• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

VPN Problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Jan

:(
Vandaag is Chello bij mij aangesloten.
Meteen heb ik via een Draytek vigor 2200e router een VPN IPSEC verbinding opgezet naar het hoofdkantoor. De verbinding werkt, alleen is ie ontzettend traag en krijg ik bij de ping opdracht enorm veel 'verlies' (time-outs)
Deze verbinding heb ik nodig voor mijn werk!
Via Windows 2000 terminal server kan ik vannuit huis werken. Bij andere collega's die met MXSTREAM werken, loopt alles op rolletjes. (Deze verbindingen heb ik voor hun opgezet) Nu probeer ik het bij mijzelf en nu werkt het niet. Wat doe ik nu verkeerd of ligt dit echt aan CHELLO??????
 
Heb je alleen binnen de VPN verbinding packetloss, of ook daarbuiten?
 
Ook daarbuiten.

Ik ping vanaf mijn modem naar het ip adres van de kabel router....Nou je wil echt niet weten hoeveel pakketjes er maar goed aankomen. Verder is de tijd die daarvoor bodig is >200 Msec
 
Kijk, dan hebben we hier opeens een heel ander probleem. Als het alleen binnen VPN was had ik nog wel wat geweten.

Als je je eigen modem pingt hoor je uiteraard 0% packetloss te hebben. Anders is er iets aan je eigen kant niet goed.
[*]Heb je het al eens geprobeerd zonder router? (je weet maar nooit).
[*]Andere UTP kabel?
[*]Andere netwerk snelheid (10 of 100 mbit, half of full duplex)

Als de packetloss achter het kabelmodem zit op het netwerk van chello kan je er niets aan doen, wel melden aan de helpdesk!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan