• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vraagje over draadloos zonder de meegeleverde USB stick.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter wezzie1973
  • Startdatum Startdatum
W

wezzie1973

hallo allemaal
ik heb ook de upc router en moet zeggen dat ik wel tevreden ben hier mee
ik heb alleen de volgende vraag?
ik heb beneden een laptop en gebruik dan die usb stick.
is er geen mogelijkheid om zonder die usb stick via een module in de laptop verbinding te maken met de router?
zoja welke heb ik dan nodig .

groetjes edwin
 
je laptop heeft toch ingebouwde WiFI, dan heb je die usb helemaal niet nodig,
de router zou voldoende moeten zijnom je verbinding temaken
 
Klopt, maar er zijn een paar kleine voorwaarden:

Je moet een OS draaien dat geschikt is voor WPA (Windows XP vanaf SP2 of Vista)
Je NIC moet hardwarematig WPA ondersteunen, vrijwel alle G-adapters doen het, B-adapters niet
De drivers van je NIC moeten up2date zijn om WPA te ondersteunen

Voldoe je aan alle voorwaarden: geen probleem om wireless te laten werken
 
Topictitel aangepast.
"Vraagje" is gewoon te nietszeggend.
 
ok bedankt johnnie

wat ik ook probeer er blijft een rood kruis door me verbinding staan
met stick krijg ik verbinding zonder dus niet

er zit een intel pro wireless 2200BG adapter in en die krijg ik dus niet verbonden met mijn upc router :'( :'(

wie o wie kan me helpen??

ps. waar zit die draadloze adapter eigenlijk in je laptop?
 
heb je de 2200BG drivers al , zal wel maar toch.
https://downloadcenter.intel.com/Product_Filter.aspx?ProductID=1637
 
Die adapter lijkt me wel geschikt in ieder geval, voer je de SSID en het wachtwoord op de juiste manier in? (hoofdletter gevoelig)
 
Ik zal wel een open deur intrappen, maar bij de meeste laptops moet je de ingebouwde adapter iedere keer na het opstarten van Windows handmatig inschakelen. Dit is een beveiligingsmaatregel. Kijk eens in je handleiding hoe dat bij jou zit.
 
ik heb een dell laptop
hij geeft aan dat de software nieuwste is
als ik kijk bij apparaat beheer staat hij er ook bij tussen zonder een vraagteken
bij eigenschappen staat ook dat het apparaat corect werkt
mijn sidd is ook goed en naam van het netwerk ook maar wat ik ook doe ik krijg geen verbinding
links onder blijft het icoontje staan met een groot kruis hij staat ook aan

help
 
Terug
Bovenaan