• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vraag router voor een dummy

Status
Niet open voor verdere reacties.
I

ikbensd

Hoi jongens,

Ik ben een beetje moedeloos geworden van mijn draadloze internetverbinding. Ik heb al een tijdje rondgekeken op forums etc. maar vond geen gelijke situatie, maar mijn excuses als dit probleem al eerder behandeld is.

De situatie:
Ik deel een Ubee modem met een aantal andere mensen. Zij hebben geen noemenswaardige problemen met de internetverbinding, maar bij mij heeft draadloos nooit fatsoenlijk gewerkt (op geen enkel apparaat). Soms kan de modem niet gevonden worden, soms wordt er wel verbinding gemaakt met modem maar is er geen verbinding met internet en soms werkt alles eigenlijk gewoon (een paar seconden of minuten).

Wat al geprobeerd is:
- Ziggo wist geen oplossing
- Resetten maakte niet uit
- Nieuwe Sitecom 300N wireless USB adapter gekocht voor in mijn computer zonder verandering
- Nieuwe Sitecom 300N wireless range extender gekocht en in het midden tussen mijn computer en de modem geplaatst zonder verandering

Via draad geen problemen:
Hierna heb ik maar gewoon een kabel getrokken, waarmee geen problemen waren en de internetverbinding prima functioneerde. Maar ja, daar heeft een iPhone of een iPad natuurlijk niets aan.

Een router geprobeerd:
Dus ik heb een tijdje geleden een vrij oude en simpele Sitecom router geplaatst. Mijn kabel heb ik daarin gestoken en met een andere kabel mijn computer bedraad online gehouden. Mijn draadloze apparatuur was een paar dagen blij met de router, tot die ineens problemen begon te geven. Er was regelmatig een modemreset nodig om mijn verbinding via draad weer online te krijgen en de draadloze verbinding was ook spoorloos. Ik dacht dat de router wellicht overleden was en heb die weggegeven aan iemand die ervan overtuigd is dat de router nog werkt, al heb ik daar geen bewijs van gekregen.

Heb ik het verkeerd gedaan?
MAAR JA nog steeds geen draadloos internet dus. Ik kan wel een nieuwe router kopen, maar ik weet gewoon niet of dat wel echt gaat werken. Ik vond vandaag deze handleiding: https://www.ziggo.nl/#klantenservic...lannen/stappenplan-router-achter-router-ubee/. Dit heb ik niet gedaan bij de vorige router (en ook niet bij de extender). Is dat het probleem geweest en gaat een nieuwe router wel gewoon werken denken jullie?

Ik heb hier veel te weinig verstand van. Misschien kunnen jullie me helpen. Alvast erg bedankt!
 
Zeker voor Ipad/Iphone, op de router kanaal vast zetten op 11 of lager en als beveiliging WPA of WPA2 kiezen.
 
Ik ben er niet zeker van, maar ik heb begrepen dat veel van de problemen die jij beschrijft veroorzaakt worden door dat de wifi op autmatisch kanaal kiezen staat, dit zou een bekende bug in het modem zijn. Je zou dus handmatig een kanaal moeten kiezen (kies gewoon kanaal 1 of 11 ofzo(alles behalve 6 geloof ik)).
Naar mijn bescheiden mening wordt een wegvallend wifi nooit verholpen door een range extender te plaatsen, dit omdat het probleem niet is dat het signaal zwak is, maar gewoon wegvalt. Dit is vaak een technisch probleem van de router of modem/router (firmware). Naar mijn mening plaats je een range extender alleen maar als je wifi verbinding stabiel laag is.
maar gezien je een ipad hebt had je dat ook makkelijk zelf kunnen testen door gewoon naast het modem te staan en als je signaal dan nog wegvalt, kan het natuurlijk onmogelijk iets anders zijn dan je modem/router wanneer ook je andere apparaten hetzelfde gedrag vertonen. Want ook afstand en signaal sterkte is uitgesloten wanneer je ernaast staat.
 
Je bent niet de enige die moedeloos wordt van een waardeloos bereik. Ook ik probeer al een tijdje verbinding te krijgen in mijn slaapkamer. Alle settings al geprobeerd, niks, nada. Voor alle duidelijkheid: ik woon niet in Huis ten Bosch!:cry:

Totaal GEEN signaal op 10 mtr. afstand, zelfde verdieping.

Is die 3925 nou gewoon een bagger product??? Iemand van webcare die iets voor mij kan betekenen?
 
Mits goed geconfigureerd is levert de 3925 juist vaak helemaal geen problemen op, althans mijn ervaringen met diverse apparaten waarvoor de mensen al weken met Ziggo liepen te bellen. Het probleem zit hem meestal, zoals ik al eerder aanhaalde, in het wijzigen van de beveiligingsinstelling (WPA, WPApersonal of WPA2) en vastzetten van het kanaal. Na de wijzigen de router/modem even herstarten.
 
Mits goed geconfigureerd is levert de 3925 juist vaak helemaal geen problemen op, althans mijn ervaringen met diverse apparaten waarvoor de mensen al weken met Ziggo liepen te bellen. Het probleem zit hem meestal, zoals ik al eerder aanhaalde, in het wijzigen van de beveiligingsinstelling (WPA, WPApersonal of WPA2) en vastzetten van het kanaal. Na de wijzigen de router/modem even herstarten.

Zoals ik al schreef: alle mogelijke settings al geprobeerd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan