• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vreemd probleem met geluid icm reciever

  • Onderwerp starter Onderwerp starter poiuyt
  • Startdatum Startdatum
P

poiuyt

Mijn cinemahoekje:

Sony KDL40W4500 (FullHD, 100hz)
Sony DAV-DZ260 (Coax en optisch digitaal in)
Sony Playstation 3 (Optisch aangesloten op homecinemaset)
Mediabox Royaal DVR (Momenteel met scart voor geluid ivm bravia sync)

Nu zit ik met een probleem, ik wil graag mijn mediabox via coaxiale digitale aansluiting verbinden met mijn homecinemaset. Dat is opzich geen probleem het geluid komt ook uit de mediabox maar zodra ik mijn playstation aanzet zou mijn set dus inprincipe het signaal moeten activeren en geluid krijgen. Maar dit gaat 'm dus niet worden.

Trek ik de coaxiaal digitale kabel uit mijn reciever dan doet het geluid de playstation het wel. Het zelfde als ik de mediabox de stekker er uit trekt dan doet die het ook, zodra die stand-by is niet. Omdat ik straks graag wil overstappen naar HD en 5.1 geluid wil, wil ik dit toch wel voor elkaar krijgen. Maar ik ga echt niet elke keer de stekker er uit trekken om het geluid van mijn playstation te krijgen. Weet iemand hier een werkende oplossing voor?

Ik heb het geluid nu via scart omdat dit lekker makkelijk werkt met bravia sync. Zodra ik mijn ps3 aanzet schakelt die automatisch over naar dat geluid. Zet ik de ps3 uit en schakel ik weer terug naar digitale televisie dan heb ik weer dat geluid.
 
Kan het toevallig zo zijn dat die optische en coaxiale aansluiting op je Home Theatre set voor 1 en dezelfde bron zijn? Oftewel: kun je schakelen tussen de 2 ingangen en heb je dan bijvoorbeeld en CD-ingang en een DVR-ingang, of blijft de aanduiding op je display gelijk.
Dat zou namelijk het gedrag kunnen verklaren.

En dit is dus tevens het nadeel van zo'n relatief beperkt apparaat, op een volwaardige receiver heb je vaak meerdere digitale ingangen, waarbij er bijvoorbeeld 2 dubbel zijn uitgevoerd, dus coax+optisch, en dan nog weer 2 enkel uitgevoerd, meestal alleen optisch.

Kortom, als het eerste deel van mijn verhaal klopt, ben ik bang dat er weinig aan te doen is voor je, dit zijn gewoon de specificaties van de door jou aangekochte apparatuur.
 
Moet me inderdaad bij het bovenstaande aansluiten.

Ik heb het sterke vermoeden dat je 2 bronnen op 1 ingang heb aangesloten van je versterker.
Dat is vragen om problemen inderdaad.

Heb even zitten google'n en ik vrees dat dit ook geen mogelijkheid is als ik het zo zie.
Als ik de handleiding van je versterker mag geloven zitten hier maar 2 digitale inputs.

Deze digitale aansluitingen zijn beide voor het TV kanaal van je versterker.
En daar zit het probleem, dit gaat nooit werken met deze versterker.

Je kan er wel een schakelbox tussen zetten voor het schakelen van een beperkt aantal digitale ingangen.
Heb ik zelf in het begin ook last van gehad. Zie de assesciores van joytech bijvoorbeeld.

Weet niet of ik het op dit forum mag zeggen maar ik heb er zelfs nog een in de aanbieding.
Gebruik hem zelf niet meer. Zie hier ***link verwijderd***
Als dit niet toegestaan is om te linken hoor ik het wel
 
Die 2 digitale inputs zijn dus niet en/en , alleen of/of?!
Wat een *** systeem is dat dan zeg, die kan op het lijstje van miskopen dus.
Wat moet zo'n joytech switch kosten?
 
Reclame en verkoop is hier niet gewenst.
Werk het eea via PM af.
 
Ok, heb eerst maar even Sony gebeld net met de vraag hoe dat kan. Overigens zie ik dat die joytech alleen optisch digitaal heeft een geen coaxiaal digitaal dus dat word 'm niet. Ben er wel achter dat digitale signalen analoge signalen overstemmen maar dat wist ik al. Heb het even voorgelegd en ze gaan het nu even uitzoeken. Maar ben bang dat hun ook gaan zeggen dat het een of/of situatie gaat worden.

Super fijn dat Bravia Sync, werkt dus ook niet echt volledig. Althans die digitale inputs.
 
Ik ga het anders oplossen. Als ik de upc volledig uitzet werkt het ook. Met andere woorden stekker er uit. Ik heb thuis het klikaanklikuit systeem en heb nog een ontvanger. Zet ik de upcbox daarop en regel ik het stroom zelf. Hierdoor kan ik wel switchen en moet het dus werken. Opstarten van de box neemt wat tijd maar dat neem ik dan voor lief. Moet lukken zo toch? Ga het morgen proberen.
 
Bovenstaand idee werkt naar volle tevredenheid! Laat die HD box maar komen
 
Terug
Bovenaan