Hoi jongens,
Ik ben een beetje moedeloos geworden van mijn draadloze internetverbinding. Ik heb al een tijdje rondgekeken op forums etc. maar vond geen gelijke situatie, maar mijn excuses als dit probleem al eerder behandeld is.
De situatie:
Ik deel een Ubee modem met een aantal andere mensen. Zij hebben geen noemenswaardige problemen met de internetverbinding, maar bij mij heeft draadloos nooit fatsoenlijk gewerkt (op geen enkel apparaat). Soms kan de modem niet gevonden worden, soms wordt er wel verbinding gemaakt met modem maar is er geen verbinding met internet en soms werkt alles eigenlijk gewoon (een paar seconden of minuten).
Wat al geprobeerd is:
- Ziggo wist geen oplossing
- Resetten maakte niet uit
- Nieuwe Sitecom 300N wireless USB adapter gekocht voor in mijn computer zonder verandering
- Nieuwe Sitecom 300N wireless range extender gekocht en in het midden tussen mijn computer en de modem geplaatst zonder verandering
Via draad geen problemen:
Hierna heb ik maar gewoon een kabel getrokken, waarmee geen problemen waren en de internetverbinding prima functioneerde. Maar ja, daar heeft een iPhone of een iPad natuurlijk niets aan.
Een router geprobeerd:
Dus ik heb een tijdje geleden een vrij oude en simpele Sitecom router geplaatst. Mijn kabel heb ik daarin gestoken en met een andere kabel mijn computer bedraad online gehouden. Mijn draadloze apparatuur was een paar dagen blij met de router, tot die ineens problemen begon te geven. Er was regelmatig een modemreset nodig om mijn verbinding via draad weer online te krijgen en de draadloze verbinding was ook spoorloos. Ik dacht dat de router wellicht overleden was en heb die weggegeven aan iemand die ervan overtuigd is dat de router nog werkt, al heb ik daar geen bewijs van gekregen.
Heb ik het verkeerd gedaan?
MAAR JA nog steeds geen draadloos internet dus. Ik kan wel een nieuwe router kopen, maar ik weet gewoon niet of dat wel echt gaat werken. Ik vond vandaag deze handleiding: https://www.ziggo.nl/#klantenservic...lannen/stappenplan-router-achter-router-ubee/. Dit heb ik niet gedaan bij de vorige router (en ook niet bij de extender). Is dat het probleem geweest en gaat een nieuwe router wel gewoon werken denken jullie?
Ik heb hier veel te weinig verstand van. Misschien kunnen jullie me helpen. Alvast erg bedankt!
Ik ben een beetje moedeloos geworden van mijn draadloze internetverbinding. Ik heb al een tijdje rondgekeken op forums etc. maar vond geen gelijke situatie, maar mijn excuses als dit probleem al eerder behandeld is.
De situatie:
Ik deel een Ubee modem met een aantal andere mensen. Zij hebben geen noemenswaardige problemen met de internetverbinding, maar bij mij heeft draadloos nooit fatsoenlijk gewerkt (op geen enkel apparaat). Soms kan de modem niet gevonden worden, soms wordt er wel verbinding gemaakt met modem maar is er geen verbinding met internet en soms werkt alles eigenlijk gewoon (een paar seconden of minuten).
Wat al geprobeerd is:
- Ziggo wist geen oplossing
- Resetten maakte niet uit
- Nieuwe Sitecom 300N wireless USB adapter gekocht voor in mijn computer zonder verandering
- Nieuwe Sitecom 300N wireless range extender gekocht en in het midden tussen mijn computer en de modem geplaatst zonder verandering
Via draad geen problemen:
Hierna heb ik maar gewoon een kabel getrokken, waarmee geen problemen waren en de internetverbinding prima functioneerde. Maar ja, daar heeft een iPhone of een iPad natuurlijk niets aan.
Een router geprobeerd:
Dus ik heb een tijdje geleden een vrij oude en simpele Sitecom router geplaatst. Mijn kabel heb ik daarin gestoken en met een andere kabel mijn computer bedraad online gehouden. Mijn draadloze apparatuur was een paar dagen blij met de router, tot die ineens problemen begon te geven. Er was regelmatig een modemreset nodig om mijn verbinding via draad weer online te krijgen en de draadloze verbinding was ook spoorloos. Ik dacht dat de router wellicht overleden was en heb die weggegeven aan iemand die ervan overtuigd is dat de router nog werkt, al heb ik daar geen bewijs van gekregen.
Heb ik het verkeerd gedaan?
MAAR JA nog steeds geen draadloos internet dus. Ik kan wel een nieuwe router kopen, maar ik weet gewoon niet of dat wel echt gaat werken. Ik vond vandaag deze handleiding: https://www.ziggo.nl/#klantenservic...lannen/stappenplan-router-achter-router-ubee/. Dit heb ik niet gedaan bij de vorige router (en ook niet bij de extender). Is dat het probleem geweest en gaat een nieuwe router wel gewoon werken denken jullie?
Ik heb hier veel te weinig verstand van. Misschien kunnen jullie me helpen. Alvast erg bedankt!