• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

vraag linksys cisco modem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter hdtver
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
H

hdtver

Hoi,

Zojuist is bij ons een monteur langsgeweest.
Ziggo heeft blijkbaar problemen met wifi op hun ubee modem en werkt aan een oplossing, ok ik kan dat begrijpen.

Nu stellen ze voor een router te plaatsen, zo gezegd zo gedaan, ik heb namelijk een linksys cisco wrt320n router duel band wireless n gigabit router.
Mijn abonnement bij ziggo is voor 50mb/s internet, maar met deze router er tussen haal ik maar 20mb/s.
Nu vind ik een beetje snelheid verlies wel ok maar dit is meer dan de helft.
Dit modem moet dat toch aankunnen ?
Ik haalde voorheen wel de 40mb/s op het ubee modem dus ligt het volgens mij niet aan mijn laptop.

Kan iemand mij helpen hiermee ? moet ik iets instellen in de router zelf ?
Of haalt deze router gewoonweg wireless 50mb/s niet ?

Alvast bedankt.
 
De Linksys WRT320N kan draadloos 50 mb/s halen maar daar moet je wel wat voor doen.
Ten eerste is mijn ervaring dat je dat alleen haalt in N modus....in de G modus kom ik niet verder dan 26 mb/s.
En je moet zorgen dat je signaalsterkte optimaal is, zeker in N modus.
Kijk hier even om te zien wat ik gedaan heb: https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=38338

Succes! :thumb up:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan