voipbuster gesprek ontvangen maar geen gehoor

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertjansmilda

Forum Gebruiker
Berichten
1
Ik heb een voipbuster verbinding, en als je naar mijn 085 nummer belt en ik neem op dan hoor je niks in de lijn. De mobiele telefoon waarmee ik naar het 085 nummer toe bel blijft over gaan. hoe kan ik deze klacht oplossen?

voor de rest werkt alles wel goed.(bijv uitbellen)

[email protected]
 

Ruuds

Forum Gebruiker
Berichten
2
Digitale TV
  1. Ziggo
Heb ik ook sinds een paar dagen. Maar ik heb geen internet via Ziggo.
Heb nog geen tijd gehad naar de SIP trace te kijken, maar de symptomen
wijzen op een ACK die niet aankomt op je 085.. nummer.

Uitbellen gaat wel goed.

Aangezien ik geen Ziggo internet heb, (heb KPN internet) lijkt de
oorzaak dus niet bij Ziggo te liggen maar meer richting de
Voipbuster SIP servers.

Ruud
 

Sandrav

Forum Gebruiker
Berichten
1
Ik zit met hetzelfde probleem. Sinds een week lukt het niet meer om verbinding te krijgen. Als de telefoon overgaat en ik neem op, blijft de telefoon aan de andere kant overgaan en komt er geen gesprek tot stand.
Heb geen poorten open gezet in de router, maar dat was voorheen ook niet nodig.
Wie heeft een oplossing?
 

HRJ

Forum Gebruiker
Berichten
521
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hier geen problemen met Voipbuster !
 

Grutters

Forum Gebruiker
Berichten
1
Ik heb hetzelfde probleem bij de provider Upc. Het heeft altijd gewerkt tot ong een een week geleden. Port forwarding heeft geen resultaat. Gesprekken via de voiplijn upc gaan wel goed. Voipbuster inkomend blijft vrijtoon geven. Uitgaand gaat wel goed. Herstarten voip-basisstation, handset, en kabelmodem (horizon) mag niet baten.

Lijkt niet een probleem te zijn bij de internetprovider maar bij voipprovider gezien de reacties.
 

Ruuds

Forum Gebruiker
Berichten
2
Digitale TV
  1. Ziggo
Zou ook nog aan het SIP toestel kunnen liggen (al dan niet door wijzigingen aan de voipbuster kant). Ik heb een (al wat oudere) Siemens S450 IP staan
volgens mij. (ook geen recente firmware update gezien als ik het goed heb)

Heb nog geen tijd gehad om een SIP trace te maken met WireShark. Maar als ik het gedrag bekijk, lijkt het er op dat de 200 OK van het SIP toestel wel
bij voipbuster aankomt, maar dat de ACK van voipbuster naar het SIP toestel of niet aankomt, of niet herkend wordt door het SIP toestel. En dus geen
spraakpad open gezet wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan