vraagje over datalimiet aan helpdesk

sylvester(rr)

Quality Member
Berichten
9.691
Mijn e-mail aan de helpdesk van chello/upc:
Code:
Geachte heer/mevrouw,

Er gaan geruchten over dat er een datalimiet van 5GB (of meer) per maand is.
Kunt u dat bevestigen?

Met vriendelijke groet,
xxxxxxx

Antwoord op mijn e-mail
Code:
Geachte heer xxxxxxx,

Via het feedbackformulier hebben wij uw vraag ontvangen. Graag gaan wij
hierop in.

Er is momenteel geen datalimiet ingesteld op het chellonetwerk. Wel worden
verschillende klanten aangesproken op hun datagebruik, dat zo hoog is dat
anderen in de omgeving van deze persoon daar last van ondervinden. De
hoeveelheid dataverkeer die deze personen genereren ligt ver boven de 5GB.
Waarschijnlijk is hierdoor een dergelijk gerucht ontstaan. Indien u de
chello internetverbinding op een normale manier gebruikt, hoeft u zich geen
zorgen te maken over uw dataverkeer.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u telefonisch contact opnemen met onze
afdeling chello support via het servicenummer 0900-1580. Wij zijn
te bereiken op werkdagen van 8.00 tot 22.00 uur en op zaterdag en zon- en
feestdagen van 10.00 tot 22.00 uur. Belt u gerust, onze medewerkers
staan u graag te woord.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wensen u
nog veel plezier in het gebruik van uw chello internetverbinding.

Met vriendelijk groet,

chello support
UPC Nederland
Ik heb het antwoord op mijn e-mail in 10 uur ontvangen.
 
Zwaar snel. :o
Ik heb 2 maanden geleden via het feedbackformulier UPC proberen te berijken en ik heb nog steeds niks terug...
 
ehehhe.. dat heb ik in 1 maand gedaan.
Ik ben niet afgesloten. En wat tijden geleden was het geen uitzondering dat ik elke maand zeker 10gig downloaden..
 
s y l v e s t e r zei:
Mijn e-mail aan de helpdesk van chello/upc:
[tt]


Er is momenteel geen datalimiet ingesteld op het chellonetwerk. Wel worden
verschillende klanten aangesproken op hun datagebruik, dat zo hoog is dat
anderen in de omgeving van deze persoon daar last van ondervinden. De
hoeveelheid dataverkeer die deze personen genereren ligt ver boven de 5GB.
Waarschijnlijk is hierdoor een dergelijk gerucht ontstaan. Indien u de
chello internetverbinding op een normale manier gebruikt, hoeft u zich geen
zorgen te maken over uw dataverkeer.

Juist belgie hier

ikke zo een brief gekregen en staat me vooral niet aan de laatste 2 regels derin !!!
sorry duds maar dit is truut in pakskes euh
Als ge nie kunt volgen met providen stopt er dan mee he

soon limiet 5 gb !!!!

mijn record maand november 2001 met maar liefst 72 gb aan traffic ;D


greetings H3LLO0oo
:} chelloklant uit belgie


================
=L3T TH3 3D2K WORK=
================
 
Laatste bericht wat ik tot nu toe begrepen heb is als volgt:

Indien in je wijk klachten binnen komen m.b.t. traaaagggg internet gaat men dat postcode gebied onder de loep nemen om te kijken wie er veel bandbreedte gebruikt. De zwaartste users worden op dat moment aangesproken middels een brief of email dat ze hun surf gedrag moeten aanpassen. Dan worden ze wel gescreened. Op het moment dat het weer te gek wordt krijgt men een brief met bla bla (elders in een forum wel te vinden) en die mensen krijgen dan de beperking a 5 gigs p/mnd opgelegd... Andere gebruikers dus niet... Vandaar dat overal van die verschillende verhalen opduiken over limieten e.d.

[edit]
Tsja wat moet ik nu van bovenstaand zeggen....

