• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verzoek contact webcare medewerker

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Kasper1985
  • Startdatum Startdatum
K

Kasper1985

Ik zou graag hebben dat iemand van webcare mij helpt met een issue dat al enige tijd loopt. Ik zal het hieronder even samenvatten:
Sinds medio november geven verschillende zenders blokkerig beeld soms valt het beeld helemaal weg en sommige momenten op de dag doen de zenders het wel gewoon.
Echter de momenten dat ze het niet doen is vaker dan dat ze het wel doen.
-Er is een binnen monteur van Guidion geweest; conclusie: het zit in de kabel tussen onderburen en mijn woning (ik woon op 1 hoog) er moet een buitenmonteur komen
-Buiten monteur: De kabel moet vervangen worden tussen onderburen en mijn woning hiervoor moet een aannemer komen
-Aannemer is gekomen: Vervangt de koppeling tussen de groene kabel en een grijze kabel, de groene kabel stopt in de slaapkamer van mijn onderburen en gaat middels een koppeling over in een grijze kabel. Volgens de buiten monteur moest deze hele kabel vervangen worden. Volgens de aannemer was dit onzin en moest ik maar over op Horizon (ik gebruik nu een CI+ module) het signaal was nu goed volgens hem.
-Ik bel met UPC: Medewerker HD belt met de aannemer. Volgens deze medewerker heeft de aannemer afgemeld dat het signaal te sterk mijn woning zou binnen komen. Heel frapant want hij heeft nog commentaar gegeven op het feit dat ik geen versterker gebruik en bovendien commentaar op mijn Hirschman F-Connector splitter. Dit zou volgens hem niet goed zijn ik moest de standaard UPC opdruk splitter gebruiken.

Kortom tot aan het bezoek van de aannemer ging het eigenlijk prima, ik had een goed gevoel over de antwoorden en de conclusies van de monteurs...vanaf het moment dat de aannemer is geweest is het fout gegaan. Bij de HD weten ze van niks het ligt bij een monteursafdeling hiermee is niet door te verbinden maar die kunnen alleen bereikt worden met een werkbon. Gisteravond heb ik een half uur gebeld met de HD met een hele vriendelijke dame. ZIj heeft een werkbon ingevuld en ik zou gebeld worden door de monteursafdeling.
Zojuist krijg ik een e-mail met het bericht dat de kabel schade in mijn straat (!) hersteld is. Ik zou heel graag in contact komen met een webcare medewerker en nu weten wat exact de status is van het issue. De problemen zijn nog onverminderd aanwezig, de nieuwe koppeling heeft dus niks geholpen.

Kasper
 
Stuur zelf even een PM naar iemand van het UPC webcare team
Vermeld in dat bericht je naam en klantnummer, of naam, postcode en huisnummer.
Je kunt ook het beste een link naar jouw bericht hierboven meesturen. Hoef je niet alles opnieuw in te typen. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik begreep dat het volgens de etiquette niet toegestaan was om ze zomaar een PM te sturen zonder hun expliciete verzoek. Vandaar deze weg.
Ik zal het middels een PM proberen.

Kasper
 
Het is niet de bedoeling ze voor ieder akkefietje lastig te vallen.
Dat betekent dat je eerst de normale weg bewandelt zoals contact opnemen met de helpdesk. Kom je daarmee niet verder dan mag je rustig contact opnemen met Webcare.
 
Oke dankjewel! dan weet ik dat voor de volgende keer :)

Kasper
 
Het is allemaal opgelost met behulp van eindelijk een monteur vanuit de aannemer die wel mee dacht en over oplossend vermogen beschikt.

Bijgevoegd even een indicatie van verschil tussen oude en nieuwe situatie. Dit stuk kabel en deze koppeling zit in het gedeelte wat door de slaapkamer van m'n onderburen loopt dus valt binnen het UPC domein. Het verschil is duidelijk zichtbaar in de vorm van haarscherp beeld en een verschil in download snelheid van ruim 20mbit/sec.

Het grote belang van goede kabel zowel binnen huis maar dus ook buiten huis wanneer je in een appartement of flat woont wordt hiermee dus wel erg duidelijk zichtbaar.

Kasper
 

Bijlagen

  • UPC las nieuw.JPG
    UPC las nieuw.JPG
    1,4 MB · Weergaven: 132
  • UPC las oud.JPG
    UPC las oud.JPG
    1,5 MB · Weergaven: 138
  • kabel oud.JPG
    kabel oud.JPG
    2,1 MB · Weergaven: 137
  • kabel nieuw.JPG
    kabel nieuw.JPG
    1,7 MB · Weergaven: 125
Over die plastic koppeling kunnen wij erg kort zijn. Die was al niet geweldig toen er maar een paar analoge zenders op de kabel zaten en er geen draadloze apparatuur (DECT telefoon, Wi-Fi etc.) bestond.
Tegenwoordig kun je daar echt niets meer mee.

Die grijze kabel ziet er op het eerste oog niet slecht uit, maar voldoet waarschijnlijk niet meer aan de huidige eisen betreft afscherming en demping.
Bij enige twijfel vervangen door minimaal C12 coax (hier die groene) of beter.
 
Terug
Bovenaan