• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

VoomHD nogal in de war

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jowi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
1.060
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik merk afgelopen dagen dat er rare storingen bij VoomHD zitten, om de paar minuten valt het beeld een seconde weg, is dan helemaal zwart, geluid loopt wel door. Verder lijkt er iets niet in orde met het blacklevel, het hele beeld is een tik te donker, en er zit geen nuance meer in het zwart, het loopt helemaal dicht. Andere zenders hebben dit niet. Iemand die dit ook merkt?

En nee, het is geen contrast of helderheid instelling op de tv, de set is ISF gecalibreerd, is dus 100% correct... en trouwens het is alleen op VoomHD en niet op de andere HD zenders.
 
Re:VoomHD beetje in de war?

Ook hier in 3022 dezelfde verschijnselen en af en toe ook andere artefarcten had het zelf nog niet geconstateert maar heb het even nagekeken.
Het zit dus niet in de thuisapparatuur maar bij UPC of Voom.
 
Re:VoomHD beetje in de war?

Hier ook hetzelfde probleem. Ligt volgens mij aan VOOM.
 
Re:VoomHD beetje in de war?

jowi zei:
En nee, het is geen contrast of helderheid instelling op de tv, de set is ISF gecalibreerd, is dus 100% correct... en trouwens het is alleen op VoomHD en niet op de andere HD zenders.

Heb dezelfde storingen met VoomHD als jij. Maar een andere vraag, die ISF calibratie. Hoe vaak laat je die doen. Ik begreep dat moderne schermen nog steeds zoveel verloop hebben qua instellingen dat je deze calibratie met enige regelmaat (jaarlijks) moet uit laten voeren. Is dit ook jou ervaring?
 
Re:VoomHD beetje in de war?

the absolute tune zei:
Heb dezelfde storingen met VoomHD als jij. Maar een andere vraag, die ISF calibratie. Hoe vaak laat je die doen. Ik begreep dat moderne schermen nog steeds zoveel verloop hebben qua instellingen dat je deze calibratie met enige regelmaat (jaarlijks) moet uit laten voeren. Is dit ook jou ervaring?

Eerste keer na 200 uren en voor de 2de keer na 1000 uren. Volgens mij hoef je het niet elk jaar te doen. Hang ook af van hoe vaak je de televisie aan hebt staan.
 
Re:VoomHD beetje in de war?

Inderdaad, 1e keer na 200 uur ofzo meestal. Om de 1000 uur lijkt me veel, dan ben ik 4x per jaar aan de beurt :) maar elk jaar ofzo lijkt me wel ok. Het is niet goedkoop helaas, maar wel degelijk de moeite waard. Ik heb nu zelf een metertje waarmee ik wat kan spelen, maar die is lang niet goed genoeg voor een echte volledige calibratie, maar ik kan dan wel een beetje in de gaten houden of dingen verlopen.
 
Re:VoomHD beetje in de war?

Overigens geldt dit verloop voornamelijk voor plasma schermen. LCD kan je veel langer mee wachten, of je moet in de professionele industrie zitten en daar kijkt men standaard zo'n beetje jaarlijks naar een High Grade scherm voor de basis calibratie. En die schermen draaien 8+ uur per dag 5 of meer dagen per week. (dan heb ik het over Color Grading enzo)

Ook alleen bij Plasma dat je eerst 200 uur moet wachten. Dit is bij LCD ook niet nodig, zeker niet bij consumenten LCD TV's. Het is echter wel aan te raden om even te wachten, ook bij LCD. Stel dat je niet tevreden bent over het toestel of je hebt een maandagmorgen model met problemen. Dan is het best zonde als je al geïnvesteerd hebt in de calibratie.
 
Re:VoomHD beetje in de war?

Nu trouwens ook nog eens grote problemen met geluid op voom. Loopt haast een seconde voor op het beeld... dus je kunt het met de box niet genoeg aanpassen. Ook wel waardeloos trouwens dat ie die delay standen niet onthoud maar goed...

Ook erg veel beeldstoringen en blokvorming steeds... het wordt met de dag erger.
 
Re:VoomHD beetje in de war?

Tot nu toe alleen maar reacties uit de Rotterdamse regio, is dit een specifiek Rotterdams probleem of speelt het in meer regio's?
 
Nou hier viel het mij gisterenavond ook op. postcode: 5751. Is in Brabant. Dus zal wel landelijk zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan