A
Akula-NL
Hi,
In loop der jaren heb ik het eea al voorbij zien komen maar met het onderstaande probleem kom ik maar niet verder.
Abbo : chello entry
Labtop : AMD XP 2500+ met WinXP Pro NL SP2
Modem : Motorola
Wireless Router : E-Tech RT04
Firewall : standaard Windows ding
Anti Virus : AVG Free
Sinds enkele weken kon men geen mails meer versturen met bijlages. Ook is MSN'n een probleem en het bezoeken van wat zwaardere websites zoals Funda.nl. Als men daar een huis aanklikte om zo de extra info te krijgen ging alles erg traag met uiteindelijk een Time-Out melding. Ook webmail met bijlages gaven dit probleem. De eigenaar van de labtop had al enkele malen met de Chello Helpdesk gebeld en kreeg steeds te horen dat het probleem lokaal was en dus bij hun zelf. Toen ben ik me ermee gaan bemoeien.
Als eerste heb ik de router op default gezet en vanaf begin af aan de conncetie aangemaakt. En surfen etc ging prima maar het bovenstaande probleem deed zich gelijk weer voor. Om er zeker van te zijn dat het evt. aan de router lag heb ik de labtop rechtsreeks op de modem met een kabel aangesloten dus zonder tussenkomst van de router. Ook toen deed het probleem zicht voor...... Ook het open zetten van de poorten 25 en 110 hielpen niks.
Nu komt het : om er zeker van te zijn dat het probleem aan Chello lag/modem heb ik de labtop mee naar huis genomen en bij mij thuis aangesloten op mijn Chello classic aansluiting. Naar de standaard provisioning ging ik alles testen en alles werkte perfect ! E-mails met grote bijlages, surfen op de bovengenoemde site gaven geen enkel probleem. Ook heb ik nog ff kunnen "mee" surfen op een open wireless connectie bij mij in de flat en ook dan werkte alles perfect.
Ik kom dan tot de conclusie dat het probleem dan toch echt aan de modem moet liggen of dat er ergens tussen de modem en de verbinding van chello zelf het probleem oplevert. Echter als de helpdesk webmail test... de rest uitleest kunnen ze maar niks vinden en dat levert ondertussen een hoop frustratie op.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ?
In loop der jaren heb ik het eea al voorbij zien komen maar met het onderstaande probleem kom ik maar niet verder.
Abbo : chello entry
Labtop : AMD XP 2500+ met WinXP Pro NL SP2
Modem : Motorola
Wireless Router : E-Tech RT04
Firewall : standaard Windows ding
Anti Virus : AVG Free
Sinds enkele weken kon men geen mails meer versturen met bijlages. Ook is MSN'n een probleem en het bezoeken van wat zwaardere websites zoals Funda.nl. Als men daar een huis aanklikte om zo de extra info te krijgen ging alles erg traag met uiteindelijk een Time-Out melding. Ook webmail met bijlages gaven dit probleem. De eigenaar van de labtop had al enkele malen met de Chello Helpdesk gebeld en kreeg steeds te horen dat het probleem lokaal was en dus bij hun zelf. Toen ben ik me ermee gaan bemoeien.
Als eerste heb ik de router op default gezet en vanaf begin af aan de conncetie aangemaakt. En surfen etc ging prima maar het bovenstaande probleem deed zich gelijk weer voor. Om er zeker van te zijn dat het evt. aan de router lag heb ik de labtop rechtsreeks op de modem met een kabel aangesloten dus zonder tussenkomst van de router. Ook toen deed het probleem zicht voor...... Ook het open zetten van de poorten 25 en 110 hielpen niks.
Nu komt het : om er zeker van te zijn dat het probleem aan Chello lag/modem heb ik de labtop mee naar huis genomen en bij mij thuis aangesloten op mijn Chello classic aansluiting. Naar de standaard provisioning ging ik alles testen en alles werkte perfect ! E-mails met grote bijlages, surfen op de bovengenoemde site gaven geen enkel probleem. Ook heb ik nog ff kunnen "mee" surfen op een open wireless connectie bij mij in de flat en ook dan werkte alles perfect.
Ik kom dan tot de conclusie dat het probleem dan toch echt aan de modem moet liggen of dat er ergens tussen de modem en de verbinding van chello zelf het probleem oplevert. Echter als de helpdesk webmail test... de rest uitleest kunnen ze maar niks vinden en dat levert ondertussen een hoop frustratie op.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ?