• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Via Netscreen Remote thuiswerken

  • Onderwerp starter Onderwerp starter thuiswerker
  • Startdatum Startdatum
T

thuiswerker

Hallo,
Ik heb geprobeerd om vanuit thuis te kunnen werken op de computer van de zaak. Mijn werkgever heeft Netscreen Remote geinstalleerd op mijn laptop en mij uitgelegd hoe ik het kan gebruiken.
Netscreen Remote opstarten, gebruikersnaam en wachtwoord invoeren en ik krijg de melding dat de verbinding succesvol is. Vervolgens via "start", "uitvoeren" de opdracht "mstsc" gegeven en het i.p. adres van de computer op de zaak ingevoerd. Dan krijg ik de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de andere computer.

Wanneer ik de laptop bij iemand anders op het netwerk aansluit en dezelfde handelingen verricht dan lukt het wel!

Ik heb in het modem (thomson TWG850-4U) poort 3389 geopend, maar ook dit mocht niet baten.

Tevens heb ik gemerkt dat hulp op afstand niet functioneerd. Wanneer ik een uitnodiging verzend en deze word door de ander geacepteerd verbreekt het modem direct de verbinding (overrigens valt op dat moment ook direct de telefoonverbinding weg), deze hersteld zich daarna direct.

Ik heb het bovenstaande uitgelegd aan een medewerker (drie medewerkers om precies te zijn) van de UPC helpdesk en uiteindelijk werd mij verteld dat UPC deze toepassingen NIET ondersteund ???

Klopt dit? Ik kreeg het gevoel dat de medewerker(s) niet echt wisten waar ik het over had en dat het toen "opeens een niet ondersteunde toepassing" was.
 
Waarschijnlijk heb jij de medewerker(s) verkeerd begrepen, of zij hebben het verkeerd verwoord. Remote Desktop (via poort 3389) is geen enkel probleem bij UPC. De UPC Helpdesk biedt echter geen technische assistentie bij het gebruik van deze diensten. ;)

Op je eigen router hoef je poort 3389 niet te forwarden hoor, tenzij je van buitenaf wil inloggen op jouw eigen laptop. ;) De portforwardings zijn bedoeld om verbindingen van buitenaf naar jouw pc mogelijk te maken. Voor Remote Assistance (hulp op afstand) moet je waarschijnlijk wel een portforwarding instellen.

Je geeft aan dat de telefoonverbinding direct wegvalt wanneer de andere partij de uitnodiging voor Remote Assistance accepteert; zou je op zo'n moment eens de lampjes op het modem kunnen controleren? Ik vermoed dat het modem 'simpelweg' crasht.
 
Ik zal het vanavond eens proberen, alvast bedankt
 
Terug
Bovenaan