• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vraag; uncorrectables, router of ziggo signaal?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Padpadak
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
P

Padpadak

Worden de uncorrectables die ik vind bij het uitlezen van mijn modem veroorzaakt door bijv een router of heeft het te maken met signaal wat van Ziggo binnenkomt ? modem is nu 8 dagen online, waarvan 2 dagen niet gebruik gemaakt van internet dit zijn mijn waardes.Vraag is dus of de uncorrectables berekend worden wat ziggo van mijn router krijgt,of wat het modem van ziggo krijgt?

2uesm5j.jpg
 
(Un)correctables staat voor het aantal gedetecteerde (en deels gerepareerde) fouten die via de coax binnen komen. De waarde is overigens niet echt verontrustend: in 8 dagen heeft je modem zo'n 38TB aan data ontvangen, of deze nu gebruikt wordt of niet, een paar duizend fouten is verwaarloosbaar.
 
Hartelijk dank voor de snelle reactie, is me nu wat duidelijker.
38TB in 8 dagen ? Ik neem aan dat dat geen TerraBytes zijn ?
 
Iedere downstream ontvangt continu 55Mbps aan gegevens. Over acht dagen met acht streams kom je dan toch echt op 38 terabytes.
 
Ik vind het aantal uncorrectables wel hoog.
Heb je de downloadsnelheid gemeten ? Is die niet te laag ?
 
@Zapp nogmaals bedankt voor je heldere uitleg.

@Meza57: Downsnelheid is oke,alleen vaak dat pagina's lang duren met inladen, of dat een pagina niet opent,maar middels de terug knop en de heen knop dan wel ineens open gaat.Vandaar was mijn vraag ook of ik het bij ziggo of bij mezelf moet zoeken.Dit is iets van de laatste tijd, voorheen nooit last van gehad.

Ter Info:
Heb de standaard dingen al gedaan
modem reset
router reset, andere router.
heb cat5e kabels(ook door gemeten) en gigabit netwerk.
zowel last van bekabeld als met wifi(ook kanaal veranderd)
rechtstreekse kabel> modem> naar pc.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb nu ongeveer 3000 uncorrectables na anderhalve maand uptime. die van jou lijkt me dus toch wel aan de hoge kant.
bij mij zit het in het kabeltje van de AOP naar de versterker. hoe goed ik die f-connector ook aandraai, er zit toch nog wat speling in. als je het draadje beweegt komen er weer een paar uncorrectables bij. als ik vanavond kijk en het is weer wat hoger dan weet ik dat de schoonmaakster ook in dat hoekje geweest is :).
 
ik heb nu ongeveer 3000 uncorrectables na anderhalve maand uptime. die van jou lijkt me dus toch wel aan de hoge kant.

Zelfs dat is nog hoog want ik zit nu op 12 in 80 dagen tijd. Ik heb ook wel eens nul gezien na een paar maand up-time. Maar ik heb altijd al een heel goede verbinding gehad terwijl de kabel tussen huis en 1e verdeelkast nooit vervangen is en nu dus zeker al zo'n 30 jaar oud moet zijn. Dus ouderwetse kwaliteitskabel. :wink:

Mijn enige probleem waren keer extreem veel timeouts. Dat was nadat er 's nachts werkzaamheden geweest waren. Een modem reset loste dat toen op. Maar ik lees dat TS ook al een reset gedaan heeft.
 
Quote vanPadpadak: Downsnelheid is oke,alleen vaak dat pagina's lang duren met inladen, of dat een pagina niet opent,maar middels de terug knop en de heen knop dan wel ineens open gaat.Vandaar was mijn vraag ook of ik het bij ziggo of bij mezelf moet zoeken.Dit is iets van de laatste tijd, voorheen nooit last van gehad.




Ik zit met hetzelfde probleem, dat de pagina's niet helemaal doorladen of niet opent.... Bij mij is het ook sinds een paar weken het geval...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan