Is het mogelijk een enquete/handtekeningen/support topic te maken voor een brief aan de 2de kamer om te pleiten voor het openzetten van het kabel netwerk voor ander providers? Ik wil graag een brief dichten aan de 2de kamer, maar met support van alle Ziggo/UPC klanten heeft de brief net iets meer gewicht.
Nu Ziggo/UPC zijn samen gegaan is het tijd dat ook het kabel netwerk voor andere providers wordt open gesteld.
De keuze vrijheid voor gelijkwaardige pakketen van verschillende providers bestaat nog niet op de kabel, waar die op de ouderwetse telefoonlijn wel bestaat.
Voor Ziggo/UPC is het voordeel dat ze zich beter kunnen afzetten tegen competitie op een gelijk speelveld. Ze kunnen dan beter duidelijk maken aan hun amerikaanse moedermaatschappij dat ze betere pakketten tegen een bater prijs moeten aanbieden dan ze nu doen. De moeder maatschappij ziet nu ook dat adsl niet echte competitie is.
Nu ben ik als consument beperkt in mijn keuze voor providers op de kabel. ADSL heeft vele aanbieders en ook met een schotel heb je de keus uit meerdere aanbieders.
Gaarne zou ik deze kabel hegemonie willen doorbreken en geheel NL dus niet alleen in het Ziggo/UPC gebied. Door de fusie is de noodzakelijkheid van het open kabelnetwerk natuurlijk wel wat toegenomen.
Nu Ziggo/UPC zijn samen gegaan is het tijd dat ook het kabel netwerk voor andere providers wordt open gesteld.
De keuze vrijheid voor gelijkwaardige pakketen van verschillende providers bestaat nog niet op de kabel, waar die op de ouderwetse telefoonlijn wel bestaat.
Voor Ziggo/UPC is het voordeel dat ze zich beter kunnen afzetten tegen competitie op een gelijk speelveld. Ze kunnen dan beter duidelijk maken aan hun amerikaanse moedermaatschappij dat ze betere pakketten tegen een bater prijs moeten aanbieden dan ze nu doen. De moeder maatschappij ziet nu ook dat adsl niet echte competitie is.
Nu ben ik als consument beperkt in mijn keuze voor providers op de kabel. ADSL heeft vele aanbieders en ook met een schotel heb je de keus uit meerdere aanbieders.
Gaarne zou ik deze kabel hegemonie willen doorbreken en geheel NL dus niet alleen in het Ziggo/UPC gebied. Door de fusie is de noodzakelijkheid van het open kabelnetwerk natuurlijk wel wat toegenomen.