B
bojoko
Dit is belangrijk voor iedereen die géén of een zéér trage verbinding heeft met zijn router op het (nieuwe) Motorola SB5100E kabelmodem van Chello.
Na een maand van problemen met het aansluiten van een router op het kabelmodem (met ondersteuning van de leverancier en fabrikant van de router, een bevriend systeembeheerder en deelnemers aan dit forum) is eindelijk mijn probleem opgelost.
Het eerste wat ABSOLUUT belangrijk is: sluit de router aan op de PC en kloon het MAC adres van de NIC naar de router ZONDER dat de router al verbonden staat met het kabelmodem. Als je dit niet zo doet, dat 'ziet' het Motorola kabelmodem het oorspronkelijke MAC adres van de router, en deze staat niet zo geregistreert in het systeem van Chello.
Ten tweede: als het dan nog niet werkt: vervang de UTP kabel tussen kabelmodem en router door een NIEUWE kabel. Bij mij was het zo, dat ik de originele UTP kabel, gelegd door de installateurs van UPC, tussen kabelmodem en router had gebruikt. Hoewel dit een CAT5 kabel is, voldoet de kabel niet (vraag mij niet waarom). Kennelijk is het verkeer tussen kabelmodem en router dusdanig, dat ALLE draadjes van de UTP kabel gebruikt worden. Opmerkelijk is, dat als het kabelmodem door middel van de 'slechte' kabel rechtstreeks aangesloten wordt op de NIC van de PC, er niets aan de hand is: een hartstikke goede verbinding.
Ik hoop van harte dat iedereen die problemen heeft met de aansluiting van een (wireless) router op het Motorola kabelmodem van Chello hier baat bij heeft. Ik ben i.i.g. blij dat ik eindelijk weer een goede verbinding heb en de andere PC's weer op de router aan kan sluiten, in plaats van 1 PC met verbinding met Chello.
Na een maand van problemen met het aansluiten van een router op het kabelmodem (met ondersteuning van de leverancier en fabrikant van de router, een bevriend systeembeheerder en deelnemers aan dit forum) is eindelijk mijn probleem opgelost.
Het eerste wat ABSOLUUT belangrijk is: sluit de router aan op de PC en kloon het MAC adres van de NIC naar de router ZONDER dat de router al verbonden staat met het kabelmodem. Als je dit niet zo doet, dat 'ziet' het Motorola kabelmodem het oorspronkelijke MAC adres van de router, en deze staat niet zo geregistreert in het systeem van Chello.
Ten tweede: als het dan nog niet werkt: vervang de UTP kabel tussen kabelmodem en router door een NIEUWE kabel. Bij mij was het zo, dat ik de originele UTP kabel, gelegd door de installateurs van UPC, tussen kabelmodem en router had gebruikt. Hoewel dit een CAT5 kabel is, voldoet de kabel niet (vraag mij niet waarom). Kennelijk is het verkeer tussen kabelmodem en router dusdanig, dat ALLE draadjes van de UTP kabel gebruikt worden. Opmerkelijk is, dat als het kabelmodem door middel van de 'slechte' kabel rechtstreeks aangesloten wordt op de NIC van de PC, er niets aan de hand is: een hartstikke goede verbinding.
Ik hoop van harte dat iedereen die problemen heeft met de aansluiting van een (wireless) router op het Motorola kabelmodem van Chello hier baat bij heeft. Ik ben i.i.g. blij dat ik eindelijk weer een goede verbinding heb en de andere PC's weer op de router aan kan sluiten, in plaats van 1 PC met verbinding met Chello.