• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Voorlopig geen Eurosport2 HD in Nederland

  • Onderwerp starter Onderwerp starter AntS
  • Startdatum Startdatum
Berichten
1.012
Eurosport Benelux heeft voorlopig nog geen concrete plannen om het tweede sportkanaal, Eurosport2, in HD-kwaliteit in Nederland te lanceren. Wel wil men nog dit jaar via minimaal één televisieaanbieder de Video on Demand (VoD) dienst Eurosport Gemist lanceren.
Danny Menken, directeur van Eurosport Benelux, deed deze uitspraken afgelopen week tegenover Totaal TV. In steeds meer Europese landen komt Eurosport2 HD beschikbaar. Dit zijn echter wel overwegend landen in Centraal- en Noord Europa. In West Europese landen is Eurosport2 HD eigenlijk nog niet beschikbaar. Zo is de zender bijvoorbeeld op dit moment ook nog niet beschikbaar in landen als Engeland, Frankrijk en Duitsland. Wanneer Eurosport2 HD wel beschikbaar komt in de Benelux is ook nog niet duidelijk.
Wel is Eurosport met tenminste één Nederlandse televisieaanbieder in gesprek om de VoD-dienst Eurosport Gemist nog in de loop van dit jaar te lanceren. Menken wilde niet inhoudelijk ingaan over het verloop van deze onderhandelingen en wilde ook niet kwijt met welke televisieaanbieder(s) men over Eurosport Gemist in gesprek is.
Eurosport staat aan het begin van de sportzomer van 2010. De Europese sportzender gaat een groot aantal mondiale sportevenementen via haar televisiezenders presenteren. Daartoe behoren onder andere de Giro d’Italia, Roland Garros, Tour de France en het WK voetbal.
Bron: https://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=3184

Misschien is men wel in onderhandeling met UPC gezien de hoeveelheid aan On Demand diensten. Wie weet… ;)

Cheers
 
Terug
Bovenaan