• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Voip bellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

rob9100

Eind 2011 of begin 2012, wil ik vanaf zijn, hebben we een nieuwe modem gekregen. Sinds dat moment hebben we geregeld storing op de telefoon verbinding. We bellen m.b.v. een Siemens Voip centrale. Probleem is het wegvallen van delen van het geluid, halve woorden en of zinnen vallen weg. Oplossing: "reset van de modem". Een tijd schakelaar op de stekker van de modem zou ook een "oplossing" zijn, maar ik vind dat Ziggo het op moet lossen. Herhaaldelijk geklaagd, herhaaldelijk een monteur geweest. En je snapt het, probleem blijft. Vandaag belde er een mevrouw van ziggo die doodleuk zei, koop maar een andere telefoon, dan is het probleem misschien wel opgelost. Ze bleek ook geheel niet op de hoogte van het feit dat het al zo lang duurt, dat er monteurs geweest waren en vond dat we maar een telefoon moesten lenen of een nieuwe moesten kopen. Ik krijg eindelijk zin om een dikke spijker door die modem te slaan.
 
Is het een routermodem toevallig en sluit je die centrale aan op het internet?
 
Modem is inderdaad ook een router. Ik zal vanavond thuis kijken hoe dat ding heet. De Siemens Voip dec centrale is op deze modem aangesloten, maar ook de nodige andere apperatuur. Een accespoint via een kabel in de woonkamer voor betere dekking. Een Seagate GoFlex Home 1TB NAS Server. En ook nog een Belkin Gigabit Ethernet Switch met 8 poorten.
 
Wij hebben precies hetzelfde probleem, alleen werkt het resetten van het modum bij ons niet. Ik gebruik een Panasonic draadloos toestel (4 stuks) en op alle toestellen doet het euvel zich voor. Wie heeft de oplossing?
 
Internetverbinding en Tv signaal zijn perfect.
Ik heb vandaag het modem opnieuw gereset met de telefoonlijn eruit. De rest van de dag werkte de telefoon weer zo als het hoort. Ik ben benieuwd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan