• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vraag over Cisco modem log.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter loosoft
  • Startdatum Startdatum
L

loosoft

Ik ben niet op de hoogte van alle (voor mij) abacadabra die getoond wordt in de logging van mijn modem, maar kan iemand iets zeggen over al die (verschillende) meldingen van vandaag:

Tue Feb 8 09:59:06 2011 84000500 3 SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync
Tue Feb 8 09:59:11 2011 84020200 5 Lost MDD Timeout;
Tue Feb 8 09:59:21 2011 82000400 3 Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out
Tue Feb 8 10:02:29 2011 84020100 4 Missing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel
Tue Feb 8 10:02:23 2011 73040100 6 TLV-11 - unrecognized OID
Tue Feb 8 10:07:31 2011 99000300 4 CISCO: RF disconnect,QAM lost
Tue Feb 8 10:07:31 2011 84000500 3 SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;
Tue Feb 8 10:07:36 2011 84020200 5 Lost MDD Timeout;
Tue Feb 8 10:07:46 2011 82000400 3 Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out
Tue Feb 8 10:16:11 2011 84000500 3 SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;
Tue Feb 8 10:16:18 2011 82000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out;
Tue Feb 8 10:16:31 2011 73040100 6 TLV-11 - unrecognized OID;
Tue Feb 8 10:17:47 2011 99000300 4 CISCO: RF disconnect,QAM lost.;
 
Inderdaad, maar wat betekenen die time-outs andere kreten:

Lost MDD Timeout
T4 time out
T3 time out
TLV-11 - unrecognized OID
Missing Mandatory MDD TLV
RF disconnect,QAM lost

Omdat het zoveel verschillende meldingen zijn, zegt dat iets over de staat van het modem zelf of over de verbinding vanaf UPC naar het modem?
 
Precies kan ik het je ook niet zeggen, maar mijn inschatting is dat het aan de zijde van het UPC netwerk gezocht moet worden.

RF disconnect,QAM lost

Lijkt me een duidelijk geval van een netwerkstoring.

Maar, zoals gezegd, weet ik ook niet exact wat al die meldingen inhouden, dus misschien kan iemand anders daar iets meer over zeggen?
 
Wat me ook opvalt in de logging:
De datum 1 januari 1970 komt wel héél vaak voor, da's toch raar?

Overigens ben ik weer teruggezet op 10240 Kbps.
Ik weet niet of onderstaande waarden goed zijn, maar daar kan ik toch niets aan doen, denk ik:

Receive Power Level -2.1 dBmV -0.9 dBmV -1.6 dBmV -1.6 dBmV
Signal to Noise Ratio 36.2 dB 36.2 dB 35.8 dB 36.2 dB
Transmit Power Level 51.0 dBmV
Cable Modem Status Operational

Downstream Channel
The data shown in the table below provides information about the signal coming from the network to your cable modem.
Channel ID 42 40 41 43
Downstream Frequency 322.75 Mhz 306.75 Mhz 314.75 Mhz 330.75 Mhz
Modulation 256QAM 256QAM 256QAM 256QAM
Power Level -1.9 dBmV -0.7 dBmV -1.5 dBmV -1.3 dBmV
Signal to Noise Ratio 36.2 dB 36.2 dB 35.8 dB 36.2 dB

Upstream Channel
The data shown in the table below provides information about the signal being transmitted to the network from your cable modem.
Channel ID 2
Upstream Frequency 58.40 Mhz
Modulation 16QAM
Bit Rate 10240 Kbps
Power Level 51.0 dBmV
 
Waardes zijn oké. ;)

@1 januari 1970: dat is de oerdatum van alle moderne computerelectronica. Het Bios van een PC valt ook terug naar die datum als b.v. de batterij leeg is. Die datum zit dus hardcoded ingebakken.

Unix time, or POSIX time, is a system for describing points in time, defined as the number of seconds elapsed since midnight Coordinated Universal Time (UTC) of January 1, 1970....

Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Unix_time
 
Ik heb hetzelfde probleem sinds een aantal dagen..
Code:
Feb 24 2011 08:58:41 	6-Notice 	I401.0 	TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=00:21:80:fc:a6:df;CMTS-MAC=00:14:f1:eb:93:a8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Jan 01 1970 00:00:40 	3-Critical 	R02.0 	No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:21:80:fc:a6:df;CMTS-MAC=00:14:f1:eb:93:a8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Jan 01 1970 00:00:28 	4-Error 	T201.0 	Missing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=00:21:80:fc:a6:df;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Feb 24 2011 08:57:27 	3-Critical 	R06.0 	Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=00:21:80:fc:a6:df;CMTS-MAC=00:14:f1:eb:93:a8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Feb 24 2011 08:57:26 	3-Critical 	R03.0 	Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=00:21:80:fc:a6:df;CMTS-MAC=00:14:f1:eb:93:a8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Feb 24 2011 08:57:25 	3-Critical 	R02.0 	No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:21:80:fc:a6:df;CMTS-MAC=00:14:f1:eb:93:a8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

1 minuut lang heb ik dan geen internet of telefonie.. daarna werkt het gewoon weer voor 20 minuten waarna het zich weer herhaald... zeer irritant..
 
In elk modem op het UPC netwerk zijn dit soort meldingen te vinden, er vindt nou eenmaal een heleboel communicatie plaats tussen het modem en zijn centrale. Het meeste is 'normaal' en gewoon een gevolg van het veranderlijke coaxsignaal en de modulaties die hierop plaatsvinden. Dat er '3-Critical' bij staat wil niet zeggen dat hierdoor de verbinding verbroken is geweest.
 
Mathijs42 zei:
(...) Dat er '3-Critical' bij staat wil niet zeggen dat hierdoor de verbinding verbroken is geweest.
Klopt, maar uit deze melding:
Feb 24 2011 08:58:41 6-Notice I401.0 TLV-11 - unrecognized OID
kun je afleiden dat het modem wel degelijk opnieuw is opgestart.

"Het enige tijdstip dat deze melding kan worden geplaatst is tijdens het opnieuw opstarten van een modem." Uit deze FAQ van Plankie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb dit al eens eerder aan de hand gehad en had toen het Channel ID veranderd... dit dus gisteren ook weer gedaan en ja hoor het doet het weer perfect.. ::)
 
Terug
Bovenaan