• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vraagje over voorrijdkosten

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Gnuus
  • Startdatum Startdatum
G

Gnuus

Wanneer er een monteur wordt gestuurd vanwege een defecte mediabox, is het dan de bedoeling dat de klant de voorrijdkosten betaalt als blijkt dat de box het op wonderlijke wijze opeens weer is gaan doen?
 
Gnuus zei:
Wanneer er een monteur wordt gestuurd vanwege een defecte mediabox, is het dan de bedoeling dat de klant de voorrijdkosten betaalt als blijkt dat de box het op wonderlijke wijze opeens weer is gaan doen?

Dat zou zo maar eens kunnen....
Zeker weten doe ik het niet maar als er een monteur komt en die kan nergens een foutje ontdekken.....
Een foutje in het UPC gedeelte dan ook nog eens.

Lastig dillemma is dit.
Als je afbelt doet dat ding het meteen niet meer.....
 
Gnuus zei:
Wanneer er een monteur wordt gestuurd vanwege een defecte mediabox, is het dan de bedoeling dat de klant de voorrijdkosten betaalt als blijkt dat de box het op wonderlijke wijze opeens weer is gaan doen?
De box is en blijft eigendom van UPC, dus zij dragen daar de verantwoording voor.
Defecten hoeven niet permanent te zijn en niet even consuquent op te treden.
Dat weet UPC ook.

[edit]
Daarnaast draagt UPC de last om te bewijzen dat de box in orde was toen jij deze ontvangen hebt en dat de storing die je meldde absoluut niet mogelijk geweest kan zijn.
Juist: succes UPC! 8)
[/edit]

Ik heb, ivm storingen, inmiddels m'n 9e mediabox hier staan en in 7 swap-gevallen is een monteur langs geweest.
Geen van alle 14(!!!) monteurbezoekjes heeft UPC het lef gehad mij voorrijkosten te factureren. En ja, het kwam weleens voor dat een box vrolijk ging presteren terwijl de beste man alleen z'n koffie had neergezet >:(
 
jazzpr zei:
Ik heb, ivm storingen, inmiddels m'n 9e mediabox hier staan en in 7 swap-gevallen is een monteur langs geweest.
Geen van alle 14(!!!) monteurbezoekjes heeft UPC het lef gehad mij voorrijkosten te factureren. En ja, het kwam weleens voor dat een box vrolijk ging presteren terwijl de beste man alleen z'n koffie had neergezet >:(

Goed om te weten :)
 
Bij de klantenservice geven ze toch ook aan dat als het aan je eigen bekabeling ligt je voorrijkosten voor je rekening krijgt. Tevens bepaalt de monteur ter plekke vlgs mij of je voorrijkosten moet betalen of niet en staat dit ook op de werkbon aangeven wat je moet ondertekenen.

Ik zou zeggen een xtra bakje koffie voor de monteur ^-^
 
Rikketik zei:
Bij de klantenservice geven ze toch ook aan dat als het aan je eigen bekabeling ligt je voorrijkosten voor je rekening krijgt. Tevens bepaalt de monteur ter plekke vlgs mij of je voorrijkosten moet betalen of niet en staat dit ook op de werkbon aangeven wat je moet ondertekenen.

Ik zou zeggen een xtra bakje koffie voor de monteur ^-^

Dit klopt helemaal.
 
jazzpr zei:
Ik heb, ivm storingen, inmiddels m'n 9e mediabox hier staan en in 7 swap-gevallen is een monteur langs geweest.
Geen van alle 14(!!!) monteurbezoekjes heeft UPC het lef gehad mij voorrijkosten te factureren. En ja, het kwam weleens voor dat een box vrolijk ging presteren terwijl de beste man alleen z'n koffie had neergezet >:(
Kan misschien bijdehand overkomen maar volgens mij ligt het dan echt niet aan al die mediaboxen maar eerder aan je bekabeling, WCD of signaalsterkte.
 
knuffa zei:
Kan misschien bijdehand overkomen maar volgens mij ligt het dan echt niet aan al die mediaboxen maar eerder aan je bekabeling, WCD of signaalsterkte.
helaas... alle mediaboxen waren rijp voor de schroot...
 
jazzpr zei:
helaas... alle mediaboxen waren rijp voor de schroot...

Vanaf het moment dat je ze kreeg of onstonden de problemen later?

Als het later is hebben ze ooit gekeken naar de spanning van het lichtnet?
Wie weet is daar iets mee aan de hand waardoor een box de geest geeft?

Ik heb in mijn huis problemen gehad met de stroomtoevoer, het geknipper van de lampen maaktte me "gek"...
De fase is anders gezet in de meterkast, "probleem zit nu bij uw buren" zei de Nuon-monteur lachend... 8)
Maanden later een heel voorzichtig beide buren gevraagd of ze last van knipperde lampen hadden.....
Gelukkig niet een... :)

Moet toch iets zijn waardoor je zoveel boxen verslijt?
Of ben ik wederom de gelukkige bezitter van die ene goeie box.....
 
Hoe vaak gebeurd het dat een MediaBox, precies als de monteur aanbeld, het weer plotseling perfect doet?

Mocht je op dezelfde dagdeel merken dat de MediaBox andere kuren aangeeft of werkt, bel je UPC op om dit door te geven, wordt het in systeem erbij gezet. Mochten er dan voorrijkosten komen, is dit altijd nog terug te krijgen.

Evt. kan de monteur nog geannuleerd worden als MediaBox helemaal goed doet weer.

::)
 
Terug
Bovenaan