• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

VPN Netwerk (Vista)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
977
Goedemiddag,

Ik heb thuis een nieuwe server met windows Vista erop, daarvoor eentje met Windows XP, maar nu is mijn vraag.

Waarom doet VPN het wel gewoon met Windows xp en niet met Vista.

Met Vista heb ik alleen toegang tot mijn netwerk gegevens, maar niet tot mijn internet verbinding als ik ergens anders zit. Met de XP server had ik dat wel.

Zijn er misschien andere poorten die opengezet moet worden met Windows Vista?

Wie kan mij hiermee helpen.

Met groet :rolleyes:
 
Hoe bedoel je? "VPN werkt wel onder XP en niet onder Vista"
Misschien kan je uitleggen wat voor VPN je wilt gebruiken, en hoe je dat voorheen deed.

Standaard hebben zowel Windows XP als Windows Vista de mogelijkheid om als PPTP of IPsec VPN Client te dienen. En kan je dus gewoon een uitgaande VPN connectie opzetten.

Of bedoel je dat je Windows vista systeem als VPN server fungeert? Dit kan nog steeds... namelijk via netwerkverbindingen, en dan menu bestand(indien niet zichtbaar: Alt indrukken) =>Nieuwe inkomende verbinding
Dit werkt net zoals in windows XP.
 
Ja dat snap ik, ik krijg ook wel verbinding via internet op mijn eigen netwerk, maar dat is dan ook alles. Normaal heb ik ook internet erbij, maar nu is dat alleen maar mijn bestanden. Merr niet... Dus extern kan ik niet internetten via mijn eigen verbinding en dat kon ik eerst wel met de Windows XP versie.
 
Ik heb het al gevonden, VPN werkt niet met draadloos internet, dus ik heb deze betreffende server pc op een UTP kabel aangesloten en toen werkte het wel. Beetje vreemd maar tis niet anders.

Hopelijk krijg ik snel mijn Ziggo aansluiting, upload is daar leuker dan bij Telfort.
 
Goedemiddag,

Ik heb thuis een nieuwe server met windows Vista erop, daarvoor eentje met Windows XP, maar nu is mijn vraag.

Waarom doet VPN het wel gewoon met Windows xp en niet met Vista.

Met Vista heb ik alleen toegang tot mijn netwerk gegevens, maar niet tot mijn internet verbinding als ik ergens anders zit. Met de XP server had ik dat wel.

Zijn er misschien andere poorten die opengezet moet worden met Windows Vista?

Wie kan mij hiermee helpen.

Met groet :rolleyes:

Misschien dat deze website je verder kan helpen:

https://helpdesk.ugent.be/vpn/vista.php

Men zegt hier: "De standaard voorziene VPN-client op Vista werkt niet met de huidige bit-encryptie. Daarom is het nodig de Cisco VPN-client te installeren."

:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan