• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vraag mbt verrekening borg mediabox en internetmodem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter roelv
  • Startdatum Startdatum
R

roelv

Voor alsnog gaat alles voorspoedig. De nieuwe horizonbox werkt prima op mijn philips ambilight tv.
Internetsnelheid is inmiddels geupgrade. Helaas is wel de mediabox op de slaapkamer gedeactiveerd, maar hebben daar nog altijd kwalitatief goede anologe tv.

Maar nu mijn vraag voor de (toekomstige) facturatie:
Afgelopen woensdag heeft de monteur mijn oude grijze mediabox (geen dvr of hdmi mogelijkheden) en mijn oude internetmodem (zonder wifi mogelijkheid, ik had daar nog een eigen router op aangesloten)
meegenomen.
Ik begrijp dat upc eerst 45 euro bord gaat incasseren voor de horizonbox. Maar naar mijn weten hoor ik voor de oude mediabox mijn borg terug te krijgen? Ik weet alleen niet meer of ik ook voor de oude internetmodem borg betaald heb. Kan iemand mij misschien vertellen hoe het met de borg geregeld is en hoe upc dit gaat factureren? Hoor ik nu en 45 euro voor oude box alswel 45 euro voor internetmodem terug te krijgen?
 
Het staat keurig bij de info-button (een rondje met de i) op de bestelpagina van UPC. Ik neem aan dat je daar voor het verkrijgen van informatie geweest bent.

Er staat keurig dat als je al eens borg voor een modem of mediabox betaald hebt, hoeft dat niet nog eens.
 
Ik herinner me alleen van lang geleden een borg voor de modem van 100 gulden. Staat nu als ik me niet vergis als 45 euro te boek. Mijn mediabox ging volgens mij zonder borg gepaard.
 
Creative Solution zei:
Het staat keurig bij de info-button (een rondje met de i) op de bestelpagina van UPC. Ik neem aan dat je daar voor het verkrijgen van informatie geweest bent.

Er staat keurig dat als je al eens borg voor een modem of mediabox betaald hebt, hoeft dat niet nog eens.

Yep dat klopt, alleen inmiddels heb ik al een keer van callcenter medewerker alswel van de monteur begrepen dat ze eerst 45 euro incasseren voor de horizon box en pas geld terugboeken als ze de oude mediabox in beheer krijgen.

De vraag heb ik gesteld omdat ik zelf echt niet meer weet of ik ooit borg heb betaald voor modem en mediabox. Beiden producten heb ik al vanaf het eerste uur dat ze uitgebracht werden. Wat voor abonnementen ik destijds heb afgesloten is mij niet meer helder. Ik dacht zelf dat ik voor de mediabox wel ooit borg betaald heb en voor de internetmodem niet. Maar de monteur gaf aan dat waarschijnlijk op beiden producten borg zit?????
 
Denk je dat het niet nog gekker kan... jawel, het kan dus nog gekker.

Maar goed, het kan misschien een geruststellende gedachte zijn als je weet dat zelfs de medewerkers van UPC elkaar nogal graag tegenspreken. Ik weet wel dat ze je graag je "oude" mediabox willen laten inleveren. Ons werd na drie weken Horizon al een mail gestuurd met de vraag waar (simpel gezegd) de mediabox bleef.
 
Terug
Bovenaan