• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vraag: Gebruikt Ziggo HDCP?

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

EvilTV

Hoi,

Wat ik me af vroeg is of Ziggo (Casema of @Home) al HDCP aan hebben staan op de Ziggo HD boxen?

Ik weet dat de boxen die ze hebben het ondersteunen, maar ik vroeg me af of het ook geactiveerd is.

Misschien dat de beter ingewijden of 'anoniem' hier antwoord op zou kunnen geven.

ETV
 
Je vraagt dit zeker naar aanleiding van de momentele HDMI/HDCP perikelen bij UPC? :wink:

Chelloo.com - UPC Forum: Spontaan geen beeld meer via HDMI

UPC zei:
UPC Nederland voerde per zes augustus het beveiligingssysteem HDCP in. Contractuele afspraken met de HD providers (studio's en zenders) dwingen UPC HDCP aan te zetten. Met de invoering van HDCP verzekert UPC zich van blijvende doorgifte van HD zenders.

Tot op heden voerde UPC geen HDCP. Eerder bleek dat deze beveiliging niet goed werkte vanwege slecht werkende Toshiba chip-sets. Hierdoor liepen sommige UPC HD klanten het risico dat hun HD televisie geen beeld gaf.

Nu dat UPC HDCP inschakelt via een software upgrade voor alle UPC HDTV MediaBoxen kan het alsnog voorkomen dat televisies van enkele van onze klanten met een HD abonnement geen beeld weergeeft. De MediaBoxen die het betreft zijn van Philips. Het bedrijf is betrokken bij deze update. De helpdeks van Philips moet dus op de hoogte zijn. Wij vragen klanten die een storing ervaren als gevolg van deze update contact met ons op te nemen. Wij adviseren hen tegelijkertijd contact op te nemen met de producent van de televisie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is op zich makkelijk te testen: hang je box via component (want component ondersteund geen HDCP) aan je TV of beamer en check of je nog steeds 720p/1080i hebt.

Heb je 576p of helemaal geen beeld heb je dus te maken met HDCP.

Heb alleen zelf nu even niet zo'n behoefte dat thuis uit te proberen.
 
Is op zich makkelijk te testen: hang je box via component (want component ondersteund geen HDCP) aan je TV of beamer en check of je nog steeds 720p/1080i hebt.

Heb je 576p of helemaal geen beeld heb je dus te maken met HDCP.

Heb alleen zelf nu even niet zo'n behoefte dat thuis uit te proberen.

Hoeft niet persé. ICT (resolutievermindering via component) hoeft nog niet persé geactiveerd te zijn, Blu-ray fabrikanten hebben dit tot 2010-2012 uitgesteld.

Daarnaast, de UPC HDTV mediaboxen hebben geen component uitgang... :wink:
 
HDCP wordt vanaf het begin gebruikt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een fout die ik ook regelmatig maak (DHCP was er tenslotte eerder), maar ik neem aan dat je HDcp bedoelt? :lol:

Bedankt voor je antwoord.

helemaal gelijk: slordig, te veel met ip bezig, dhcp opties
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan