E
eduard69
Afgelopen weekend heb ik een Cisco 8455 gekocht en heb me ook een Ziggo Interactieve TV Pakket aan laten praten (versterker en smartcard).
In eerste instantie heb ik de Cisco zonder het pakket geïnstalleerd, omdat ik al een smartcard met digitale aansluiting heb. Bij de installatie liep ik vast bij het menu van "installeer interactieve tv" , bij keuze 'interne kabelmodem' kwam na lang wachten een foutmelding. Helpdesk bellen gaf geen uitkomst. Uiteindelijk ging installatie wel verder en zijn zenders geïnstalleerd.
Totnutoe werkt apparaat aardig naar tevredenheid, maar een paar dingen vallen op ( wellicht al eerder ergens op dit forum benoemd, alhoewel ik het nog niet ben tegen ben gekomen):
- apparaat maakt aardige zoemtoon. Waarschijnlijk ventilator of harde schijf. Is dit normaal?
- Af en toe valt voor een seconde het geluid weg of blijft beeld stil staan. Ook na aansluiten van de versterker. Bij mijn oude digitale Samsung decoder had ik hier geen last van. Waar kan dit aan liggen?
- Reactietijd op commando van afstandsbediening is zeer traag. Valt dit te versnellen?
-Waar kan ik signaalsterkte van decoder meten?
Verder specifieke vragen richting Ziggo medewerker: heb ik specifiek interactieve tv abonnement nodig, zo ja, waarvoor? Kan ik de smartcard dat bij het interactieve tv pakket zit ook gebruiken voor standaard digitale tv (icm oude Samsung decoder voor andere tv)? Volgens Ziggo medewerker (0900-1884) krijg ik € 50 terug op de aanschaf van de Cisco decoder (gekocht bij Mediamarkt). Ik zie dit nergens terug op de Ziggo site. Hoe kan ik die €50 terugvragen?
Alvast bedankt. Eduard
In eerste instantie heb ik de Cisco zonder het pakket geïnstalleerd, omdat ik al een smartcard met digitale aansluiting heb. Bij de installatie liep ik vast bij het menu van "installeer interactieve tv" , bij keuze 'interne kabelmodem' kwam na lang wachten een foutmelding. Helpdesk bellen gaf geen uitkomst. Uiteindelijk ging installatie wel verder en zijn zenders geïnstalleerd.
Totnutoe werkt apparaat aardig naar tevredenheid, maar een paar dingen vallen op ( wellicht al eerder ergens op dit forum benoemd, alhoewel ik het nog niet ben tegen ben gekomen):
- apparaat maakt aardige zoemtoon. Waarschijnlijk ventilator of harde schijf. Is dit normaal?
- Af en toe valt voor een seconde het geluid weg of blijft beeld stil staan. Ook na aansluiten van de versterker. Bij mijn oude digitale Samsung decoder had ik hier geen last van. Waar kan dit aan liggen?
- Reactietijd op commando van afstandsbediening is zeer traag. Valt dit te versnellen?
-Waar kan ik signaalsterkte van decoder meten?
Verder specifieke vragen richting Ziggo medewerker: heb ik specifiek interactieve tv abonnement nodig, zo ja, waarvoor? Kan ik de smartcard dat bij het interactieve tv pakket zit ook gebruiken voor standaard digitale tv (icm oude Samsung decoder voor andere tv)? Volgens Ziggo medewerker (0900-1884) krijg ik € 50 terug op de aanschaf van de Cisco decoder (gekocht bij Mediamarkt). Ik zie dit nergens terug op de Ziggo site. Hoe kan ik die €50 terugvragen?
Alvast bedankt. Eduard