• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vista en downloaden?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Mario
  • Startdatum Startdatum
M

Mario

Bron:webwereld.nl

Britse overheid wil achterdeur in Vista


Donderdag 16 februari 2006, 07:46 - De Britse overheid heeft Microsoft verzocht een achterdeur in Windows Vista in te bouwen, zodat de overheid versleutelde data kan bekijken.


Door de komst van Vista zal veel meer data versleuteld worden opgeslagen. "De komst van Vista verandert het encryptie-landschap", aldus Ross Anderson van Cambridge University. Vista maakt gebruik van Bitlocker Drive Encryption en een moederbord-chip genaamd Trusted Platform Module (TPM). Met deze combinatie kan het downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal worden tegengegaan, zo stelt de BBC.

"De harde schijf wordt standaard versleuteld met een sleutel waar je fysiek niet bij kan. Een nadelig bijkomstig effect is dat het voor de opsporingsautoriteiten erg moeilijk wordt om gegevens te achterhalen", aldus Anderson. Vanwege dit probleem wordt er gekeken naar een 'achterdeursleutel', waarmee de data alsnog bekeken kan worden.

Een woordvoerder stelt dat de Britse overheid al in gesprek is met Microsoft en dat er 'nauw wordt samengewerkt'. [eind]
 
inbraak op de privacy? kunnen ze toch alles bekijken... gaat toch nergus over :o
 
Ow als dat door gaat wat zullen hackers hier veel plezier aan gaan beleven... Microsoft kennende ;D
 
en is het nodig Vista(volgens mij heet het nu weer anders.) systeemvereisten zijn nogal belachelijk voor een desktop computer(en gemiddeld gebruik).

zei de tevreden oa Win2k gebruiker.(light&fast babe >:D )
 
<Kickass-Territory> zei:
en is het nodig Vista(volgens mij heet het nu weer anders.) systeemvereisten zijn nogal belachelijk voor een desktop computer(en gemiddeld gebruik).

zei de tevreden oa Win2k gebruiker.(light&fast babe >:D )

Ja ik gebruik ook liever Win2K.
Maar wat ik ook gelezen heb, en dat schijnt nog niet in de beta te zitten, is dat alle hardware een digitale handtekening moet hebben.
Stop je er een oude dvd speler of brander in, dan wordt hij niet geacepteerd.
Hier moeten speciale chips in komen om te kunnen gebruiken met Vista.
Alles schijnt gecertiviceerd te moeten zijn.
Dus met andere woorden:
Hardware fabrikanten moeten extra kosten maken om al hun spul gecertiviceerd te krijgen, dus dat gaat duurder worden voor de consument.
microshit......
 
Nog erger, je raakt de controle over je eigen, duur betaalde PC kwijt.

De harde schijf wordt standaard versleuteld met een sleutel waar je fysiek niet bij kan.
OEPS, ping pong weg schijf.....


""Een nadelig bijkomstig effect is dat het voor de opsporingsautoriteiten erg moeilijk wordt om gegevens te achterhalen.""

Dat kan ik alleen maar toejuichen......
 
Nog erger, je raakt de controle over je eigen, duur betaalde PC kwijt.

De harde schijf wordt standaard versleuteld met een sleutel waar je fysiek niet bij kan.
OEPS, ping pong weg schijf.....

is dit nog wel legaal dan en kan M$ daarmee wegkomen
 
systeemeisen voor Vista zijn idd erg hoog.. Blijf nog wel even op Xp zitten. En maar wachten totdat alle bugs weer zijn weggewerkt.
 
Mario zei:
Maar wat ik ook gelezen heb, en dat schijnt nog niet in de beta te zitten, is dat alle hardware een digitale handtekening moet hebben.
Stop je er een oude dvd speler of brander in, dan wordt hij niet geacepteerd.
Hier moeten speciale chips in komen om te kunnen gebruiken met Vista.
Alles schijnt gecertiviceerd te moeten zijn.

Ik had wel al gelezen dat dit enkel voor de drivers van de 64bit versie zou gaan gelden, zie dit bericht op Tweakers. Maar ook de hardware, van alle versies? Dat lijkt mij stug. Anders wordt een overstap op Vistas wel erg prijzig.
 
Dan ben je dus echt verplicht een heel nieuw systeem aan te schaffen... Zou toch wel te erg zijn...
 
Terug
Bovenaan