Voicemail niet beschikbaar

Boris

Forum Gebruiker
Berichten
576
Lekker hoor ....... de omzetting is probleemloos verlopen maar nu m'n antwoordapparaat niet meer werkt (zit aangesloten op KPN) wil ik dus de voicemail dienst gaan gebruiken. Ik krijg dus het menu, geef m'n pincode, spreek m'n boodschap in. Werkt allemaal goed.
Dan wil ik m'n voicemail aanzetten en krijg ik te horen:
"De door u gekozen dienst is VOOR U niet beschikbaar".
Wat zullen we nou beleven .......
Wordt je toch gedwongen om weer contact met de Helpdesk te gaan opnemen.
Ik heb nog even de contractgegevens erop nagekeken maar daar staat toch ook echt de Voicemail dienst bij.

De oude kpn verbindingen kon ik zelf wel doorlussen en verbinden, maar mij is nog steeds niet helemaal duidelijk of ik die kpn bedrading gewoon kan gebruiken. De een denkt van wel, de ander zegt van niet.
Dus upc sluit ik aan op de contactdoos van kpn en met die ene aansluiting zouden dan alle andere verbindingen in huis ook moeten werken. (ik dacht dacht je overal dan nieuwe kabel moest leggen)
Mocht dit inderdaad kunnen kan iemand mij dan uitleggen hoe ik dat doe want de kabel unit van upc is voor mij nieuw? Heeft die dezelfde gekleurde bedrading bijvoorbeeld?
 
Boris zei:
Lekker hoor ....... de omzetting is probleemloos verlopen maar nu m'n antwoordapparaat niet meer werkt (zit aangesloten op kpn) wil ik dus de voicemail dienst gaan gebruiken. Ik krijg dus het menu, geef m'n pincode, spreek m'n boodschap in. Werkt allemaal goed.
Dan wil ik m'n voicemail aanzetten en krijg ik te horen:
"De door u gekozen dienst is VOOR U niet beschikbaar".
Wat zullen we nou beleven .......
Wordt je toch gedwongen om weer contact met de Helpdesk te gaan opnemen.
Ik heb nog even de contractgegevens erop nagekeken maar daar staat toch ook echt de Voicemail dienst bij.
Voicemail is in dit geval dan idd niet geactiveerd. Dit zal alsnog geactiveerd moeten worden door UPC. Dit kun je doorgeven per e-mail (https://upc.nl/qmail/) of telefonisch (0900-1580).

De oude kpn verbindingen kon ik zelf wel doorlussen en verbinden, maar mij is nog steeds niet helemaal duidelijk of ik die kpn bedrading gewoon kan gebruiken. De een denkt van wel, de ander zegt van niet.
Dus upc sluit ik aan op de contactdoos van kpn en met die ene aansluiting zouden dan alle andere verbindingen in huis ook moeten werken. (ik dacht dacht je overal dan nieuwe kabel moest leggen)
Mocht dit inderdaad kunnen kan iemand mij dan uitleggen hoe ik dat doe want de kabel unit van upc is voor mij nieuw? Heeft die dezelfde gekleurde bedrading bijvoorbeeld?
Als jij vroeger via alle kpn-aansluitingen bij je thuis kon bellen over dezelfde lijn, dan zijn al die aansluitingen aan elkaar gekoppeld. Het modem verbinden met één van die aansluitingen is voldoende om alle aansluitingen te voorzien van "upc-signaal". Het beste is overigens wel om je modem te verbinden met het eerste aansluitpunt van je kpn-aansluiting (IS/RA-punt).

Zowel KPN als UPC maakt gebruik van een twee-aderig systeem.
 
Bedankt voor je snelle reactie.
Goh .... moet je niet lekker er even tussenuit als je pas woensdag weer moet werken?
 
Trouwens, het activeren van je voicemail kan 24 uur duren.

En ja, ik ga er nog even tussenuit. ;)
 
Alles van de voicemail zou nu moeten werken, maar de telefoon blijft gewoon door rinkelen.
Voicemail bericht ingesproken, de stappen doorlopen enz.
Ja, ik heb de voicemail geactiveerd met *61 en hoorde ook de 2 bevestigings biebjes.
Maar de voicemail slaat niet aan.
Overigens stond op m'n contract vermeld "geheim nummer" - dat is bij de invoering blijkbaar niet goed doorgekomen en zouden ze alsnog activeren.
 
Nog steeds werkt de voicemail niet, de telefoon blijft gewoon oneindig doorrinkelen, Helpdesk proberen te bellen maar daar is het erg druk en wordt je geadviseerd het later nog eens te proberen. Wat vervelend is dat toch, zal wel weer een of ander knopje zijn dat ze zijn vergeten om te zetten ...... :9

Inmiddels alweer veel later .... en aangezien no feedback......, Thank you UPC!! Want nu ben ik, ongeduldig als ik ben (en tevens bang om iets verkeerds te doen), met de bedrading aan de gang gegaan, groen, rood, blauw en zwart. Gewoon een kwestie van goed kijken hoe je oude kpn aansluiting zat. Meteen de eerste keer was het goed. Ik heb m'n oude vertrouwde antwoordapparaat weer terug dat knippert als ik een bericht heb, en al m'n andere toestellen werken ook.
Als de voicemail het gewoon had gedaan dan was ik niet aan deze (risico) klus begonnen.
UPC krijgt van mij een 9 voor internet (is weer terug op de sneldheid zoals die behoort te zijn), telefonie werkte vanaf het begin goed (ok voicel-mail niet, vandaar geen 10 maar een 9) en digitale tv is gewoon goed. Ik ben er bijna van overtuigd dat de klagers toch iets fout hebben zitten met hun kabels. Tegen beter in een splitter naar hun 2e toestel, of een versterker ertussen. Rechtstreeks aansluiten op de kabel geeft gewoon goed beeld. Helaas geeft het af en toe OOK goed beeld als je de aansluitingen niet correct hebt, en dat werkt verwarrend.
Ik ben heel erg tevreden. UPC goedkoop en biedt het MEESTE. (of kennen julllie aanbieders van tv die meer in hun pakket hebben?)
En ik vind de hulp van de helpdesk medewerkers hier trouwens fantastisch! Ik heb er veel aan gehad. Bedankt mensen! :6
 
Terug
Bovenaan