• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vraag digitaal tv

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jeffreyk
  • Startdatum Startdatum
J

jeffreyk

Ik woon nog thuis en ik wil graag digitale tv van upc hebben.

Beneden in de woonkamer word het signaal gesplits. 1 gaat naar tv beneden en de andere gaat naar boven naar een versterker toe die hem nog 1 maal splits. 1 kabel naar mijn broer andere naar mij. Kan ik op de kabel die naar mij toegaat de Box aansluiten?
 
jawel

Maar: VOD (video on demand) gaat denk ik niet werken omdat vod retour signaal nodig heeft (om films etc te bestellen) EN verwacht op sommige kanalen blokvorming

Als het zo vaak gesplit wordt kan het zijn dat het signaal niet goed door komt
 
Het probleem is toch dat je zo van te voren niet kan voorspellen.....
Er hoeft maar één onderdeel niet retourgeschikt zijn en het werkt al niet meer goed.

Het zou veel beter zijn als je een rechtstreekse kabel krijgt naar het AOP.
Als je daar een goede verdeler kunt maken zodat iedereen in huis een goede kabel krijgt dan lukt het vast.

Goede kwaliteit kabels en splitters/verdelers en wandcontactdozen is echt van groot belang.

M.v.g,
Robèrt
 
als ik die eerste splitter vervang door een retourgeschikte versterker (tweede is al een retourgeschikte) is het dan wel mogelijk om VOD te krijgen?
Of zou het beter zijn om onder een retourgeschikte versterker/splitter te doen met direct een kabel naar mijn kamer (en naar mijn broer) toe in plaats van hem boven nog een keer te gaan splitsen?
 
jeffreyk zei:
Ik woon nog thuis en ik wil graag digitale tv van upc hebben.

Beneden in de woonkamer word het signaal gesplits. 1 gaat naar tv beneden en de andere gaat naar boven naar een versterker toe die hem nog 1 maal splits. 1 kabel naar mijn broer andere naar mij. Kan ik op de kabel die naar mij toegaat de Box aansluiten?
op zich kan dat wel maar je loopt risico op signaalverlies. Advies zet er een zogenaamde breedbandversterker tussen
volgens mij aan te vragen bij UPC
ik heb er een gekregen toen bij mij signaalverlies optrad
 
Het beste is beneden een UPC opdrukversterker op de WCD (AOP) te plaatsen. Je hebt dan voldoende aansluitingen om zowel de TV beneden als de box van signaal te voorzien. De analoge aansluiting voor je broer kan dan gerealiseerd worden door op de antenneaansluiting van jouw box een splitter te zetten en vandaar een kabel te trekken naar zijn kamer. Een 2e versterker boven is meestal niet nodig.

Dit is de versterker die ik bedoel (ik gebruik hem zelf ook met 25 mtr. kabellengte):

https://www.inhome-network.com/InHome.storefront/?ObjectPath=/Shops/InHome/Products/54450062/SubProducts/54450062-0001

Gebruik wel goede kabels en pluggen!! Zoek even op het forum naar koka en Hirschmann.
 
Dezelfde versterkers zijn bij de UPC winkel vele tientallen euro's goedkoper.
De versie met 4 uitgangen haalde ik daar voor 29,95 euro, in-home vraagt 69 euro incl. verzenden.
 
Terug
Bovenaan