• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

vragen bekabeling

  • Onderwerp starter Onderwerp starter RoW_0
  • Startdatum Startdatum
R

RoW_0

Goedemorgen,

Wij hebben sinds kort UPC zakelijk aangevraagd (duurt ook zo lang..) Maar gelukkig hebben wij de totaalpakket al binnen.

Maar ik heb een vraag mbt de bekabeling. Ik neem natuurlijk aan dat de coax kabel in de meterkast komt (want die is er nog niet daar wacht ik al zo lang voor). En daar sluit ik dan mijn modem aan.. logisch.
Maar dan moet het wel naar de andere kant van de kamer.. ik heb dus in feite RJ45 CAT5 kabels laten aanleggen naar de andere zijdes. Kan ik dat gewoon aansluiten?

Wat ik moet aansluiten is:
1 faxapparaat (telefoonaansluiting)
1 telefoon (" ")
1 computer (Die kan wel draadloos, van upc zelf)
Dit komt allemaal in 1 hoekje.

Ik heb eigenlijk dus maar 1 UTP CAT5 kabel tot mijn beschikking. 2 kan ook wel. maar dan ziet het een minder mooi uit.

Mijn vraag is dan meer, hoe kan ik dit 'oplossen'. Misschien een tweede router ofzo?
Met KPN weet ik nog dat ik de PSTN poort lekker lang kon patchen en daar mijn modem kon neerpleuren. Nu kan dat natuurlijk niet omdat UPC werkt met een coax.
 
Je hebt een router in de kamer staan? Dan moet je een UTP kabel trekken van de modem naar de router.

Voor de telefoon en het faxapparaat moet je een telefoonkabel trekken van de modem naar de plaats waar je telefoon (basisunit bij DECT) staat. Als je maar 1 telefoonlijn hebt, dan gebruik je gewoon een stekker waar meerdere apparaten op aangesloten kunnen worden. Het is overigens wel de vraag of de fax zal werken. Bij veel mensen werkt het gewoon, maar er zijn op het forum ook meldingen van mensen waar de fax niet werkt. UPC ondersteunt officieel geen faxapparatuur op zijn telefoonlijnen.
 
Terug
Bovenaan