• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vraagje linksys router WRT160n v2

  • Onderwerp starter Onderwerp starter erik31
  • Startdatum Startdatum
E

erik31

Heb hier een linksys router vn cisco type wrt160n v2.Heb hier problemen meer de snelheid is er wel maar het openen van site`s is bager zo laad hij ze zo en dan moet je ze weer een aantal keer vernieuwen.Ook verbreekt hij regelmatig de verbinding en gooit hem offline.
Alleen router op nieuw op starten helpt dan nog.
Dit alles gebeurd alleen met een netwerk kabel er tussen, draadloos werkt wel goed.
Heb hier fiber power 90.Heb nu de oude router er maar weer tussen staan die hhaald de snelheid wel niet maar werkt verder prima.
Wie kan mij de oplossing geven.Hoor het wel....
groetjes erik
 
Al met een andere kabel geprobeert?
Als de kabel niet goed is komen er veel fouten en daarop kan de zaak vastlopen.
 
Ik heb de zelfde router alleen is het probleem bij mij dat ik draadloos juist meer problemen heb. Met draad werkt het super. Ik zit eigelijk te wachten op WRT firmware https://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?p=245302, maar hier zit niet echt vooruitgang in. Verder heb ik al verschillende instellingen geprobeerd maar zonder resultaat. Ik ervaar wel dat de US firmware versie 2.0.02 het beste werkt voor mij.
 
Dan ga ik kijken of ze die router terug willen nemen....Dit is de 2e al namelijk.De eerste was nog erger die gooide alles er alle keren uit tot het moment dat het draadloos het ook niet meer deed.
ook de geïnstalleerde software wil niet werken hier,blijft constant een rood kruis door heen staan.
Zie wel even wat ik er mee ga doen...Bedankt voor het reageren en meer tips zijn altijd welkom
 
Ik heb nooit problemen, tot ik vorige patch tuesday op xp 7 ofzo updates installde. Sindsdien klaagt lappie dat authentification prcoess has not started, en valt verbinding weg. Heb er al 1 update vanaf gegooid die ik verdenk.

Sorry voor je topic jatten , maar ik dacht ik meld het even.
 
De WRT160n v2 heeft een bijzonder brakke chipset aan boord. De v3 is al een poosje uit maar winkeliers moeten nog van hun oude voorraad v2 af.
Ik heb mijn v2 een poosje geleden ook terug gebracht en adviseer je het zelfde te doen.

Als dit niet (meer) mogelijk is kun je een firmware van de linksys site afhalen (als je aangeeft dat je in america woont krijg je de nieuwste versie). Dit is echter een lap middel. Ik heb nog nooit zoveel vastlopers, traag internet en andere problemen gehad als met de WRT160n v2.
 
sinds de update,s hier ook geen of traag internet met router,ik heb het een week terug gezet mijn pc [windows xp] en dan gaat die goed dus zit het in de update,s ik probeer ze nu een voor een en kijk welke problemen geef.,
 
Goedenavond,

Ik heb dezelfde problemen gehad.
Na het updaten van de routerfirmware naar versie 2.0003 waren de problemlemen verholpen en draait alles weer als een zonnetje.
Bijgaand de link waar je de firmware kunt downloaden:
https://www.linksysbycisco.com/US/en/support/WRT160N/download

Groet en succes.

Bernard
 
Dank je voor deze tip. Ik had ook last dat mijn internet pagina's vaak niet laadden, terwijl al het andere het wel deed. Even ge-update en voila, het lijkt te werken.

Dit kwam echter samen met een ander probleem met cascading van switches, zie een eerdere post, zodat ik echt de haren uit mijn hoofd heb getrokken wat er nu aan de hand was. :)
 
Coenk zei:
Dank je voor deze tip. Ik had ook last dat mijn internet pagina's vaak niet laadden, terwijl al het andere het wel deed. Even ge-update en voila, het lijkt te werken.

Dit kwam echter samen met een ander probleem met cascading van switches, zie een eerdere post, zodat ik echt de haren uit mijn hoofd heb getrokken wat er nu aan de hand was. :)
Omruilen voor een WRT610N V1.0 of V2.0 :P, deze wrt160 v2 versie heeft gewoon een #$%chip aan boord zoals al gezegd eerder in deze topic.
 
Terug
Bovenaan