B
bartech
Bij deze wil ik vermelden dat wij gaan overstappen van XS4ALL ADSL naar UPC. Niet omdat de service slecht is, want daar was ik zéér over te spreken maar ons lijntje ADSLvan 20mbit is pas stabiel als hij op 10mbit loop en tijdens het downloaden / uploaden is de VOIP lijn zo slecht dat bellen bijna onmogelijk is.
Nu zitten wij met een aantal vragen als wij zouden overstappen naar UPC Fiber Power (binnenkort beschikbaar).
Als eerst hebben wij op dit moment de modem/router boven staan, en op deze plek willen wij ook de nieuwe modem (indien mogelijk) plaatsen aangezien alle netwerkkabels daar bijeen komen. Nu las ik dat het het verstandigst is om de UPC kabelmodem zo dicht mogelijk bij het eerste aansluitpunt te plaatsen, maar deze zit benden in de woonkamer. Ik ben bang als ik het UPC modem boven neerzet ik dan een aardig signaal verlies krijg waardoor ik niet het maximale eruit kan halen. (de kabel die naarboven gaat zal zo'n +/- 5 meter zijn).
Is er een goede oplossing om het signaal verlies tot het minimum te beperken door bijv een versterker te gebruiken of is het aan te raden de nieuwe modem beneden aan te sluiten en deze door middel van een cat5 kabel naar boven te lussen? Boven hang ik er dan een router aan.
Alvast vriendelijk bedankt!
Nu zitten wij met een aantal vragen als wij zouden overstappen naar UPC Fiber Power (binnenkort beschikbaar).
Als eerst hebben wij op dit moment de modem/router boven staan, en op deze plek willen wij ook de nieuwe modem (indien mogelijk) plaatsen aangezien alle netwerkkabels daar bijeen komen. Nu las ik dat het het verstandigst is om de UPC kabelmodem zo dicht mogelijk bij het eerste aansluitpunt te plaatsen, maar deze zit benden in de woonkamer. Ik ben bang als ik het UPC modem boven neerzet ik dan een aardig signaal verlies krijg waardoor ik niet het maximale eruit kan halen. (de kabel die naarboven gaat zal zo'n +/- 5 meter zijn).
Is er een goede oplossing om het signaal verlies tot het minimum te beperken door bijv een versterker te gebruiken of is het aan te raden de nieuwe modem beneden aan te sluiten en deze door middel van een cat5 kabel naar boven te lussen? Boven hang ik er dan een router aan.
Alvast vriendelijk bedankt!


