• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Volop Bellen Internationaal

Berichten
901
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
In het topic over de problematiek dat je als klant al geruime tijd Volop Bellen niet kunt uitschakelen in Mijn Ziggo kwam via forumlid Robert Koopman het interessante aspect naar voren dat er nog fUPC-klanten zijn die een niet meer bestaande telefoniedienst afnemen, nl. Volop Bellen Internationaal. Aangezien er misschien nog meer klanten zijn met dit verouderde extra telefoniepakket en in de praktijk niet internationaal bellen, leek het mij nuttig in een nieuw topic naar voren te brengen dat men zich in die omstandigheden 48 euro per jaar kan besparen door te downgraden naar Volop Bellen.

Hoe is e.e.a. vanuit fUPC hoek verlopen de afgelopen jaren?
Er bestond een extra telefoniedienst, genaamd Onbeperkt Bellen Europa. Kostenplaatje: € 14,95, tot 1 maart dit jaar zelfde tarief en ik vermoed dat dit nog steeds zo is. Op een voor mij achteraf niet meer te verifiëren moment heeft UPC op slinkse wijze deze extra dienst geïntegreerd in het 3-in-1 pakket. Daar kwam ik achter, toen na de fusie bleek dat er opnieuw een aparte telefoniedienst in het dienstenpakket zat: Volop Bellen, dat tot op de dag van vandaag € 10,95 kost. Aangezien ik in de praktijk nimmer internationaal bel, wilde ik via de klantenservice naar die nieuwe extra telefoniedienst downgraden. Dat was tot mijn verontwaardiging echter niet mogelijk, omdat het in mijn toen verouderde niet meer actuele 3-in-1 pakket geen apart extra product meer was, zodat de enige mogelijkheid was te upgraden naar een nieuw duurder 3-in-1 pakket van Ziggo. Dat heb ik vorig jaar niet gedaan, maar alsnog in maart dit jaar toen ik overstapte naar het 3-in-1 pakket MAX.

Ik hoop dat het een paar forumleden nu alsnog duidelijk wordt waarop ik in mijn posts in het hierboven aangehaalde topic doelde en dat het volledig uit de lucht gegrepen was de inhoud van mijn berichten als onzin te bestempelen (ik zal maar niet de letterlijke aantijging aanhalen, want die was flink onder de gordel), alsmede dat een aantal f-UPC klanten met dezelfde niet meer bestaande extra telefoniedienst als Robert Koopman nu nog heeft er hun financieel voordeel mee kunnen doen.
 
Laatst bewerkt:
Toch leuk zo'n draadje als deze, kijk je weer eens serieus naar je telefoonkosten.
Even de cijfers van dit jaar op een rijtje gezet, mis nog één maamd maar dat mag de pret niet drukken.
In totaal betaal ik nu (abonnement plus kosten) 182,80 euro.
Met alleen Volop Bellen is het 160,77 euro.
En met geen enkel abonnement maar louter met kosten zou het 112,42 euro zijn geweest.
Moet dus veel meer mijn smartphone gaan gebruiken, belde eigenlijk nooit met dat ding.
Volop Bellen Internationaal nu meteen afgegooid.
Volop Bellen doe ik per 1 december of per 1 januari :)
Als je dat halverwege de maand doet komen er weer 1000-en extra regels op je factuur waar niemand iets van begrijpt.
Alleen het bedrag wat onder de streep blijft staan is hoger dan normaal.
Deze periode toevallig wat extra nationale gesprekken gemaakt.
 
Dit heb ik ook inclusief gratis film 1. Nu wordt hier genoeg gebeld dus dat onbeperkt is prima. Maar zou ik dit aanpassen dan moet ik film 1 gaan betalen. Kortweg film 1 kost mij dus €48,- per jaar. Beter dan € 180,- per jaar. Het is hoe je het bekijkt.
 
Onbeperkt Bellen Europa kost inderdaad €15,= per maand.
Omdat ik zelf 1x per week voor tussen 15 en 30 min naar het VK bel zit ik op de grens van zinvol of niet.

Bij een aanpassing van pakketten was OBE ineens verdwenen. (Het zit dus niet IN het pakket)
Gelukkig kon ik toen met een schermprint aantonen dat het wel degelijk erbij stond.
Wanneer mijn mobiel abo ooit bellen naar Europese landen verlaagt ga ik het opnieuw uitrekenen.
 
@KroontjesPen

Ik heb mijn maandfactuur van januari 2017 opgeroepen om na te gaan of mijn bewering dat Onbeperkt Bellen Internationaal onderdeel uitmaakte van mijn vorige pakket geen vergissing is. Mijn herinnering van de feiten blijkt juist te zijn.
Hieronder een detail van die maandfactuur waaruit blijkt dat die telefoniedienst in mijn pakket zat, dit in tegenstelling tot het huidige aanbod van producten waar onbeperkt bellen wel een apart product is.

Alles-in-1 Pakket met 200 Mb:
1 januari 2017 tot en met 31 januari 2017
€ 83,45
- Kabel TV
- Digitale TV Standaard
Ziggo Movies and Series XL
Digitale TV incl. opnemen en pauzeren
- 200 Mbps Internet
- Bellen
Volop Bellen Internationaal
U aangeboden door Ziggo
[TBODY] [/TBODY]

De reden hiervoor was dat UPC die dienst (toen genaamd Onbeperkt Bellen Europa) zo'n 4 jaar geleden heeft geïntegreerd in de toenmalige pakketen, alsmede dat mijn vorige pakket (200/20 mb) reeds vorig jaar niet meer actueel beschikbaar was in het huidige assortiment van 3 Ziggo-pakketten als gevolg waarvan er geen 1-op-1 koppeling meer mogelijk was om te downgraden naar het huidige aanbod Volop Bellen zonder over te stappen naar een nieuw pakket.

Als ik jouw profielgegevens bekijk, schat ik in dat je een actueel MAX-pakket hebt en dat zal waarschijnlijk de reden zijn dat die oude UPC-dienst van internationaal bellen geen vast onderdeel uitmaakt van je pakket en als extra dienst wordt gefactureerd.

Ik denk dat het voor @piente de moeite waard is om nog even te checken of internationaal bellen, net zoals in jouw geval, los wordt gefactureerd (dus niet onderdeel uitmaakt van zijn standaardpakket, zoals dat met film1 het geval is). Gelet op zijn profielgegevens zou hij misschien nog een verouderd niet meer actueel pakket kunnen hebben en in dat geval speelt er dezelfde situatie als ik heb ondervonden.
 
@Zeeburgia
zie de plaatjes en je ziet bij een wijziging kom ik hoger uit om dezelfde optie te hebben. (Behoudens de internetsnelheid die zou dan van 250 naar 400 zou gaan.) Ziggo Mobiel gaat er eerdaags uit door wijziging naar Vodafone. Dat wordt € 8,-. Dat data abonnement heb ik al eens eerder getracht te laten vervallen maar dan verlies ik gratis Film1 aldus de Ziggo helpdesk

Schermafbeelding 2017-11-21 om 09.52.52.png
Schermafbeelding 2017-11-21 om 09.45.38.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dank voor deze informatie @piente.
Het is mij duidelijk dat vanwege het feit dat Film1 vast (gratis) onderdeel uitmaakt van je Alles-in-1 Extra Power pakket het niet mogelijk is te downgraden naar Volop Bellen zonder over te stappen naar MAX of Complete. Net zoals bij mij het geval was ontbreekt de 1-op-1-koppeling.
Wat mij wel opvalt is dat op jouw factuur Volop Bellen Internationaal is ondergebracht bij overige abonnementen, hetgeen bij mijn oude abo dus niet het geval was.

edit: hieronder nog een deel van die maandfactuur om het laatste te tonen:

Openstaand saldo
Abonnementskosten
Verbruik
Te betalen vorige facturen 108,40 Ontvangen betalingen -108,40 Totaal 0,00
Totaal te betalen vorige facturen 0,00
Pakket van 1 januari t/m 31 januari
1 jan-31 jan Alles-in-1 Pakket met 200 Mb: 83,45 - Kabel TV - Digitale TV Standaard Ziggo Movies and Series XL Digitale TV incl. opnemen en pauzeren - 200 Mbps Internet - Bellen Volop Bellen Internationaal U aangeboden door Ziggo Totaal 83,45
Overige abonnementen
1 jan-31 jan Ziggo Digitale TV Van serienummer ******* FOX Sports Eredivisie en Ziggo Sport Totaal 24,95 Totaal 24,95
Totaal abonnementskosten 108,40
Ziggo Bellen
t/m 31 dec Van telefoonnummer xxxxxxxx Aantal Tijdsduur Bellen Onbeperkt Altijd 32 5:51:45 0,00 Totaal xxxxxxxxxx 0,00
Totaal verbruik 0,00

Zoals te zien werd alleen het combi-abo op de 2 sportzenders bij mij als overige diensten gefactureerd.
 
Laatst bewerkt:
Als ik jouw profielgegevens bekijk, schat ik in dat je een actueel MAX-pakket hebt en dat zal waarschijnlijk de reden zijn dat die oude UPC-dienst van internationaal bellen geen vast onderdeel uitmaakt van je pakket en als extra dienst wordt gefactureerd.

Dat klopt ja.
 
@piente

Dank voor je waarschuwing, had het niet in de gaten met copy and paste.
Is inmiddels weggehaald.
 
Terug
Bovenaan