• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

vraag over wifi sterktes - router/horizon

  • Onderwerp starter Onderwerp starter InstaQ
  • Startdatum Startdatum
I

InstaQ

Beste Chelloo's,

Voorheen veel gedoe gehad met internet dat er uit viel omdat ik een router op DHCP + horizon op DHCP had staan, dit zou conflicten met elkaar.

Nu is hiervoor een monteur langs gekomen, en heeft de DHCP uit gedaan op de router. Dat is dan wel prima, maar hij is vergeten de wifi function uit te doen op de router.

Wat nu het probleem is is dat er dus geen wachtwoord op staat en iedereen gebruikt van kan maken.
Ook merk ik dat die verbinding 100x beter is dan die van Horizon Box, als ik op de horizon box ga dan klapt hij er soms uit op m'n iphone of tablet.

Is het dus mogelijk probleemloos gebruik te maken van de wifi van de router zelf, ipv Horizon Box wifi?
Zo ja hoe kan ik weer op me router, want de monteur zei iets over m'n ip in de pool zetten zodat ik er op kan?
 
Dat in de pool zetten geldt meer als je een bedraadde verbinding hebt.

Je kunt wifi van horizon en router naast elkaar gebruiken. Je geeft beide netwerken dezelfde naam en ook hetzelfde wachtwoord. Wel zorgen dat ze op een verschillend kanaal staan.
Dan kun je op beide gebruik maken van wifi.
 
Terug
Bovenaan