K
Kasper1985
Ik zou graag hebben dat iemand van webcare mij helpt met een issue dat al enige tijd loopt. Ik zal het hieronder even samenvatten:
Sinds medio november geven verschillende zenders blokkerig beeld soms valt het beeld helemaal weg en sommige momenten op de dag doen de zenders het wel gewoon.
Echter de momenten dat ze het niet doen is vaker dan dat ze het wel doen.
-Er is een binnen monteur van Guidion geweest; conclusie: het zit in de kabel tussen onderburen en mijn woning (ik woon op 1 hoog) er moet een buitenmonteur komen
-Buiten monteur: De kabel moet vervangen worden tussen onderburen en mijn woning hiervoor moet een aannemer komen
-Aannemer is gekomen: Vervangt de koppeling tussen de groene kabel en een grijze kabel, de groene kabel stopt in de slaapkamer van mijn onderburen en gaat middels een koppeling over in een grijze kabel. Volgens de buiten monteur moest deze hele kabel vervangen worden. Volgens de aannemer was dit onzin en moest ik maar over op Horizon (ik gebruik nu een CI+ module) het signaal was nu goed volgens hem.
-Ik bel met UPC: Medewerker HD belt met de aannemer. Volgens deze medewerker heeft de aannemer afgemeld dat het signaal te sterk mijn woning zou binnen komen. Heel frapant want hij heeft nog commentaar gegeven op het feit dat ik geen versterker gebruik en bovendien commentaar op mijn Hirschman F-Connector splitter. Dit zou volgens hem niet goed zijn ik moest de standaard UPC opdruk splitter gebruiken.
Kortom tot aan het bezoek van de aannemer ging het eigenlijk prima, ik had een goed gevoel over de antwoorden en de conclusies van de monteurs...vanaf het moment dat de aannemer is geweest is het fout gegaan. Bij de HD weten ze van niks het ligt bij een monteursafdeling hiermee is niet door te verbinden maar die kunnen alleen bereikt worden met een werkbon. Gisteravond heb ik een half uur gebeld met de HD met een hele vriendelijke dame. ZIj heeft een werkbon ingevuld en ik zou gebeld worden door de monteursafdeling.
Zojuist krijg ik een e-mail met het bericht dat de kabel schade in mijn straat (!) hersteld is. Ik zou heel graag in contact komen met een webcare medewerker en nu weten wat exact de status is van het issue. De problemen zijn nog onverminderd aanwezig, de nieuwe koppeling heeft dus niks geholpen.
Kasper
Sinds medio november geven verschillende zenders blokkerig beeld soms valt het beeld helemaal weg en sommige momenten op de dag doen de zenders het wel gewoon.
Echter de momenten dat ze het niet doen is vaker dan dat ze het wel doen.
-Er is een binnen monteur van Guidion geweest; conclusie: het zit in de kabel tussen onderburen en mijn woning (ik woon op 1 hoog) er moet een buitenmonteur komen
-Buiten monteur: De kabel moet vervangen worden tussen onderburen en mijn woning hiervoor moet een aannemer komen
-Aannemer is gekomen: Vervangt de koppeling tussen de groene kabel en een grijze kabel, de groene kabel stopt in de slaapkamer van mijn onderburen en gaat middels een koppeling over in een grijze kabel. Volgens de buiten monteur moest deze hele kabel vervangen worden. Volgens de aannemer was dit onzin en moest ik maar over op Horizon (ik gebruik nu een CI+ module) het signaal was nu goed volgens hem.
-Ik bel met UPC: Medewerker HD belt met de aannemer. Volgens deze medewerker heeft de aannemer afgemeld dat het signaal te sterk mijn woning zou binnen komen. Heel frapant want hij heeft nog commentaar gegeven op het feit dat ik geen versterker gebruik en bovendien commentaar op mijn Hirschman F-Connector splitter. Dit zou volgens hem niet goed zijn ik moest de standaard UPC opdruk splitter gebruiken.
Kortom tot aan het bezoek van de aannemer ging het eigenlijk prima, ik had een goed gevoel over de antwoorden en de conclusies van de monteurs...vanaf het moment dat de aannemer is geweest is het fout gegaan. Bij de HD weten ze van niks het ligt bij een monteursafdeling hiermee is niet door te verbinden maar die kunnen alleen bereikt worden met een werkbon. Gisteravond heb ik een half uur gebeld met de HD met een hele vriendelijke dame. ZIj heeft een werkbon ingevuld en ik zou gebeld worden door de monteursafdeling.
Zojuist krijg ik een e-mail met het bericht dat de kabel schade in mijn straat (!) hersteld is. Ik zou heel graag in contact komen met een webcare medewerker en nu weten wat exact de status is van het issue. De problemen zijn nog onverminderd aanwezig, de nieuwe koppeling heeft dus niks geholpen.
Kasper

