• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vraag over modem/wifi UPC

  • Onderwerp starter Onderwerp starter aapje63
  • Startdatum Startdatum
A

aapje63

Ik heb een vraag, ik heb 200MB internet snelheid van UPC, maar nu deed ik een speedtest met mijn laptop via wifi en kwam ik niet boven 5 MBPS dat in ondanks wifi wel erg laag
Nu heb ik later de tc7200 op een ander kanaal gezet...steeds kanaal proberen tot ik op 45 MBPS kwam.
Is dit normaal voor wifi met 200 MB internet.

Dan tweede vraag mijn zoon gamed boven hij zit met UTP aan de tc7200 verbonden, kan hij mijn wifi snelheid benadelen,, dus.... dat hij alle 200 MB pakt en zowel ik als dochter met laptop en wifi dus erg lage snelheid heb?

Ik hoop dat ik duidelijk ben.. ik ben een leek.
Ik heb de tc 7200 wel een keer moeten resetten naar fabrieks-instellingen... zijn er belangrijke instellingen die voor snelheid van slag daardoor?
Ik moest alleen landinstellingen instellen bij het opnieuw opstarten.

Dan als mijn zoon nagenoeg alle snelheid wegneemt kan ik hem ergens knijpen zodat hij niet alles krijgt, qua snelheid?

Ik heb Horizon en die werkt niet als modem... ik heb telefoon en internet in meterkast.

Alvast dank

Arnold
Nogmaals heb er geen verstand van helaas dus.... Jip en Janneke taal is welkom ;)
 
- ja, dat is een redelijk normale snelheid voor wifi
- ja als je zoon download met 200mb pakt hij ook echt de hele verbinding en blijft er niks over. gamen gebruikt echter juist weer heel weinig.
 
hangt ook af van het type wifikaart in je laptop. De oudere laptops komen tot ongeveer 50MB/s

Nieuwere type laptops werken sneller. Mijn eigen laptop haalt tot ruim 100MB/s terwijl die van mijn vrouw ook rond de 50MB/s schommeld.

Tevens kan je kijken of je router op 40mhz instellen. Dan kan je ook wat winst boeken.
 
De opgegeven 200/20 Mb/s wordt bekabeld gemeten met 1 pc aangesloten en alle andere (draadloze) apparaten uit.
Theoretisch deel je de internetsnelheid, ben je met z'n vieren bijvoorbeeld tegelijk aan het werk heb je per persoon 50 Mb/s tot je beschikking.
Draadloos kun je ook maximaal 200Mb/s halen als je met je computer naast het modem zit, maar in de praktijk kun je maximaal 50 tot 75% van de snelheid halen dat is dus 100 tot 150 Mb/s bij optimaal afgestelde apparatuur en geen hindernissen in huis.
Met de standaard apparatuur van UPC is het wifi soms niet optimaal te krijgen, vandaar dat veel mensen kiezen voor een eigen sterkere draadloze router achter het modem en/of accesspoint en repeaters.
 
Non Nominandus zei:
Theoretisch deel je de internetsnelheid, ben je met z'n vieren bijvoorbeeld tegelijk aan het werk heb je per persoon 50 Mb/s tot je beschikking.

Een router gaat echt niet automatisch een maximum instellen van het maximaal haalbare gedeeld door het aantal gebruikers.
 
@Robert Koopman:
Dat heb ik ook niet geschreven :(
Het is een theoretisch verhaal.
Vergelijk het maar met je waterleiding thuis:
sta je onder de douche en er wordt verder geen water gebruikt heb je de grootste straal,
gaat je vrouw ook afwassen en 1 van de kinderen spoelt tegelijk het toilet door dan merk je dat meteen aan het beschikbare douchewater, je deelt dus de maximale capaciteit van het waterleidingnet en dat wordt ook niet door de waterleverancier (=router) geregeld. Duidelijk zo?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan