[*]Bij de HDTV DVR is dit de knop ( achter deurtje ) "snel terugspoelen" ( naar links wijzend ).

Reset of software-update lost het probleem niet afdoende op?:
Zet de mediabox terug naar fabrieksinstellingen.

[*] Menu =>
[*] Instellingen =>
[*] Fabrieksinstellingen =>
[*] Pincode 0000 (indien niet veranderd) - OK =>
[*] Mediabox opnieuw installeren met de juiste activeringscode.


Probleem is erg hardnekkig.:
Probeer het met de combinatie reset / fabrieksinstellingen / software-update.

[*] Stekker eruit.
[*] Stekker erin en zet de mediabox terug naar de fabrieksinstellingen.
[*] In het installatiemenu dat nu komt, kies Nederlands -> OK, geef je ipv de activeringscode die bij je woonplaats hoort 000 in.
[*] Laat de mediabox zenders zoeken. Die vind hij uiteraard niet.
[*] Trek nu de stekker eruit.
[*] Nu doe je een software-update, dus druk knop X in. Stop nu de stekker weer in het stopcontact. Laat knop X pas los als er op het tv scherm komt te staan: "Softwareupgrade in progress"
[*] Nadat de upgrade klaar is de mediabox aanzetten (upc knop) en de installatie normaal uitvoeren. Dus Nederlands - OK - activeringgscode van je woonplaats - zenders zoeken.
 
Thanks Loosoft, ga morgen aan de slag.
Laat jullie wel weten hoe het (hopelijk) goed gekomen is.

Meer tips of gelijke problemen welkom
Heb nog nooit eerder over dit probleem gehoord.

Peter
 
Ik had niet verder gekeken dan dat m'n neus lang is. De tekst uit mijn eerdere posting is ook hier op dit forum te vinden:

https://ziggoforum.nl/topics/13887/

Met dank aan de poster, Mr. 97k5ixS744.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die van ons is de originele, de ander is gekopieerd. 8)
 
Nou het is gelukt hoor, wat voor taal het was weet ik niet maar tijdens bladeren zag ik iets van fabrica staan en ja hoor dat was hem.
Alleen wel vreemd hoe het gekomen is, hopelijk blijft de box nu NL
Bedankt voor de reakties

Peter
 
Johnny54 zei:
Die van ons is de originele, de ander is gekopieerd. 8)

klopt ik help soms users uit de brand op andere fora zoals op fok ;)
all rights Chelloo.nl forum zou niet durven met de eer te strijken ik prijs alleen maar het woord :D
 
Terug
Bovenaan