• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vragen & ervaringen HDTV icm een Cineos 37PFL9603

  • Onderwerp starter Onderwerp starter HE
  • Startdatum Startdatum
H

HE

Ik heb nu een nieuwe Philips cineos lcd en de normale digitale media box aangesloten met een goede scart kabel. Mijn vraag is verbeterd het beeld met de HDTV ontvanger, welke hdmi wordt aangesloten op de tv, bij normale niet-hd uitzendingen ook? Ik overweeg een hdtv ontvanger als dit zo is...

Upc kon hierover geen antwoorde geven op 1e lijns helpdesk, ervaringen graag!

bij voorbaat dank,
mvg,
HE.
 
HE, welkom op dit forum :)

Persoonlijk vind ik de kwaliteit van de SD kanalen beter met de HD-DVR dan met de Thomson-DVR, hoewel ik met de laatste daarover ook niets te klagen had, maar het scheelt toch iets.

Maar ik denk dat zoiets moeilijk objectief is vast te stellen hoor, hoe ver zit je van je tv, heb je alle "beeldverbeteraars" uitgezet, heb je kwaliteits bekabeling, gebruik je splitter(s) en/of versterkers enz.

Succes met je keuze ;)
 
hangt van de kwaliteit van je scart-kabel af. met een goede scart-kabel behoud je een goed beeld en geluid wat nauwelijks van het hdmi-signaal van de hdtv-box is te onderscheiden.

je moet de hdtv-box iig niet nemen om zijn upscaling-kwaliteiten. dit zijn niet best.
daar komt nog bij dat de box behoorlijk veel bugs heeft. daar hoef je dit forum maar voor te lezen.

hdtv via upc is alleen interessant als je een echte HD-freak bent en geen genoegen neemt met SD-beeld (los van het beperkte aanbod natuurlijk). zo niet, bespaar jezelf alle bugs en blijf bij de stabielere thomson.
 
Na alle ellende op deze forums vroeg ik me af of er ook mensen zijn bij wie de HDTV ontvanger zonder problemen werkt?

gaarne reactie als dat het geval is....vermeld ook even welke tv je hebt en evt. welke audio set met digitaal in.

bij voorbaat dank..
 
Pioneer Kuro plasma, geen problemen.

Ik heb Philips vaak vervloekt de afgelopen maanden ;D vanwege
de befaamde flikkeringen die optraden bij Pioneer plasma's op de 720p kanalen, maar
sinds de beruchte laatste update is Philips en Pioneer een ideaal huwelijk geworden. Alles ok nu. :)

Iedereen die wél problemen heeft, sterkte. :embarassed:
 
bedankt voor je reactie...iemand met een philips cineos die ook geen enkel probleem heeft met de hdtv ontvanger? ik overweeg hem namelijk....


bedankt weer.
 
Theoretisch zou het beeld via hdmi beter moeten zijn omdat het digitaal wordt doorgegeven aan je tv, scart is analoog.
 
nijkie zei:
Theoretisch zou het beeld via hdmi beter moeten zijn omdat het digitaal wordt doorgegeven aan je tv, scart is analoog.

Ja, ik zag een verschil, kleuren lijken wat harder. Ik zou zowiezo aanraden via HDMI te kijken (mits de firmware update natuurlijk geen roet in het eten gooit....). Ze de box ook op AUTO, je Philips TV heeft een veel betere upscaling (Pixelplus HD 2 ?) dan die UPC box. Over HDMI gooit ie op auto de SD kanalen er als 576p uit.
 
Tot de update van afgelopen woensdag had ik ook geen problemen. Zappen ging prima met m'n Logitech Harmony 885 en beeld was ook super. Nu de update er is heb ik geen beeld meer via de HDMI op m'n Philips Cineos. Ik heb type 32PF9731. Philips is niet bekend met dit soort problemen zeggen ze. Zeker als je een nieuwere koopt zou je geen problemen moet hebben. Ik kan het je aanbevelen, want het zijn erg prettige TV's.
 
ik blijf bij mijn stelling dat het verschil aanwezig, maar verwaarloosbaar is bij goede kabels.

belangrijker: een argument vóór de hd-box is de grotere harde schijf. daar kun je véél meer op opnemen dan op de thomson.
 
Terug
Bovenaan