• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vragen van een nieuwe Horizon gebruiker

Berichten
667
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
Vrijdag heb ik mijn grijze Thomson DVR ingeruild voor de Horizon. Aansluiten en gebruik gaat goed. Maar ik heb een paar vragen aan ervaren Horizon gebruikers:

Mbt de instelling: - Wat is de beste/mooiste instelling bij HDMI resolutie? (TV-resolutie aanhouden of 1080P/1080I/720P/576P).
- Wat is de beste instelling bij beeldkwaliteit? (Automatisch of RGB).

Verder zijn er nog dingen welke ik mis tov mijn DVR. Kan je op de Horizon:
- een opname vooruit/achteruitspoelen met vaste tijdsintervallen van bijvoorbeeld 1 of 5 minuten?
- Hoe kan je zien hoeveel % van je schijf er nog resteert?

Ook tips hoe langs je favoriete zenders te zappen hoor ik graag!

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Gertjan2 zei:
Mbt de instelling:
- Wat is de beste/mooiste instelling bij HDMI resolutie? (TV-resolutie aanhouden of 1080P/1080I/720P/576P).

Aangezien de meeste HD-zenders maximaal 1080i zijn, kan je die instelling gewoon op 1080i zetten. Hier zijn de meningen overigens wel over verdeeld. Het beste is dus gewoon wat jou het beste lijkt ;)

- Wat is de beste instelling bij beeldkwaliteit? (Automatisch of RGB).

Dit hangt af van je TV. Er zijn TV's die problemen hebben. Groen/roze beeld en dergelijke. Als je geen problemen ervaart tijdens TV-kijken, is automatisch de beste instelling.

Verder zijn er nog dingen welke ik mis tov mijn DVR. Kan je op de Horizon:
- een opname vooruit/achteruitspoelen met vaste tijdsintervallen van bijvoorbeeld 1 of 5 minuten?

Nee, ondanks vele verzoeken in de afgelopen tijd wordt dat niet geïmplementeerd.

- Hoe kan je zien hoeveel % van je schijf er nog resteert?

[Menu] -> [Opties] -> [Opnamen & Herinneringen] -> [Opnamen] -> [Gebruikte schijfruimte]
 
@Creative Solution: Dank voor de snelle en adequate reactie :6 :6.

Dat van die resterende schijfruimte had ik nog niet gevonden. Ik had het duidelijker gevonden als dit net als bij mijn DVR direct zichtbaar zou zijn in de opnamelijst.
 
Gertjan2 zei:
Ik had het duidelijker gevonden als dit net als bij mijn DVR direct zichtbaar zou zijn in de opnamelijst.

Ook hiervoor geldt: Ondanks vele verzoeken van ons (testers) is dit niet geïmplementeerd.
 
Dat voegt toch niks toe ?
Volgens mij zijn er geen TV zenders die 1080P uitzenden, hoogstens 1080I
 
Terug
Bovenaan