• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

vraag over 2e media box voor 2euro pm

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ron65
  • Startdatum Startdatum
R

ron65

Ik vraag me iets af heb natuurlijk al lopen zoeken in de voorwaarde maar kan het niet vinden of ik kijk er over heen.
Een 2e standaard mediabox kost maar 2euro extra pm het 1e jaar.
Maar wat nu als je die 2e mediabox niet meer nodig vind is die 2e mediabox gebonden aan een contract van 1 jaar of is deze per maand opzegbaar.
De 2e vraag gaat over de korting van 2euro.
Stel je heb al zo 2e box veel langer als een jaar maar deze box is eigenlijk aan vervanging toe.
Je betaalt 4euro als je deze box inruilt voor een vervanger krijg je dan de korting van 2euro of betaal je gewoon 4euro of moet je voor de korting éérst de 2e box opzeggen en terug sturen en pas dan weer een nieuwe aanvragen.
 
Contractsduur extra mediabox is 1 maand. https://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/188/kw/contractduur%20extra%20mediabox/session/L3NpZC9RZHhqSXlOaw%3D%3D

Als je een jaar lang korting krijgt loopt die korting ook door als apparatuur ivm problemen word vervangen.

Een actie korting geld meestal alleen voor nieuwe klanten, of voor klanten die de betreffende dienst waarvoor de korting geld al een x aantal maanden (vaak 6) niet meer hebben.

Hopelijk heb je iets aan deze antwoorden.
 
Maar wat nu als je die 2e mediabox niet meer nodig vind is die 2e mediabox gebonden aan een contract van 1 jaar of is deze per maand opzegbaar.

Vlg. mij is dat een aparte dienst die je afneemt en die is dus per maand opzegbaar. Het kan ook zijn dat de 2e box de rest van je contract volgt. Dat wil dus zeggen dat als de rest van je contract per maand opzegbaar is je de 2e box ook per maand kan opzeggen en als je contract nog x maanden loopt, dan geldt dat ook voor de 2e box. Dat laatste lijkt me het meest logische overigens.

Je betaalt 4euro als je deze box inruilt voor een vervanger krijg je dan de korting van 2euro of betaal je gewoon 4euro of moet je voor de korting éérst de 2e box opzeggen en terug sturen en pas dan weer een nieuwe aanvragen.

Vlg. mij krijg je als 2e box bezitter die korting nooit. Dat is alleen voor mensen die voor het eerst een 2e box nemen.

Bovenstaande punten kan ik nergens terugvinden in de AV van UPC, dus het zijn slechts aannames. Graag dus input van andere leden! ;)

Edit: Johnny54 was me net voor. :)
 
jtech zei:
Vlg. mij is dat een aparte dienst die je afneemt en die is dus per maand opzegbaar. Het kan ook zijn dat de 2e box de rest van je contract volgt. Dat wil dus zeggen dat als de rest van je contract per maand opzegbaar is je de 2e box ook per maand kan opzeggen en als je contract nog x maanden loopt, dan geldt dat ook voor de 2e box. Dat laatste lijkt me het meest logische overigens.

2e mediabox is maandelijks opzegbaar, maar of het een dienst is?
Doe je de 2e mediabox weg, vervalt de geboden korting ook natuurlijk.
Bij vervanging blijft de korting doorlopen, maar dan hoef je ook niet op te zeggen :P

jtech zei:
Dat is alleen voor mensen die voor het eerst een 2e box nemen.

Yep, tenzij we hetzelfde doen als met het HD-abonnement. UPC maakt het voor bestaande klanten niet wereldkundig, maar als je zelf belt wel de korting.

Edit: Dan edit ik mijn quote ook wel even ;)
 
Creative Solution zei:
2e mediabox is maandelijks opzegbaar, maar of het een dienst is?

Product dus. ;)

Overigens vraag ik me toch af of een bedrijf als UPC nu producten of diensten levert. Bij een product krijg je iets tastbaars in handen, UPC levert slechts de signalen (via een mediabox, dat dan weer wel).
 
jtech zei:

Dan rijst bij mij de vraag: in hoeverre voldoet het nemen van een 2e mediabox aan de actievoorwaarden van dat tientje korting? Extra 'product' dus korting òf inderdaad 'upgrade van bestaand product' en geen korting? :)

Niet voor mij, maar globale interesse...
 
Het wordt beschouwd als een extra dienst. Zie ook het linkje van Johnny54 hierboven.

Bij een upgrade zou je een nieuw jaarcontract krijgen.

Voor diensten van UPC, met uitzondering van Extra Zenders en een Extra Mediabox, geldt een contractstermijn van één jaar. Voor Extra Zenders en een Extra Mediabox geldt een contractstermijn van één maand. Tussentijdse beëindiging van diensten is alleen mogelijk met instemming van UPC.

Dus toch een dienst! :D
 
Dat linkje heb ik nu gezien, excuses.

Maar logischerwijs zou je denken dat er aan een extra dienst een nieuw jaarcontract zit (Zoals ze dus op de site vemelden), aangezien je dus geen nieuw jaarcontract krijgt na het nemen van een extra mediabox en/of extra zenders, is het ook geen extra dienst (product) maar slechts een upgrade. En voldoe je niet aan de voorwaarden voor dat tientje korting. Snap je mijn punt?

UPC zei:
Voor diensten van UPC, met uitzondering van Extra Zenders en een Extra Mediabox, geldt een contractstermijn van één jaar. Voor Extra Zenders en een Extra Mediabox geldt een contractstermijn van één maand.

jtech zei:
Dus toch een dienst! :D

En in de voorwaarden staat weer product :P

UPC zei:
De actie is geldig tot en met 15 januari 2012

• De actie geldt voor nieuwe abonnees en abonnees die er een product bijnemen (internet en/of telefonie
en/of digitale TV) en nog geen Film1 hebben.

Actie is wel bekend toch? Dat tientje korting en uiteraard tijdens de wintermaanden gratis Film1.
 
Nee, je krijgt een nieuw jaarcontract als je een upgrade/downgrade doet van je bestaande pakket. Extra diensten als Film1 en een 2e mediabox zijn altijd per maand opzegbaar en staan in feite los van je pakket.

De actie geldt voor nieuwe abonnees en abonnees die er een product bijnemen (internet en/of telefonie
en/of digitale TV)
en nog geen Film1 hebben.
 
jtech zei:
Extra diensten als Film1 en een 2e mediabox zijn altijd per maand opzegbaar en staan in feite los van je pakket.

Nu lopen we langs elkaar heen, hoe verrassend ::)

Dat zei ik ook? Wat wel of niet als nieuwe dienst gezien wordt en waar wel een nieuw contract voor komt of waarvoor niet? Weet je nog, vraag met betrekking tot het feit wat wel of niet als extra dienst gezien wordt en of je wel of niet korting krijgt?

En dus wordt een 2e mediabox niet als extra dienst gezien. Lees je eerste reactie in dit topic nu eens terug :)

jtech zei:
Vlg. mij is dat een aparte dienst die je afneemt en die is dus per maand opzegbaar.
 
Terug
Bovenaan