Sukkel, dit staat gewoon op 'home'

Excuse me... Was even voor mezelf
[/edit]
 
Hier staat nog wat info erover:
https://ziggoforum.nl/topics/865/

En hier staan de brieven:
https://www.coax.nl/news/2002/mrt/overmatig.php
https://www.coax.nl/news/2002/mrt/brief.php
https://www.coax.nl/news/2002/mrt/brief2.php
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zie ook de brief die ik naar rene gestuurd heb, en waarvan hij een verkorte versie op de nieuwspagina gezet heeft, die uitleg bied.

ctrl-c+ctrl-v
-----------
Hallo Rene.

Dit is Chellohelpdesk, de ex-callcentermedewerker die je wel eens op je forum ziet rondlopen. Ik zag dat er veel klachten zijn over mensen die teveel zouden downloaden, een brief krijgen dat ze hun gebruik moeten matigen, dat doen en toch afgesloten worden. Ik kan hier wat ophelderen en ik hoopte dat deze informatie via jouw site snel verspreid kan worden.

Chello krijgt dagelijks veel klachten binnen over traag internet. men kwam erachter dat een aantal gebruikers het grootste deel van het netwerk opslurpten (de befaamde top 300 leechers). men heeft deze mensen hard aangepakt met de brief/afsluit methode. mij valt echter op dat het lijkt alsof er een stuk meer dan 300 man hiervan het slachtoffer worden.

Maar terug naar de brief. hierin staat dat men hun gebruik moet matigen. wat er niet instaat is dat 5 gig per maand al te veel is. dit lijkt weinig voor sommigen, maar de gemiddelde chellogebruiker haalt dit nauwelijks. als men de brief krijgt moet men onder de 5 gig gaan zitten, anders gaat de stekker eruit en worden ze pas weer aangesloten als ze een belechelijk nieuw contract tekenen dat vele malen duurder is.

waarom chello dit doet? ik kan gissen; ik denk dat men ipv uit te breiden liever het bestaande netwerk houd en onderhoud, zodat de pieten van UPC weer wat centen krijgen. maar de datastroom stijgt, dus als men de topgebruikers eruit trapt (ongeveer 5% van de gebruikers gebruikt 94% van de capaciteit heb ik van bronnen vernomen, de zgn Leechers) kan men nog lang gebruik maken van dit netwerk.

Hoe worden de leechers ontdekt? Men kijkt naar klachten. als men een klacht binnenkrijgt binnen een bepaald gebied kijkt men op de hub of dit toe te schrijven is op een leecher. zo ja, dan is ie gesnapt en genaaid.

Wat is een veilig aantal gigs om te downloaden? Ik heb geen idee, simpelweg omdat dit varieert. als je in je eentje op een hub zit kan je doen wat je wilt. als je met een paar honderd man op een zwaar overbelaste hub zit (en die zijn er zat, vooral in steden), kan je beter oppassen. zoals gezegd is de 5 gig 100% veilig, en over iets daarboven zullen ze niet moeilijk doen, maar als je over de 20 gig per maand komt moet men echt gaan oppassen. tenslotte het aantal mensen dat de brief krijgt. ik blijf gissen. aangezien volgens mijn bronnen ongeveer 5% van de klanten die 94% opslurpt, zullen zij aangepakt worden. ik geloof dat chello ongeveer
3-400.000 klanten telt. dit zijn dus duizenden klanten die afgesloten zouden kunnen worden in plaats van de bekende 300. dit zou kloppen met het aantal klachten dat ik zie op verschillende forums. maar het blijft giswerk.

Maar wat ik wil verzoeken is om ergens duidelijk te maken dat de limiet voor mensen die de brief ontvangen hebben 5 gigabyte is. zo kunnen ze tenminste hun verbinding behouden.

Met vriendelijke groet,
een Ex-Chellohelpdesk medewerker
-------------

ik hoop dat dit duidelijkheid bied.
 
Terug
Bovenaan