Voor de zesde keer een monteur.... *zucht*

F

FugelPits

Ja, ik ben vaak wat negatief over UPC, en ik heb volgens mij de redenen er wel voor denk ik zo onderhand. Waarschijnlijk heb ik de pech ergens op een brakke centrale te zitten ofzo, maar ben sinds ik hier woon zo'n 1,5 jaar al aan het bellen met UPC over mijn tv-aansluiting. Het normale analoge beeld heeft erg veel ruis, en het digitale beeld is behoorlijk blokkerig. Het vreemde is, het verschilt nogal eens. Het lijkt veel minder 's ochtends en 's nachts, maar overdag en 's avonds is het vele malen erger. Is hier nou niet een verklaring voor te bedenken? Soms is het een week redelijk goed, maar de laatste dagen is het weer vreselijk slecht.

Goed afgelopen donderdagavond was het weer verschrikkelijk, tv kijken was één grote ergernis. Dan bedoel ik niet de welbekende geluidshaperingen en blokjes door het beeld, dat is sinds de 1.93 en 2.07 update verdwenen. Ik bedoel gewoon het beeld zelf, het is gewoon niet scherp, het is één waas van blokjes. Een dvd film van 6GB gecromprimeerd naar een divx van 400mb is nog beter van kwaliteit. Ik heb dus afgelopen donderdagavond gebeld met UPC, en voor de zoveelste keer dit verhaal voorgelegd. Prima geholpen, degene die ik sprak kon inderdaad een aardige historie zien van eerdere klachten. Hij wilde een signaal-meting gaan uitvoeren, maar hij kon niet eens verbinding krijgen met de mediabox, misschien door het slechte signaal? Prima geholpen verder, maar hij kon niet zoveel doen. Hij beloofde me een nieuwe meting te doen op vrijdagmiddag, en zou met terugbellen... ik zei nog tegen hem, ik heb letterlijk al 10 beloftes gehad van UPC eerder over dit geval en dat ze zouden terugbellen en dit gebeurd toch niet, ik zei ik heb er weinig vertrouwen in. Nee, nee meneer, ik bel u echt terug... driemaal raden, nooit meer wat van gehoord. Het is zaterdagmiddag inmiddels. Hartelijk bedankt Jack v H (sorry als ik een naam plaats, maar zo heet hij, misschien dat die fanatieke UPC mensen op dit forum hem even de groeten willen doen)

Goed, vrijdagavond zelf maar weer gebeld, het beeld was weer dramatisch. Ook weer een vriendelijk persoon aan de lijn, maar hij kon helaas niets terugvinden van het gesprek van donderdagavond. Ik had dus geen poot om op te staan. Nou ja, hij ging ook een meting doen, en kreeg nu wel verbinding met de mediabox. En inderdaad, het viel hem al op dat de waarde veel te laag was. Geen wonder dat u zo'n slecht beeld heeft zei hij nog. Hij nam al niet de moeite om met het kabel-verhaal aan te komen, want hij had al wel in de gaten dat dit al een keer gechecked zou moeten zijn, zeker door die eerdere 5 monteurs. Hij stelde meteen al voor om weer een monteur erop uit te sturen, want er moet iets niet goed zijn. Dit keer geen mediabox monteur, maar een zogenaamde buiten-monteur (?) Deze beste man komt dus deze week.

Nou klink ik misschien weer negatief, maar ik heb al zo'n idee hoe dit gaat aflopen. Die monteur komt langs, gaat metingen doen, meld dat alles goed is, ik zit nog met de ellende. Kijk het weer aan voor een paar weken, bel weer naar de helpdesk, daar zien ze dat het signaal slecht is, sturen er weer een monteur op uit, en zo gaat het maar door al 1,5 jaar. Dit heeft mij dus al 6 halve vrije dagen gekost, een hoop geregel. Die UPC monteurs zijn ook niet gratis denk, en wat te denken aan al die telefoonkosten. Nou heb ik verder niet voor gestudeerd, maar is het ook niet in het belang van UPC om dit eens op te lossen? Wat kost dit voor hun allemaal wel niet? Willen ze gewoon van hun klanten?

Voor een UPC monteur die meeleest, alsjeblieft help me nu toch eens met dit slechte beeld. Ik heb het wel eens eerder aangeboden, voor mijn part betaal ik 100 euro zwart ofzo als iemand iets kan betekenen. Ik wil gewoon graag een beetje tv kunnen kijken zonder die ergernissen met dat slechte beeld. Ik wordt er zo moedeloos van inmiddels.
 
@ FugelPits - je mag mij je gegevens wel per PM sturen, ik wil dit graag eens voor je uitzoeken.
 
Ik kan me goed voorstellen dat je er de balen van krijgt, ik zit met een soortgelijk iets, een slechte glasvezel wat al jaren speelt. Bij mij zijn er zo'n 30 monteursafspraken geweest, en er is nog niks opgelost. Ik heb een tijd geleden Wassily-UPC ervan op de hoogte gebracht. Na het laatste contact met Wassily een paar weken geleden vertelde hij me dat er een vergunning was aangevraagd. Een week geleden contact opgenomen omdat ze mij film en sport1 gefactureerd hadden, ondanks dat ik ruim op tijd te kennen had gegeven geen abonnement wilde na de 2 maanden proefperiode. Omdat ik toch al meer dan een uur telefoonkosten kwijt was gelijk maar even gevraagd of er al meer bekend is over het gevalletje slechte glasvezel. Doorverbonden naar iemand die zou gaan informeren bij de afdeling die over de glasvezel gaat. Hij zou mij 17 oktober 15.30 terugbellen. Natuurlijk, nooit meer wat van hem gehoord, dus hartelijk bedankt Gale. Tot nu toe is Wassily-UPC de enige die probeert wat voor me te doen. Verder ben ik nooit fatsoenlijk teruggebeld, ongelofelijk hoe ze met dit soort zaken omgaan. UPC is degene die in gebreke is, en wij moeten overal voor opdraaien.
 
Hebben je buren toevallig ook last van slecht beeld? Zoja, dan is er duidelijk iets aan de hand op de eindversterker of groepsversterker (of zelfs verder in het netwerk). Zoniet, dan heb ik bijna het gevoel dat dit een gevalletje kabelschade is....
 
@Enburg-UPC, dank voor je aanbod om eens even te gaan kijken, ik heb je een pm gestuurd.

@Mr.97: ja, ik ben al eens bij de bovenburen geweest. Ze vonden alles prima, en ik mocht even naar binnen om te kijken, maar het was echt verschrikkelijk, één en al ruis en zelfs strepen door het beeld. Nu zijn het allemaal oude mensen hier (lijkt wel een bejaardenhuis hier, heh) dus daar heb ik niet zoveel ivm een gezamelijk klacht. Ze hebben het niet eens in de gaten.

@De rest: Het beeld is nu weer redelijk goed trouwens. En dat is de pest ook, was het maar altijd slecht, dan kon die monteur dat ook eens zien. Zoals ik al uitlegde, het verschilt heel erg van tijd tot tijd. Erg vervelend.

Maar goed, ik wacht de monteur maar weer af dit keer. En dit keer is het ook echt de laatste keer. Dan wordt het mooi Digitenne in december, zoveel slechter dan dit kan het niet zijn. Dan maar geen HD via de kabel van UPC waar ik al zolang op zit te wachten.
 
@ FugelPits - Dank, ik zal zorgen dat er eerst eens goed naar de wijk gekeken wordt. Mocht daar iets te vinden zijn dan hoor je dit natuurlijk en gaan we je probleem oplossen ;D
En zoals Mr. 97k5ixS744 al aangaf kan het best eens buitenhuis liggen. Je hebt al een paar maal een monteur thuis gehad dan lijkt het mij dat het binnenhuis wel goed zit.

Ik zorg dat er naar gekeken wordt en er een goede oplossing komt!
 
FugelPits zei:
Maar goed, ik wacht de monteur maar weer af dit keer. En dit keer is het ook echt de laatste keer. Dan wordt het mooi Digitenne in december, zoveel slechter dan dit kan het niet zijn. Dan maar geen HD via de kabel van UPC waar ik al zolang op zit te wachten.

Ik geef je groot gelijk! En sterker nog: op het netwerkgedeelte waar je bent aangesloten is HD dus niet mogelijk!
Als het signaal ook maar even onder norm waarde komt kan je wel ophouden met HD ontvangst. Dat gaat nog een groot probleem worden voor een aantal abonnees, als ze straks hun HD box hebben. Ik heb zelf ook de box besteld (via ervaarhdtv.nl), maar ik moet nog zien of het goed gaat. Ik ontvang nu al enkele High Defintion uitzendingen via de satelliet, als de schotel ook maar even een beetje beweegt (veel wind), is het drama met het beeld en geluid! De SD zenders van Canal Digitaal hebben nergens last van op dat moment.

HD vergt vele malen meer bandbreedte dan SD, en dat is te merken met dit soort dingen.
Ik denk als je nu de Philips box op jouw aansluiting zet, dat er niet eens beeld is!
 
Heb hetzelfde probleem

positief blijven wordt er dan hier gezegd.. ::)

Ik leef met je mee in ieder geval.
 
@Engburg-UPC

Engbur, we zijn nu weer een paar dagen verder. die monteur is afgelopen woensdag geweest, en heeft weer het signaal gecontroleerd. Volgens hem waren de waardes goed... dus daar gaan we weer. Ik had speciaal voor dit geval 2 tv's neergezet, een LCD en een wat oudere CRT tv, en op die CRT tv was het één en al ruis, de monteur kon dit beamen, hij vond het beeld ook erg slecht. Maar ja, daar bleef het dan weer bij.

We waren wat aan het discussieren over wat nu te doen. Hij zei dat het misschien wel aan de tv lag, dus ik bood hem meteen aan om die tv mee te nemen om het te testen bij een kastje in de buurt, maar dit wilde hij niet, hij vond het allemaal wel best zo. Al met al dus weer niks mee opgeschoten. Hij wist niet wat hij verder nog kon doen, en ik had een beetje een houding van, uuuh, jij bent UPC, doe wat!

Of er nog vervolgakties worden ondernomen kon hij niet melden. Ik heb er dus niets meer van gehoord verder. Loopt dit nu nog? Is men er nog mee bezig? Ik vind het toch wat vreemd hoe dit iedere keer wordt afgehandeld. Je had me een PM gestuurd met de medeling dat je er naar zou gaan kijken. Kun je me nog wat laten weten?

Het beeld was weer dramatisch overigens gisteravond (digitaal en analoog) ik dacht zal ik de helpdesk weer eens bellen om te vragen of ze weer een meting willen doen, maar dat heb ik maar laten zitten. Heh, anders heb ik volgende week weer een monteur op de stoep staan.
 
Dit is toch belachelijk.. zo afgescheept te worden!
Ik ben zelf ook nog steeds bezig maar wordt ook van het kastje naar de muur gestuurd.
Wat inderdaad opvalt is monteurs die het probleem niet oplossen maar wel een houding hebben van 'Jammer dan' Gaat u er zelf maar weer achter aan.
Zeer slechte zaak.
 
Terug
Bovenaan