• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Voor de zoveelste keer usenet problemen...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter lbeuker
  • Startdatum Startdatum
L

lbeuker

In tegenstelling tot de gemiddelde forum gebruiker heb ik toch echt eerst geprobeerd me in te lezen in alle bekende problemen, maar ik kan me haast niet voorstellen dat iedereen het zo erg heeft als ik.

Ik heb nu een weekje 60mbit fiber power. En opzich gaat de speedtest ok. (tot 45mbit ofzo, maargoed dat was al beter dan de 12 die ik had met adsl)

In een impulsieve bui heb ik op aanraden van een vriend een eweka account gescoord, niet wetende dat er blijkbaar regelmatig problemen zijn tussen eweka en upc. Mijn fout, had ik me in kunnen verdiepen.

De eerste dagen ging dat overigens nog prima, en heb ik zon 40 gb gedownload (met sabnzbd).

Maar sinds gisteren blijf ik hangen op een belachelijke 300/500k. Aangezien ik ook nog ergens een tweaknews account had die maar is geprobeerd, alleen die komt nog lager uit (4 threads ipv 8 )
met of zonder ssl maakt verder geen verschil.

Ik heb alles al een keer gereset enzo, maar dat mag de pret niet drukken.

Mis ik iets, of ben ik gewoon zwaar genaaid na mn overstap? Ik vind het ook niet erg om over te stappen naar de usenet aanbieding van hier, maar dan moet het wel gaan werken. IK heb geen zin in een 3e provider om te testen, die vervolgens ook niet blijkt te werken.

Hopelijk doe ik weer iets verkeerd en valt er nog wat te redden. Aangezien het meeste usenet gebeuren alweer wat gedateerder was ging ik er eigenlijk vanuit dat het ergste voorbij was. Beetje drukken vind ik ook niet erg, maar met deze snelheden kan ik het bijna beter via mn mobiel gaan doen.
 
Als je wilt weten of het aan je usenet provider ligt zou je een PROEF kunnen nemen bij XSNews zelf. Kun je 7 dagen testen zonder er aan vast te zitten. Je moet wel bij tijdsduur voor PROEF kiezen.
 
Had je toevallig wel de UPC fiber Power Optimizer gebruikt die je hier kunt downloaden?

Je weet maar nooit ::)
 
Tja ik ben er nog niet helemaal uit.

Dat eweka en upc neit echt samen gaan geloof ik inmiddels wel. Vanaf een andere server kan er er nog met 30mbit bij. hier gaat het nu met 700k

Die tip van xsnews was opzich een goed idee, maar die stuitert ook tussen de 700k en 1,2mb
Het is wat beter, maar ben nog steeds niet bijster onder de indruk.

Ondertussen de upc speedtest nog tussendoor gedaan, en die geeft 48/6 mbit aan, dus dat stukje zou toch goed moeten zijn.

OS is overigens een windows 2008 R2 server geen idee of dat nog wat uitmaakt. Ik heb er wel die upc speed optimizer overheen gegooid..
 
Je haalt met de UPC speedtest maar 45 a 48 Mbit/s van de 60 Mbit/s van je abonnement.
Dat is niet optimaal. Dan zijn er een paar mogelijkheden.
Jouw computer is niet snel genoeg, of je hebt bv een antivirusscanner draaien die de zaak vertraagd.
Testen met een andere computer (andere antivirus), of deze computer in veilige modus kan eea duidelijk maken.
De computer opstarten met een Linux live cd en dan een speedtest doen geeft ook meer duidelijkheid.

Een andere mogelijkheid is dat UPC capaciteitsproblemen heeft waar jij woont.
In dat geval lijd usenet daar erger onder als een http speedtest.

Een combinatie is uiteraard ook nog mogelijk.
 
Tel er nog 10 bij van de usenet stream die ook liep en dan valt dat nog wel mee. Al moet ik zeggen dat dat ook niet altijd optimaal is geweest. Wisselt nogal.

Computer is een Atom330 in de meterkast, 1m utp naar de modem, en die zit via een splitter direct op het toegangspunt. Daar verwacht ik eerlijk gezegd neit zoveel problemen mee.

Het heeft ooit even goed gewerkt een paar dagen terug, dus ik begin er toch bang voor te worden dat het weer iets regio's specifiek is. Past wel in het plaatje, want zo gaat het altijd bij mij :P

Regio is trouwens 6713, misschien dat iemand anders daar goede of minder goede ervaringen mee heeft.
 
Hmmz naarmate het rustiger zou moeten worden wordt het er niet beter op. Upload blijft goed, alleen de speedtest blijft een beetje tussen 20 en 30 mbit hangen zonder news gebruik.

Kan morgen nog wel een keer de kabels loshalen, maar ben bang dat daar weinig winst uit te behalen valt.

Wat zou de vervolgstap moeten zijn als dat geen oplossing bied? De helpdesk maar platbellen?

//edit: En dan opeens weer 58, en dan weer 20. Is echt geen enkel patroon in te ontdekken.
 
lbeuker zei:
Computer is een Atom330 in de meterkast,
Al je puur naar usenet kijkt dan is een atom330 erg krap, en denk ik dat dat je bottleneck is. Voor usenet heb je een stevige pc nodig met snelle harddisk als je de volle snelheid wilt halen. Dat neemt niet weg dat de speedtest wel goed zou moeten werken.
 
Dat valt opzich nog alles mee (jaja ik ben eigenwijs ;) ) want ik zou dan minstens de 12 mbit moeten halen die ik met mn adsl kon verwerken.

Maar ik denk dat het verstandiger is om eerst de lijn zelf maar is goed te regelen en dan pas te kijken naar dit deelprobleem.
Dus ik heb me gemengd in het thomson problemen topic. Misschien dat daar eerst nog wat uitkomt, voordat ik verder moeilijk ga lopen doen voor een protocol, terwijl de lijn zelf al niet goed is.
De complete willekeur van de speedtest doet iig vermoeden dat het toch niet helemaal goed zit.

To be continued :)
 
Terug
Bovenaan