• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vraag @Smit Module

Status
Niet open voor verdere reacties.

xarnox

Forum Gebruiker
Berichten
543
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Vraag wat is dit ?

Ik krijg 1 a 2 keer per avond een melding: ( CI + Error 04 CCK Failled )

@Smit / Cam SW: IRD-SCL-4.1.9 / Cam HW: 3.2.1 / Augustus 2009.

Ik heb al andere Smit Cam geprobeerd uit andere tv maar doet precies het zelfde.

TV Samsung UE40D7000 / 2011


afb0009.jpg


GR.Arno
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je moet er even bij vermelden om wat voor tv het gaat en het bouwjaar er bij vermelden... des te eerder ben je geholpen.
Vermeld er ook even bij wat voor Smith ci modules het zijn... staat vaak aan de voorkant een gekleurd stipje op... Ik heb bv de Smith met een donker oranje stip erop.
 
je moet er even bij vermelden om wat voor tv het gaat en het bouwjaar er bij vermelden... des te eerder ben je geholpen.
Vermeld er ook even bij wat voor Smith ci modules het zijn... staat vaak aan de voorkant een gekleurd stipje op... Ik heb bv de Smith met een donker oranje stip erop.

Ok gedaan.
Gr.Arno
 
Vraag wat is dit ?

Ik krijg 1 a 2 keer per avond een melding: ( CI + Error 04 CCK Failled )

@Smit / Cam SW: IRD-SCL-4.1.9 / Cam HW: 3.2.1 / Augustus 2009.

Ik heb al andere Smit Cam geprobeerd uit andere tv maar doet precies het zelfde.

TV Samsung UE40D7000 / 2011


afb0009.jpg


GR.Arno

Dit zou een 2012 CAM moeten zijn.
Voor dit probleem zou je contact op moeten nemen met Samsung
 
Dit zou een 2012 CAM moeten zijn.
Voor dit probleem zou je contact op moeten nemen met Samsung

Is dit probleem op te lossen door nieuwe Module te kopen en welke?
Of is het ook te proberen door nieuwe Soft Ware op TV te zetten?
Gr.Arno
 
Hoe lang heb je dit probleem al..?

Ik heb boven sinds enkele maanden bijna hetzelfde gedonder, Ziggo goedgekeurde tv, de zelfde ci+ module als op de foto... en om de haverklap de melding dat de module er niet in zit.

Ook bij mij is alles Ziggo goedgekeurd, helaas verwijst Ziggo je altijd naar de fabrikant... aan hun ligt het nooit.

Ook het antwoord van meneer Anoniem is weer 100% Ziggo...
De firma Ziggo zegt niets anders als: ga maar zeiken bij de winkel waar je de zooi gekocht hebt... en red je er maar mee.
 
Hoe lang heb je dit probleem al..?

Ik heb boven sinds enkele maanden bijna hetzelfde gedonder, Ziggo goedgekeurde tv, de zelfde ci+ module als op de foto... en om de haverklap de melding dat de module er niet in zit.

Ook bij mij is alles Ziggo goedgekeurd, helaas verwijst Ziggo je altijd naar de fabrikant... aan hun ligt het nooit.

Ook het antwoord van meneer Anoniem is weer 100% Ziggo...
De firma Ziggo zegt niets anders als: ga maar zeiken bij de winkel waar je de zooi gekocht hebt... en red je er maar mee.

Ik heb dit al een tijdje eerst 1x nu al 2x per avond word irritant.
Als ik maar wist welke module er wel goed in werkt want met al die verschillende modules zie je het ....... niet meer.
Nieuwe kopen welke ( 2012 ) werkt die wel ??
Ga Samsung maar eens bellen.

Toevoeging:
Contact gehad met Samsung TV Firmware Update gedaan nu een paar dagen testen kijken of ik error melding weer krijg.

Gr.Arno
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is dit probleem op te lossen door nieuwe Module te kopen en welke?
Of is het ook te proberen door nieuwe Soft Ware op TV te zetten?
Gr.Arno

Deze melding behoord tot de categorie "exceptions" waar geen automatische recovery voor gespecifieerd is. Deze fout mag niet optreden en doet zich normaal alleen in het voortraject van de certificering voor. Het duidt op een zgn timing probleem of race conditie en is vaak lastig te tackelen. Je kunt kijken of een andere CAM verschil oplevert, zo niet dan moet dit probleem bij de fabrikant neergelegd worden. Als er nieuwe beschikbaar is dan zou je dat ook kunnen proberen. De fabrikant ontwikkelt zelf ook updates na de goedkeuring die niet meer worden voorgelegd aan Ziggo, als de fabrikant in beginsel daartoe geen reden voor heeft.


PS ik heb enkele dagen geleden wel een bericht van Samsung gehad dat ze een probleem icm een SMIT CAM hebben opgelost maar ik weet zo niet meer voor welke range dit van toepassing was
 
Deze melding behoord tot de categorie "exceptions" waar geen automatische recovery voor gespecifieerd is. Deze fout mag niet optreden en doet zich normaal alleen in het voortraject van de certificering voor. Het duidt op een zgn timing probleem of race conditie en is vaak lastig te tackelen. Je kunt kijken of een andere CAM verschil oplevert, zo niet dan moet dit probleem bij de fabrikant neergelegd worden. Als er nieuwe beschikbaar is dan zou je dat ook kunnen proberen. De fabrikant ontwikkelt zelf ook updates na de goedkeuring die niet meer worden voorgelegd aan Ziggo, als de fabrikant in beginsel daartoe geen reden voor heeft.

PS ik heb enkele dagen geleden wel een bericht van Samsung gehad dat ze een probleem icm een SMIT CAM hebben opgelost maar ik weet zo niet meer voor welke range dit van toepassing was

Anoniem bedankt voor reactie.
Contact gehad met Samsung TV Firmware Update gedaan nu een paar dagen testen kijken of ik error melding weer krijg.

Gr.Arno
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan