F
FugelPits
Ja, ik ben vaak wat negatief over UPC, en ik heb volgens mij de redenen er wel voor denk ik zo onderhand. Waarschijnlijk heb ik de pech ergens op een brakke centrale te zitten ofzo, maar ben sinds ik hier woon zo'n 1,5 jaar al aan het bellen met UPC over mijn tv-aansluiting. Het normale analoge beeld heeft erg veel ruis, en het digitale beeld is behoorlijk blokkerig. Het vreemde is, het verschilt nogal eens. Het lijkt veel minder 's ochtends en 's nachts, maar overdag en 's avonds is het vele malen erger. Is hier nou niet een verklaring voor te bedenken? Soms is het een week redelijk goed, maar de laatste dagen is het weer vreselijk slecht.
Goed afgelopen donderdagavond was het weer verschrikkelijk, tv kijken was één grote ergernis. Dan bedoel ik niet de welbekende geluidshaperingen en blokjes door het beeld, dat is sinds de 1.93 en 2.07 update verdwenen. Ik bedoel gewoon het beeld zelf, het is gewoon niet scherp, het is één waas van blokjes. Een dvd film van 6GB gecromprimeerd naar een divx van 400mb is nog beter van kwaliteit. Ik heb dus afgelopen donderdagavond gebeld met UPC, en voor de zoveelste keer dit verhaal voorgelegd. Prima geholpen, degene die ik sprak kon inderdaad een aardige historie zien van eerdere klachten. Hij wilde een signaal-meting gaan uitvoeren, maar hij kon niet eens verbinding krijgen met de mediabox, misschien door het slechte signaal? Prima geholpen verder, maar hij kon niet zoveel doen. Hij beloofde me een nieuwe meting te doen op vrijdagmiddag, en zou met terugbellen... ik zei nog tegen hem, ik heb letterlijk al 10 beloftes gehad van UPC eerder over dit geval en dat ze zouden terugbellen en dit gebeurd toch niet, ik zei ik heb er weinig vertrouwen in. Nee, nee meneer, ik bel u echt terug... driemaal raden, nooit meer wat van gehoord. Het is zaterdagmiddag inmiddels. Hartelijk bedankt Jack v H (sorry als ik een naam plaats, maar zo heet hij, misschien dat die fanatieke UPC mensen op dit forum hem even de groeten willen doen)
Goed, vrijdagavond zelf maar weer gebeld, het beeld was weer dramatisch. Ook weer een vriendelijk persoon aan de lijn, maar hij kon helaas niets terugvinden van het gesprek van donderdagavond. Ik had dus geen poot om op te staan. Nou ja, hij ging ook een meting doen, en kreeg nu wel verbinding met de mediabox. En inderdaad, het viel hem al op dat de waarde veel te laag was. Geen wonder dat u zo'n slecht beeld heeft zei hij nog. Hij nam al niet de moeite om met het kabel-verhaal aan te komen, want hij had al wel in de gaten dat dit al een keer gechecked zou moeten zijn, zeker door die eerdere 5 monteurs. Hij stelde meteen al voor om weer een monteur erop uit te sturen, want er moet iets niet goed zijn. Dit keer geen mediabox monteur, maar een zogenaamde buiten-monteur (?) Deze beste man komt dus deze week.
Nou klink ik misschien weer negatief, maar ik heb al zo'n idee hoe dit gaat aflopen. Die monteur komt langs, gaat metingen doen, meld dat alles goed is, ik zit nog met de ellende. Kijk het weer aan voor een paar weken, bel weer naar de helpdesk, daar zien ze dat het signaal slecht is, sturen er weer een monteur op uit, en zo gaat het maar door al 1,5 jaar. Dit heeft mij dus al 6 halve vrije dagen gekost, een hoop geregel. Die UPC monteurs zijn ook niet gratis denk, en wat te denken aan al die telefoonkosten. Nou heb ik verder niet voor gestudeerd, maar is het ook niet in het belang van UPC om dit eens op te lossen? Wat kost dit voor hun allemaal wel niet? Willen ze gewoon van hun klanten?
Voor een UPC monteur die meeleest, alsjeblieft help me nu toch eens met dit slechte beeld. Ik heb het wel eens eerder aangeboden, voor mijn part betaal ik 100 euro zwart ofzo als iemand iets kan betekenen. Ik wil gewoon graag een beetje tv kunnen kijken zonder die ergernissen met dat slechte beeld. Ik wordt er zo moedeloos van inmiddels.
Goed afgelopen donderdagavond was het weer verschrikkelijk, tv kijken was één grote ergernis. Dan bedoel ik niet de welbekende geluidshaperingen en blokjes door het beeld, dat is sinds de 1.93 en 2.07 update verdwenen. Ik bedoel gewoon het beeld zelf, het is gewoon niet scherp, het is één waas van blokjes. Een dvd film van 6GB gecromprimeerd naar een divx van 400mb is nog beter van kwaliteit. Ik heb dus afgelopen donderdagavond gebeld met UPC, en voor de zoveelste keer dit verhaal voorgelegd. Prima geholpen, degene die ik sprak kon inderdaad een aardige historie zien van eerdere klachten. Hij wilde een signaal-meting gaan uitvoeren, maar hij kon niet eens verbinding krijgen met de mediabox, misschien door het slechte signaal? Prima geholpen verder, maar hij kon niet zoveel doen. Hij beloofde me een nieuwe meting te doen op vrijdagmiddag, en zou met terugbellen... ik zei nog tegen hem, ik heb letterlijk al 10 beloftes gehad van UPC eerder over dit geval en dat ze zouden terugbellen en dit gebeurd toch niet, ik zei ik heb er weinig vertrouwen in. Nee, nee meneer, ik bel u echt terug... driemaal raden, nooit meer wat van gehoord. Het is zaterdagmiddag inmiddels. Hartelijk bedankt Jack v H (sorry als ik een naam plaats, maar zo heet hij, misschien dat die fanatieke UPC mensen op dit forum hem even de groeten willen doen)
Goed, vrijdagavond zelf maar weer gebeld, het beeld was weer dramatisch. Ook weer een vriendelijk persoon aan de lijn, maar hij kon helaas niets terugvinden van het gesprek van donderdagavond. Ik had dus geen poot om op te staan. Nou ja, hij ging ook een meting doen, en kreeg nu wel verbinding met de mediabox. En inderdaad, het viel hem al op dat de waarde veel te laag was. Geen wonder dat u zo'n slecht beeld heeft zei hij nog. Hij nam al niet de moeite om met het kabel-verhaal aan te komen, want hij had al wel in de gaten dat dit al een keer gechecked zou moeten zijn, zeker door die eerdere 5 monteurs. Hij stelde meteen al voor om weer een monteur erop uit te sturen, want er moet iets niet goed zijn. Dit keer geen mediabox monteur, maar een zogenaamde buiten-monteur (?) Deze beste man komt dus deze week.
Nou klink ik misschien weer negatief, maar ik heb al zo'n idee hoe dit gaat aflopen. Die monteur komt langs, gaat metingen doen, meld dat alles goed is, ik zit nog met de ellende. Kijk het weer aan voor een paar weken, bel weer naar de helpdesk, daar zien ze dat het signaal slecht is, sturen er weer een monteur op uit, en zo gaat het maar door al 1,5 jaar. Dit heeft mij dus al 6 halve vrije dagen gekost, een hoop geregel. Die UPC monteurs zijn ook niet gratis denk, en wat te denken aan al die telefoonkosten. Nou heb ik verder niet voor gestudeerd, maar is het ook niet in het belang van UPC om dit eens op te lossen? Wat kost dit voor hun allemaal wel niet? Willen ze gewoon van hun klanten?
Voor een UPC monteur die meeleest, alsjeblieft help me nu toch eens met dit slechte beeld. Ik heb het wel eens eerder aangeboden, voor mijn part betaal ik 100 euro zwart ofzo als iemand iets kan betekenen. Ik wil gewoon graag een beetje tv kunnen kijken zonder die ergernissen met dat slechte beeld. Ik wordt er zo moedeloos van inmiddels.