• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vraag over Cisco modem.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter WaaromIkWeer
  • Startdatum Startdatum
W

WaaromIkWeer

Hallo,

Mijn dochter heeft een nieuw cisco modem gekregen bij haar 25MB pakket.
Nu is mijn vraag: wat voor een kleur moet het DS lichtje hebben? :angel:
Deze brand bij haar oranje en ik heb zelf de indruk dat het groen moet zijn.
Ze heeft wel een internet verbinding.
 
WaaromIkWeer zei:
Hallo,

Mijn dochter heeft een nieuw cisco modem gekregen bij haar 25MB pakket.
Nu is mijn vraag: wat voor een kleur moet het DS lichtje hebben? :angel:
Deze brand bij haar oranje en ik heb zelf de indruk dat het groen moet zijn.
Ze heeft wel een internet verbinding.
Bij haar verbinding is het gebruik van 1 kanaal voldoende en zodoende krijg je dan een oranje lichtje.
Bij meerdere kanalen in gebruik wordt die groen, maar 1 kanaal is voldoende bij een 25Mb/s abonnement.
 
@waaromikweer. Wat staat er op de status pagina van jou cisco epc3212
op te vragen via 192.168.100.1
 
Hallo,

Zou het niet weten, daar het gehele computer spul vrijdagavond as. pas officeel aangesloten kan worden.
Ik heb via mijn laptop alleen maar gekeken of zij al een internet verbinding had.
 
Ik zelf vindt het ook vreemd dat het ds lampje oranje is

Dat hoort eigenlijk groen te zijn
En ook als de modem 1 kanaal gebruikt stort de snelheid drastisch in

Het oranje lichtje hoort alleen bij link te knipperen dat houdt in dat er een 100Mbps verbinding is
Als het groen is heb je een 1000Mbps verbinding

Alle EUROdocsis 3.0 modems hebben standaard 4 kanalen in gebruik
 
bolleblond zei:
ik tegenwoordig 8 kanalen

Dat klopt.

Je ziet nu tegenwoordig mensen met de epc3212 die 8 kanalen in gebruik hebben.

Ik doelde eigenlijk meer dat alle 3.0 EUROdocsis modems standaard 4 kanalen in gebruik hebben
Lager dan dat zakt de snelheid in.
 
melvintje zei:
Ik zelf vindt het ook vreemd dat het ds lampje oranje is

Dat hoort eigenlijk groen te zijn
En ook als de modem 1 kanaal gebruikt stort de snelheid drastisch in

Het oranje lichtje hoort alleen bij link te knipperen dat houdt in dat er een 100Mbps verbinding is
Als het groen is heb je een 1000Mbps verbinding

Alle EUROdocsis 3.0 modems hebben standaard 4 kanalen in gebruik

vandaar nu groen heb pas giga router/ telefoon leds nog steedst uit hier
https://ziggoforum.nl/topics/38430/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
upc09 zei:
vandaar nu groen heb pas giga router

Klopt helemaal

Zodra er een 1000Mbps router of pc word verbonden word het lampje groen
Oranje betekent 100Mbps verbinding met router of pc

@waaromikweer
Even terugkomen op jou probleem

Jij heb nu dus een oranje lichtje bij de DS gedeelte

Dat ken inhouden of je modem gebruikt maar 1 kanaal waardoor de snelheid drastisch inzakt.
Of
er is nog geen stabiele verbinding
 
Een docsis 3.0 modem kan met 1 downstreamkanaal makkelijk 30 Mbit/s internet halen en dus is er geen sprake van het dratisch inzakken van de snelheid bij internet van 25 Mbit/s.
 
Terug
Bovenaan