H
Help.Mr.Mori
Chello Light + Telefonie.
Arris Touchstone Modem
Recent verhuisd en sindsdien een wegvallend signaal.
Verhaal:
De modem valt geregelt uit en zoekt dan opnieuw het signaal lukt dit niet dan bijv. reset ik het modem of draai de kabel tussen modem en splitter om of beweeg de kabel ietwat en (toeval ??) komt het signaal direct of enkele seconden later weer terug. Soms bljven alle lampjes opgelicht maar is er toch geen verbinding een reset verhelpt dit dan. Over het algemeen helpen geen van bovenstaande oplossingen en blijft het signaal een uur weg en blijft soms voor een aantal uren weer present.
Ook werkt de standby knop niet meer integensteling tot het verleden .. Toen deed ie het nog wel.
Signaal ranges komen overeen met de hier op de website aangegeven waarden maar fluctueren behoorlijk en soms kan de timesync (modem log) ook niet tot stand komen en geeft dan **** aan en een melding in het log.
Woensdag as. komt er een monteur.
Mijn vraag:
- Is het normaal dat de standby knop het op dit type modem sinds kort niet meer doet?
- Waar zou de signaal storring kunnen liggen behalve achter het CAI aansluitpunt? splitter, kabeles tuusen modem en splitter of het modem zelf? (iemand ervaring hiermee?)
- Zal ik de monteur op zijn minst vragen de kabels en splitter te vervangen en hoe zou hierop in het algemeen gereageert kunnen worden? (straks is de beste man weg en kan ik een wekenlang helpdesk avontuur ondernemen)
Jaren geleden werkte ik op de chello/UPC helpdesk en vindt mijn angst om slechte service terecht. (tijd van Sonera/Bart overstap naar chello)
Ik hoop dus dat alles vervangen wordt en niet alleen "even" het signaal wordt doorgemeten en "geoptimaliseerd"
OMG O0
Arris Touchstone Modem
Recent verhuisd en sindsdien een wegvallend signaal.
Verhaal:
De modem valt geregelt uit en zoekt dan opnieuw het signaal lukt dit niet dan bijv. reset ik het modem of draai de kabel tussen modem en splitter om of beweeg de kabel ietwat en (toeval ??) komt het signaal direct of enkele seconden later weer terug. Soms bljven alle lampjes opgelicht maar is er toch geen verbinding een reset verhelpt dit dan. Over het algemeen helpen geen van bovenstaande oplossingen en blijft het signaal een uur weg en blijft soms voor een aantal uren weer present.
Ook werkt de standby knop niet meer integensteling tot het verleden .. Toen deed ie het nog wel.
Signaal ranges komen overeen met de hier op de website aangegeven waarden maar fluctueren behoorlijk en soms kan de timesync (modem log) ook niet tot stand komen en geeft dan **** aan en een melding in het log.
Woensdag as. komt er een monteur.
Mijn vraag:
- Is het normaal dat de standby knop het op dit type modem sinds kort niet meer doet?
- Waar zou de signaal storring kunnen liggen behalve achter het CAI aansluitpunt? splitter, kabeles tuusen modem en splitter of het modem zelf? (iemand ervaring hiermee?)
- Zal ik de monteur op zijn minst vragen de kabels en splitter te vervangen en hoe zou hierop in het algemeen gereageert kunnen worden? (straks is de beste man weg en kan ik een wekenlang helpdesk avontuur ondernemen)
Jaren geleden werkte ik op de chello/UPC helpdesk en vindt mijn angst om slechte service terecht. (tijd van Sonera/Bart overstap naar chello)
Ik hoop dus dat alles vervangen wordt en niet alleen "even" het signaal wordt doorgemeten en "geoptimaliseerd"
OMG O0



