• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vraag m.b.t. 2 emailadressen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter kezzaman
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
K

kezzaman

Goedemiddag,

Ik heb bij Ziggo 2 emailadressen aangemaakt.
Wanneer ik een reply krijg van een mail verstuurd vanuit het 1e adres, dan komt deze binnen op het 2e adres. Wanneer ik een reply krijg van een mail verstuurd van adres 2 krijg ik deze wel gewoon op adres 2 binnen.

Ik heb al gekeken bij de instellingen maar ik kan niets vinden wat er op lijkt waardoor dit veroorzaakt wordt. Beide adressen zijn toch ook echt verschillend. Wanneer ik een nieuwe mail stuur vanuit adres 2 naar adres 1 komt deze wel op adres 1 binnen. Maar stuurt adres 1 een mail naar adres 2 en ik stuur een reply dan komt deze op adres 2 binnen.

Iemand een idee ?

B.v.d.
 
welke mailclient gebruik je? waarschijnlijk heb je per ongeluk het "reply-to" veld ingevuld bij de eigenschappen van het eerste profiel. laat dat altijd leeg, tenzij je een héél goede reden hebt het te gebruiken.
 
Heb je echt een nieuwe mailbox aangemaakt ? Of heb je een "alias" aangemaakt. Een alias is een extra mailadres die op dezelfde mailbox binnenkomt. En dat lijkt precies op wat je beschrijft.
 
Ik maak geen gebruik van aliassen. Ik heb echt 2 aparte mailboxen aangemaakt. Ik maak gebruik van Ziggo webmail en kan nergens iets vinden over een reply to instelling. Verder staat toch echt alles zoals het moet.

Ik zit er over te denken om het 2e mailadres te verwijderen en een nieuwe aan te maken. Moet ik wel al mijn mail overhevelen. :(
 
Ik maak geen gebruik van aliassen. Ik heb echt 2 aparte mailboxen aangemaakt. Ik maak gebruik van Ziggo webmail en kan nergens iets vinden over een reply to instelling. Verder staat toch echt alles zoals het moet.

Ik zit er over te denken om het 2e mailadres te verwijderen en een nieuwe aan te maken. Moet ik wel al mijn mail overhevelen. :(

Ik heb ook verschillende mailboxen en als ik inlog op ziggo webmail zijn het echt verschillende accounts met verschillende adressen. Dat zou bij jou ook niet fout kunnen gaan eigenlijk. Anders zou je ook mail van andere klanten moeten krijgen bijvoorbeeld.

Mail versturen en ontvangen via een email-programma gebeurt nog wel eens, want niet alle email software gaat daar goed mee om. Als je denkt dat je mail stuurt met een account en in werkelijkheid de email client de mail met je 'standaard' account klaarmaakt en verstuurt gaat dat mis. Iemand die daar dan op antwoord stuurt het antwoord dan naar de verkeerde mailbox. Maar dat komt dan door configuratie van die email client en niet door de mailserver.

Misschien moet je via webmail nog eens testen of dat echt fout gaat. Mocht dat toch zo zijn kun je daarmee ook de helpdesk laten zien wat er mis gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan