ok laat ik beginnen met de hele situatie uit te leggen.
11 nov is de modem voor telefonie vervangen omdat de oude de geest gegeven had (helaas).
als vervanging hebben we een WebSTAR EPX2203 gekregen en heefd helaas ook de motorola 5100 vervangen als internet modem.
de monteur die dit fijn heefd aangesloten heefd ook maar even zonder dat we ook maar ergens voor getekend hebben een 30/3 abbo gegeven (we hadden classic) en een royaal+dvr ipv starter tv pakket.
je zou zeggen das prima het is beter en goedkoper dus ach we hebben het geaccepteerd en het werkte.
alles werkte en de speedtest resultaten waren redelijk.
speedtest.net was 29.3 mbit down en 1.65 up en speede.io was rond de 29 down en 3.1 up.
zoals je ziet werkt de upload test voor mij niet op speedtest.net en heefd het nooit gedaan maar heb er nooit waarde aan gehecht omdat de snelheid op andere sites wel goed was.
nou komt het mooie vorige week woensdag om kwart over 7 in de avond klapte de tv eruit bijde analoog en digitaal en ook het internet.
na eeen half uur flikkeren met aan en uit wel en geen tv leek de tv weer in orde het internet was/is alleen een heel ander verhaal.
de modem bleef resetten kreeg enorm vreemde waardes tot op een gegeven moment het internet er weer was.
de waardes die het modem weergeefd zijn voor mij echter een groot raadsel.
dit waren mijn waardes voor woensdag:
Receive Power Level 0.2 dBmV
Transmit Power Level 49.7 dBmV
Signal to Noise Ratio 36.3 dB
na woensdag waren de waardes veranderd naar :
Receive Power Level -4.8 dBmV
Transmit Power Level 49.8 dBmV
Signal to Noise Ratio 36.1 dB
en sinds dien zijn ze langzaam opgelopen naar :
Receive Power Level 3.9 dBmV
Transmit Power Level 50.2 dBmV
Signal to Noise Ratio 36.4 dB
zoals je ziet is het dus vooral recieve power level wat veranderd is over de loop van een week en mischien nog verder omhoog gaat.
in de loop van de week (na vrijdag) is het internet weer een beedje stabieler geworden en is er nog maar een paar keer uitgevallen ipv elke 5 min en de download snelheid op speedtest was correct maar de upload is nu permanent traag (0.9 mbit).
nu sinds gisteren is daar een probleem bijgekomen de download van alle sources lijkt wel gecapped te zijn op 22 mbit ik kan gewoon niet sneller wat ik ook doe.
ik dus weer de modem in waardes bekijken en down was weer wat omhoog maarja dat kan het niet zijn wand voor zover ik weet is dat nog binnen de norm maar toch ik verder zoeken.
na een poosje te klooien ik bedacht een ander ip aan te vragen door mac in router te veranderen.
na een nieuw ip gekregen te hebben was het weer gewoon 29.3 mbit down en 1.6 up maar helaas dit was maar voor korte duur.
na een paar minuten was het weer gewoon capped op 22 mbit down en 0.9 up.
het mooie is nu dat elke keer dat ik een niew mac invul ik een nieuw ip krijg en dat het weer goed werkt (voor een paar minuten) en dat het dan weer capped is op 22 mbit.
de volledige upload heb ik sinds woensdag niet meer gehaald.
heefd iemand een idee wat de waardes betreft en wat dit vreemde gedrag is met 22 mbit cap en prima werken voor paar min met nieuw ip?
voor de geintereseerde een paar screenshots van het modem:
https://www.4-f-u-n.com/upc.rar
11 nov is de modem voor telefonie vervangen omdat de oude de geest gegeven had (helaas).
als vervanging hebben we een WebSTAR EPX2203 gekregen en heefd helaas ook de motorola 5100 vervangen als internet modem.
de monteur die dit fijn heefd aangesloten heefd ook maar even zonder dat we ook maar ergens voor getekend hebben een 30/3 abbo gegeven (we hadden classic) en een royaal+dvr ipv starter tv pakket.
je zou zeggen das prima het is beter en goedkoper dus ach we hebben het geaccepteerd en het werkte.
alles werkte en de speedtest resultaten waren redelijk.
speedtest.net was 29.3 mbit down en 1.65 up en speede.io was rond de 29 down en 3.1 up.
zoals je ziet werkt de upload test voor mij niet op speedtest.net en heefd het nooit gedaan maar heb er nooit waarde aan gehecht omdat de snelheid op andere sites wel goed was.
nou komt het mooie vorige week woensdag om kwart over 7 in de avond klapte de tv eruit bijde analoog en digitaal en ook het internet.
na eeen half uur flikkeren met aan en uit wel en geen tv leek de tv weer in orde het internet was/is alleen een heel ander verhaal.
de modem bleef resetten kreeg enorm vreemde waardes tot op een gegeven moment het internet er weer was.
de waardes die het modem weergeefd zijn voor mij echter een groot raadsel.
dit waren mijn waardes voor woensdag:
Receive Power Level 0.2 dBmV
Transmit Power Level 49.7 dBmV
Signal to Noise Ratio 36.3 dB
na woensdag waren de waardes veranderd naar :
Receive Power Level -4.8 dBmV
Transmit Power Level 49.8 dBmV
Signal to Noise Ratio 36.1 dB
en sinds dien zijn ze langzaam opgelopen naar :
Receive Power Level 3.9 dBmV
Transmit Power Level 50.2 dBmV
Signal to Noise Ratio 36.4 dB
zoals je ziet is het dus vooral recieve power level wat veranderd is over de loop van een week en mischien nog verder omhoog gaat.
in de loop van de week (na vrijdag) is het internet weer een beedje stabieler geworden en is er nog maar een paar keer uitgevallen ipv elke 5 min en de download snelheid op speedtest was correct maar de upload is nu permanent traag (0.9 mbit).
nu sinds gisteren is daar een probleem bijgekomen de download van alle sources lijkt wel gecapped te zijn op 22 mbit ik kan gewoon niet sneller wat ik ook doe.
ik dus weer de modem in waardes bekijken en down was weer wat omhoog maarja dat kan het niet zijn wand voor zover ik weet is dat nog binnen de norm maar toch ik verder zoeken.
na een poosje te klooien ik bedacht een ander ip aan te vragen door mac in router te veranderen.
na een nieuw ip gekregen te hebben was het weer gewoon 29.3 mbit down en 1.6 up maar helaas dit was maar voor korte duur.
na een paar minuten was het weer gewoon capped op 22 mbit down en 0.9 up.
het mooie is nu dat elke keer dat ik een niew mac invul ik een nieuw ip krijg en dat het weer goed werkt (voor een paar minuten) en dat het dan weer capped is op 22 mbit.
de volledige upload heb ik sinds woensdag niet meer gehaald.
heefd iemand een idee wat de waardes betreft en wat dit vreemde gedrag is met 22 mbit cap en prima werken voor paar min met nieuw ip?
voor de geintereseerde een paar screenshots van het modem:
https://www.4-f-u-n.com/upc.rar
