• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vraag over verb. sinds persoonlijke verhuizing

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Help.Mr.Mori
  • Startdatum Startdatum
H

Help.Mr.Mori

Chello Light + Telefonie.
Arris Touchstone Modem
Recent verhuisd en sindsdien een wegvallend signaal.

Verhaal:

De modem valt geregelt uit en zoekt dan opnieuw het signaal lukt dit niet dan bijv. reset ik het modem of draai de kabel tussen modem en splitter om of beweeg de kabel ietwat en (toeval ??) komt het signaal direct of enkele seconden later weer terug. Soms bljven alle lampjes opgelicht maar is er toch geen verbinding een reset verhelpt dit dan. Over het algemeen helpen geen van bovenstaande oplossingen en blijft het signaal een uur weg en blijft soms voor een aantal uren weer present.

Ook werkt de standby knop niet meer integensteling tot het verleden .. Toen deed ie het nog wel.
Signaal ranges komen overeen met de hier op de website aangegeven waarden maar fluctueren behoorlijk en soms kan de timesync (modem log) ook niet tot stand komen en geeft dan **** aan en een melding in het log.

Woensdag as. komt er een monteur.

Mijn vraag:

- Is het normaal dat de standby knop het op dit type modem sinds kort niet meer doet?
- Waar zou de signaal storring kunnen liggen behalve achter het CAI aansluitpunt? splitter, kabeles tuusen modem en splitter of het modem zelf? (iemand ervaring hiermee?)
- Zal ik de monteur op zijn minst vragen de kabels en splitter te vervangen en hoe zou hierop in het algemeen gereageert kunnen worden? (straks is de beste man weg en kan ik een wekenlang helpdesk avontuur ondernemen)

Jaren geleden werkte ik op de chello/UPC helpdesk en vindt mijn angst om slechte service terecht. (tijd van Sonera/Bart overstap naar chello)

Ik hoop dus dat alles vervangen wordt en niet alleen "even" het signaal wordt doorgemeten en "geoptimaliseerd"

OMG O0 :>
 
Soms bljven alle lampjes opgelicht maar is er toch geen verbinding een reset verhelpt dit dan. Over het algemeen helpen geen van bovenstaande oplossingen en blijft het signaal een uur weg en blijft soms voor een aantal uren weer present.
Dit probleem wordt de laatste tijd door meer mensen gemeld.
Kijk maar eens naar wegvallende verbinding, slechte verbinding etc.

- Is het normaal dat de standby knop het op dit type modem sinds kort niet meer doet?
Een aantal leden hebben gemeld dat dat bij hun sinds kort ook is. Chello schijnt iets veranderd te hebben via nieuwe firmware of configuratie bestand.

Ik hoop dus dat alles vervangen wordt en niet alleen "even" het signaal wordt doorgemeten en "geoptimaliseerd"
Als ze alles van je binnenhuis installatie vervangen gaat dat op jouw kosten.
Alleen upc/chello netwerk + aop (wcd) + modem is kosten upc.
 
De monteur van "Kabel-één" is dus langs geweest vandaag en vond de Wandcontactdoos niet erg mooi .. (Oud model) Nog voor hij deze verving samen met de splitter deed hij een meeting en kwam op 56dB uit na de vervanging van de Wandcontactdoos meete hij een signaal van 66dB ... 10dB meer dus. JOEPIE!?!? :angel:
Volgens hem had het "retoursignaal" het erg moeilijk en dat zou nu verholpen moeten zijn en ik vertrouw er maar op! We zullen zien de komende dagen.
De "Us" LED deed erg veel en lang knipperen soms wanneer het modem zijn signaal weer probeerde op te pikken.

Op ons oude adres was alles altijd perfect in orde (Hadden we trouwens ook gewoon een oudere Wandcontactdoos) op een sporadische nachtelijke blok-reset na wat maar een minuutje duurde ... Maar verder nooit geen wegvallend signaal. Ik vind de telefonische service desk van chello gewoon dood eng! (Hilarische en belachelijke dingen meegemaakt met de "desk" als eindgebruiker en medewerker) zolang die wegblijven is kabelinternet best smakelijk!

Op: http://192.168.100.1/ staat er: WAN Isolation: OFF-Access to WAN is allowed and button is disabled
Ik ga ervan uit dat dit de reset knop is en dus door chello is uitgeschakeld ooit eens ..

Een beetje Feedback dus ... En hopelijk geen OMG O0 :> :angel: Meer ..
 
Help.Mr.Mori zei:
Op: http://192.168.100.1/ staat er: WAN Isolation: OFF-Access to WAN is allowed and button is disabled
Ik ga ervan uit dat dit de reset knop is en dus door chello is uitgeschakeld ooit eens ..

Staar er bij mij ook maar de knopje voor en achter werken gewoon.
 
Help.Mr.Mori zei:
- Is het normaal dat de standby knop het op dit type modem sinds kort niet meer doet?

Sinds kort is van hogerhand besloten om de stand-by knop op modems uit te schakelen. Dit vooral omdat die nogal wat "storingen" opleverde. Mensen die ineens niet meer op het internet konden omdat ze per ongeluk de stand-by knop hadden ingedrukt.
 
Devil-Strike.net zei:
Staar er bij mij ook maar de knopje voor en achter werken gewoon.

Reset werkt wel maar de standby niet meer ...

K-Menace zei:
Sinds kort is van hogerhand besloten om de stand-by knop op modems uit te schakelen. Dit vooral omdat die nogal wat "storingen" opleverde. Mensen die ineens niet meer op het internet konden omdat ze per ongeluk de stand-by knop hadden ingedrukt.

Of de kat die dat per ongeluk doet ... ;D
 
Help.Mr.Mori zei:
Op: http://192.168.100.1/ staat er: WAN Isolation: OFF-Access to WAN is allowed and button is disabled
Ik ga ervan uit dat dit de reset knop is en dus door chello is uitgeschakeld ooit eens ..
Dit betekent dat de standby uit staat... EN niet meer aan kan ook. Bij @home hebben ze ook die tele modems. tegenwoordig hebben ze ervoor gezorgd dat die modems niet meer op standby mogen, scheelt vast veel telefoonverkeer van mensen die klagen over dat z egeen internet meer hebben :)
 
Terug
Bovenaan