• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Volume instellen op Arris modem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Flippo
  • Startdatum Startdatum
F

Flippo

Ben van KPN over naar UPC voor telefonie. Good old analoog voor VOIP.

Nu is het aansluiten probleemloos verlopen. Maar het volume is een stuk zachter dan vroeger. Komt er minder peut uit die Arris modem dan uit de wijkcentrale plus 10 kilometer kabel? :o

Zou ik het volume op de modem harder kunnen zetten? Op de toestellen kan dat niet, het zijn al tamelijk oude KPN gevallen.

Ik dacht, dat kan vast wel op de Advanced tab van de Arris modem. Maar daar krijg ik de vraag voor de "Password of the day". Iemand enig idee?
 
Als het werkelijk "oude KPN gevallen" zijn, zou ik in ieder geval de toestellen vervangen, nu heb je waarschijnlijk ook geen nummerweergave meer.
En op een beetje normaal, modern toestel kan je inderdaad het volume instellen. Op het modem niet.
 
Vanuit een KPN centrale is de belspanning soms hoger dan vanuit een Arris, toch voldoet deze prima aan de PSTN norm. Hierdoor kan het belsignaal wel wat minder hard klinken als dat het deed bij KPN, maar hieraan is niets te doen.
 
plankie zei:
Vanuit een KPN centrale is de belspanning soms hoger dan vanuit een Arris, toch voldoet deze prima aan de PSTN norm. Hierdoor kan het belsignaal wel wat minder hard klinken als dat het deed bij KPN, maar hieraan is niets te doen.

Dank voor je antwoord. Maar het gaat me om het spreekvolume, niet dat van de beltoon. Oftewel hoe hard m'n schoonmoeder uit de speaker van de hoorn komt :o Is dat instelbaar?
 
Op de modems kan je niets veranderen / instellen.
Enige oplossing is een moderne telefoon met volumeregeling.
 
Johnny54 zei:
Op de modems kan je niets veranderen / instellen.
Enige oplossing is een moderne telefoon met volumeregeling.

En die apparaten kosten tegenwoording al lang geen hoofdprijs meer!
 
Terug
Bovenaan