E
EdmondVS
We hadden last van een slecht signaal bij bepaalde zenders (RTL4 en 5). Natuurlijk eerst gecontroleerd of het niet aan onze eigen kabels en/of apparatuur lag. Daarbij zijn we uiterst grondig te werk gegaan door te testen met twee Humaxen 5200C en drie Humaxen 5500c en met een ultra kort kabeltje direct aangesloten op het AOP (WCD zo goed als nieuw) . In alle gevallen ging het mis. De check nogmaals uitgevoerd op twee andere locaties en daar ging het allemaal wel goed. Kortom, het was volkomen duidelijk dat er iets loos was met de "groene" kabel van Ziggo en/of de eindversterker in de straatkast.
Dit hebben we uit en te na uitgelegd aan Ziggo en er op gestaan dat ze de aard v.d storing op het werkbriefje v.d. monteur zouden vermelden.
Na een week kwam monteur 1 langs. Weet u wel waar u voor komt, vroeg ik hem meteen. Vertelt u het mij maar, antwoordde hij. Nee, zei ik, dat staat op uw werkbriefje. Oh, dat lees ik noot, was zijn antwoord. De toon was gezet.
Enfin, zoals gebruikelijk ging hij als een kip zonder kop het kabeltje uit de muur opnieuw strippen om er een nieuw AOP op aan te sluiten. Dat ging niet meer omdat het kabeltje door het eindeloze strippen te kort was geworden. Dan maar oplossen door een "noodverband" aan te leggen, een X10DR (een verleng frutsel van Teleste). En inderdaad, zijn meetapparaat gaf ook aan dat het signaal uit het AOP niet okay was. Mooi, dan kunt u nu de kabel van Ziggo onder handen nemen. Nee, zo werkt dat niet en mag ik niet, sputterde hij tegen. Er moet eerst een kabelmeting worden uitgevoerd. Nou, gaat uw gang. Nee daar heb ik de meetapparatuur niet voor. Dat wordt gedaan door andere monteurs.
Na weer een week kwam monteur 2. Deze had meer "strepen" en de juiste spullen bij zich. Op een afstand van 17 meter was er inderdaad iets mis met de Ziggo kabel. Dat moest dus zijn in een kabelgoot die langs de voorgevel liep. Zal ik een trap voor u halen om er bij te kunnen, stelde ik hulpvaardig voor. Nee, zo werkt dat niet en dat mag ik niet. Kabelreparaties worden uitbesteed aan een ander bedrijf.
Na weer een week kwam monteur 3, maar helaas voor een dichte deur omdat hij op een ander dagdeel langs kwam dan was afgesproken.
Uiteindelijk kwam monteur 4, onze reddende engel. Wat bleek: Er zat een ongeschikt en gecorrodeerd koppelstuk in de leiding. Na vervanging hadden we eindelijk weer een storingsvrij signaal.
Al met al heeft dit alles wel een maand geduurd en je vraagt je af of dat niet veel efficiënter kan. Het kost niet alleen hun veel tijd , maar we moeten er ook nog speciaal vrij voor nemen. Maar het meest irritante is dat Ziggo in al zijn oneindige (eigen)wijsheid je domweg niet gelooft dat het aan de Ziggo kabel ligt, terwijl alles erop wijst. Nee, dat moet bevestigd worden door hun eigen monteur en niet een maal, maar twee maal en de derde mag het oplossen.
Dit hebben we uit en te na uitgelegd aan Ziggo en er op gestaan dat ze de aard v.d storing op het werkbriefje v.d. monteur zouden vermelden.
Na een week kwam monteur 1 langs. Weet u wel waar u voor komt, vroeg ik hem meteen. Vertelt u het mij maar, antwoordde hij. Nee, zei ik, dat staat op uw werkbriefje. Oh, dat lees ik noot, was zijn antwoord. De toon was gezet.
Enfin, zoals gebruikelijk ging hij als een kip zonder kop het kabeltje uit de muur opnieuw strippen om er een nieuw AOP op aan te sluiten. Dat ging niet meer omdat het kabeltje door het eindeloze strippen te kort was geworden. Dan maar oplossen door een "noodverband" aan te leggen, een X10DR (een verleng frutsel van Teleste). En inderdaad, zijn meetapparaat gaf ook aan dat het signaal uit het AOP niet okay was. Mooi, dan kunt u nu de kabel van Ziggo onder handen nemen. Nee, zo werkt dat niet en mag ik niet, sputterde hij tegen. Er moet eerst een kabelmeting worden uitgevoerd. Nou, gaat uw gang. Nee daar heb ik de meetapparatuur niet voor. Dat wordt gedaan door andere monteurs.
Na weer een week kwam monteur 2. Deze had meer "strepen" en de juiste spullen bij zich. Op een afstand van 17 meter was er inderdaad iets mis met de Ziggo kabel. Dat moest dus zijn in een kabelgoot die langs de voorgevel liep. Zal ik een trap voor u halen om er bij te kunnen, stelde ik hulpvaardig voor. Nee, zo werkt dat niet en dat mag ik niet. Kabelreparaties worden uitbesteed aan een ander bedrijf.
Na weer een week kwam monteur 3, maar helaas voor een dichte deur omdat hij op een ander dagdeel langs kwam dan was afgesproken.
Uiteindelijk kwam monteur 4, onze reddende engel. Wat bleek: Er zat een ongeschikt en gecorrodeerd koppelstuk in de leiding. Na vervanging hadden we eindelijk weer een storingsvrij signaal.
Al met al heeft dit alles wel een maand geduurd en je vraagt je af of dat niet veel efficiënter kan. Het kost niet alleen hun veel tijd , maar we moeten er ook nog speciaal vrij voor nemen. Maar het meest irritante is dat Ziggo in al zijn oneindige (eigen)wijsheid je domweg niet gelooft dat het aan de Ziggo kabel ligt, terwijl alles erop wijst. Nee, dat moet bevestigd worden door hun eigen monteur en niet een maal, maar twee maal en de derde mag het oplossen.
Laatst bewerkt: